2015-08-06, 11:26
Medlem
Citat:
I sådana fall kommer det finnas folk som har sett att man betett sig underligt där ute, även om de inte sett själva brottet.

Man behöver väl inte bete sig underligt för att man är i närheten av ett motionsspår utan att motionera? Hur är skogen för övrigt? Flriuftsområde? Hundpromenader? Bär- och svampplockare? Finns det grillplatser o.d.? Det var väl hyfsat väder igår kväll eller?
Citera
2015-08-06, 11:26
Medlem
[quote=Troian|54250657]Ungefär likvärdigt med att ta en löprunda och man säger typ "Jag är hemma om en timme". Tiden en löprunda tar är väl ganska exakt – säg att det tar exempelvis 5-8 minuter för att köra dit, 30-40 minuter för att springa, 5-8 minuter för att köra hem – alltså max 54 minuter. Om man då blir ganska bra orolig efter säg 120 minuter, och hon inte svarar i telefonen, har jag lätt att förstå.

Hon gick alltså hemifrån vid 18.30, och polisen anmäldes vid 21-tiden.

Och dessförinnan hade föräldrarna letat själva och hittat bilen på parkeringen.
Så tidsfönstret är mindre
Citera
2015-08-06, 11:27
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Hon är inte lik Lisa Holm för 5 öre.

Allt är relativt. Ung, blond, långhårig tjej med hyfsat slank kropp. Är rätt likt.

Hade de haft samma sminkning och klädstil så hade de antagligen sett "nästan" likadana ut.

Men nej, finns ingen anledning att misstänka koppling till LH. Finns trots allt en del som tyder på att LHs mördare redan är "bakom galler" (Inlåst på någon form av hotell.).
Citera
2015-08-06, 11:28
Medlem
duqus avatar
Hur gick det med detta, anmälde din kusin detta till polisen då, och om inte-har hon kontaktat dom nu efter detta mord. 2 poster och reg i juni ger troll-vibbar, men du får chansen att reda ut detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaernsaxa
Min kusin blev jagad av två mörkhyade gossar i Väsby då hon motionerade för ett par veckor sedan.

Gosse nummer ett stannade henne och gestikulerade utan att hon förstod vad han menade och gosse nummer två smög upp bakom och försökte slå henne med en batong. Hon hoppade lyckligtvis åt sidan då hon märkte rörelsen i periferin och var på helspänn av naturliga orsaker och sprang därifrån.
Kanske samma gossar?
Citera
Medlem
[quote=Ka7700|54250702]
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ungefär likvärdigt med att ta en löprunda och man säger typ "Jag är hemma om en timme". Tiden en löprunda tar är väl ganska exakt – säg att det tar exempelvis 5-8 minuter för att köra dit, 30-40 minuter för att springa, 5-8 minuter för att köra hem – alltså max 54 minuter. Om man då blir ganska bra orolig efter säg 120 minuter, och hon inte svarar i telefonen, har jag lätt att förstå.

polisen ringdes 21:30
Citera
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Nån som vet mer exakt vart BO hittades? På bilderna ser det ut som vid vattentornet på väg ner till kolonilotterna? Eller är det mera vid Kairo?

Runby är förövrigt inget lugnt område men det var värre förr, mycket WT.
Citera
2015-08-06, 11:29
Medlem
Troians avatar
Enligt PM-uppgifter så finns det omständigheter som pekar på att en kniv ska ha använts. Bedömer det som relativt trovärdigt PM.

Om detta stämmer så skulle jag säga att det i någon utsträckning tyder på ett rent psykfall eller mord för sakens skull (jfr. morden på Lena Wänergrip eller Elsie Persson), än ett sexualmord.
Citera
Medlem
DIdes avatar
Det är ju inte direkt den första tjejjen som blivit överfallen på motionspår.
Det börjar bli lite tröttsamt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Kioskvältarteorin: Lisa Holms mördare är fortfarande på fri fot och har precis inlett en seriemördarturné genom Sverige.

Eller vält alla kiosker: Hagamannen is back
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
man vet inte märket på hennes bil ännu vad jag förstått

Det är förmodligen en Volvo XC60, som ägs av hennes pappa som hon hade lånat.
Citera
2015-08-06, 11:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Det finns spår men detta är det största och bästa/vackraste. Skidspår på vintern.

Sen fattar jag inte att folk tjatar om att det ligger avsides utan bebyggelse. Det är fullt med boende precis i anslutning till spåret där den sk starten finns och där BO parkerat.

Och lugnt område? Jo, tjena. Runby torg är verkligen lugnt.... Där och vid Hemköp hänger bla en del av ortens mopedtjuvar och lever rövare.

Handlar det om att löpa 3-5 km så är det väl rimligt att ha ett bredare fokus än hur det ser ut vid start?? Parkeringen är säkert intressant – men då kanske mer för bilen.
Citera
2015-08-06, 11:30
Medlem
SugaredThoughtss avatar
[quote=Ka7700|54250702]
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ungefär likvärdigt med att ta en löprunda och man säger typ "Jag är hemma om en timme". Tiden en löprunda tar är väl ganska exakt – säg att det tar exempelvis 5-8 minuter för att köra dit, 30-40 minuter för att springa, 5-8 minuter för att köra hem – alltså max 54 minuter. Om man då blir ganska bra orolig efter säg 120 minuter, och hon inte svarar i telefonen, har jag lätt att förstå.

Många saker verkar har gått ganska fort. Anmälan, polisens belsagtagning av bilen, helikoptrar i luften o.s.v.

Som om man haft någon anledning att dra på stort direkt. I andra fall brukar väl polisen nöja sig med att lugna folk, be dem kontakta bekanta, eller vänta ett slag och se om hon dyker upp igen?

Så funderar på om om flickan, eller föräldrarna kan ha haft någon form av skyddsklassning på sig. En känd stalker, eller andra typ av hot som förekommit, så att så fort hon blir 30-60 min senare än förväntat så blåser man stora visslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in