2015-08-06, 15:29
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Men en fråga jag undrar är vad närmaste segregerade område är intill Runsby och detta löpspår. GM skulle kunna komma därifrån. Med andra ord tror jag personligen att BO och GM inte kände varandra.

Finns vissa uttalande som tyder på att GM kan ha cyklat till och från platsen.

Du tror på random utvalt offer?
Citera
2015-08-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Helikopter cirkulerar över området för tredje gången idag.
Den flyger tydligen runt ca en gång i timmen.

Nån som har nån gissning kring varför ?

Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Kanske.
Men är det troligt att göra det en gång i timmen ?

Har fått bekräftat att det var media som hyrt helikopter under förmiddagen för att ta bilder på området.
Polisen var inte så nöjda med det, tyckte det var oetiskt.
Citera
2015-08-06, 15:33
Medlem
Frågan är om man vet att hon var i livet till ca 21. Eftersom polisen enligt uppgift söker vittnen från tiden då larmet kom, men vad jag förstår inte tidigare. Vaför söker man inte vittnen från 18 eller ännu tidigare, om nu någon GM väntat i området t.ex.
Citera
2015-08-06, 15:34
Medlem
kaninburs avatar
"Polisen har beslagtagit två bilar, men vill inte kommentera vem som äger fordonen."

Källa: Expressen

Var det inte nyss självklart att BO tog bilen för att gå ut och springa? Bör man då inte kunna säga den ena bilen var BO's/BO's familjs bil? Rör det sig om fler okända bilar än BO's?
Citera
2015-08-06, 15:35
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Frågan är om man vet att hon var i livet till ca 21. Eftersom polisen enligt uppgift söker söker vittnen från tiden då larmet kom, men vad jag förstår inte tidigare. Vaför söker man inte vittnen från 18 eller ännu tidigare, om nu någon GM väntat i området t.ex.

Man kanske redan fått vittnesuppgifter om en man i områden för tiden före eller strax före händelsen, men saknar info om vilken väg GM tagit sedan?
Citera
2015-08-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Finns vissa uttalande som tyder på att GM kan ha cyklat till och från platsen.

Det var nytt, vilka uttalanden?
Citera
2015-08-06, 15:37
Medlem
Hamsterbolls avatar
Är det inte konstigt att gärningsmannen inte tog hennes mobil? Antingen stjäl den eller slår sönder den? Kan det inte vara ett djur trots allt? Råbock, hund, varg, björn?
Citera
2015-08-06, 15:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar

Stog i denna.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-manga-vill-bidra-och-hjalpa-till/

Fast det är förstås bara min spekulation att cykelspåren gjorts av GM.
Citera
2015-08-06, 15:38
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar

Ett vittne hade sett en man på cykel på onsdagskvällen, därefter uppmärksammat cykelspår på sin gräsmatta morgonen därpå. (Enligt expressen)
Citera
2015-08-06, 15:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inikaklet
Har stått utanför avspärrningarna ett bra tag nu, sökningen efter henne har avtagit en aning men fortgår med fordon i elljusspåret bl a vad jag kunde se, och polisen vill EJ ha hjälp med sökandet, inte ens utanför avspärrningsområdena. Vet inte vad man kan dra för slutsatser av det, men av deras reaktioner att döma när vi frågade om vi kunde hjälpa till på något sätt så är hon definitivt inte hittad än.

Såg du någon av de bilar som sägs ha tagits i beslag, och isåfall något regnummer?
Citera
2015-08-06, 15:39
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Är det inte konstigt att gärningsmannen inte tog hennes mobil? Antingen stjäl den eller slår sönder den? Kan det inte vara ett djur trots allt? Råbock, hund, varg, björn?

Om han tagit mobilen kunde de ju spårat honom genom den. Då borde han snarare förstört elle kastat bort den i så fall.
Citera
2015-08-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Nä, om det var en impulshandling och GM har någon psykisk störning eller var rejält stressad över det skedda så kan hen mest ha tänkt på att dölja kroppen & sina spår och dra så snabbt det bara går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in