2015-08-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Tänker på Lisa Holm, t.ex, där framkom direkt att hon varit i kontakt med föräldrarna strax innan hon skulle börja åka hem. Kan liksom inte komma på nån anledning till varför de skulle hålla tyst om ett nödrop?
Men jag håller med om att det låter märkligt att de söker vittnen från 21-tiden. Kan de ha fastställt tiden för när hon dött...? Vet inte hur exakt man kan göra det men i ett tidigt skede går det kanske?

Kan det vara så att hon använt mobilen på något sätt fram till 21-tiden?
Och att de på så sätt vet att hon var i livet?
Vi vet ju inte om hon sprang själv, bestämt träff med någon?
Men från hennes mobil kan man utläsa mycket, tur att den finns kvar.
Citera
2015-08-07, 10:47
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Kan det vara så att polisen har hittat föremål som kan kopplas till BO men tiger om det i media för att GM inte ska kunna känna att polisen är hen på spåren?

Garanterat är det så.

Även om en del verkat tro att polisen har någon slags skyldighet att dela med sig av ALL info, detaljerade foton och direktrapportera här på flashback om utredningen...
Citera
2015-08-07, 10:48
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Fast egentligen inte, det är ju de mest optimala i en psykopats huvud skulle ja påstå. Mycket skog, lite folk och långt ifrån civilisationen.

Fast hur ofta har du hört talas om ett sådant?
Jag har aldrig gjort det.
Mer än som en skröna och sådant där man allmänt "skräms" av.

I teorin ja - i praktiken?
Citera
2015-08-07, 10:49
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Garanterat är det så.

Även om en del verkat tro att polisen har någon slags skyldighet att dela med sig av ALL info, detaljerade foton och direktrapportera här på flashback om utredningen...

Generellt sett är ju tystnaden ett sundhetstecken.
Åtminstone initialt.
Citera
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden men har bo.s namn droppats här? Nyfiken då jag själv kommer från uv.
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700

Man kan ju kolla senast använda appar, dubbelklickar på hemknappen på iPhone, håller in hemknappen på Samsung osv. Så då kan man kartlägga vilka appar hon använde sist. Sen om man kan kolla tid och datum vet jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kanske hennes telefon stängdes av då (krossades) precis som i fallet med Lisa Holm?

Stämmer inte, det var via hennes mobil som polisen visste var hon befann sig,
De har uttryckt att inom ett område av 2-3 kvadratkilometer,,kunde vi pejla in hennes mobil.
Citera
2015-08-07, 10:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700

Fast då hade de nog inte tagit ut helikoptrarna så fort. Jag tänker mig mer att det fanns någon befintlig hotbild mot henne och att hon hade ett överfallslarm som hon triggat. Det om något skulle fått fart på polisen om hon anmäls saknad.
Citera
2015-08-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Förutom hennes twitter och fb, är det någon som har koll på hennes insta?
Har kollat men den är "hemlig"
Citera
2015-08-07, 10:53
Medlem
Citat:
Man kan ju kolla senast använda appar, dubbelklickar på hemknappen på iPhone, håller in hemknappen på Samsung osv. Så då kan man kartlägga vilka appar hon använde sist. Sen om man kan kolla tid och datum vet jag inte.
Om hon t ex hade runkeeper eller liknande, så borde ju ganska exakta tider gå att se t ex.
Citera
2015-08-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fast då hade de nog inte tagit ut helikoptrarna så fort. Jag tänker mig mer att det fanns någon befintlig hotbild mot henne och att hon hade ett överfallslarm som hon triggat. Det om något skulle fått fart på polisen om hon anmäls saknad.

Om det fanns en hotbild, skulle man springa själv då?
Jag vet inte..
Överfallslarmet, låter inte de? Har de någon inbyggd gps?
Tycker att polisen borde ha hittat henne snabbare då?
Jag tror att helikoptern var för värmekamerans skull, både gällande att hitta henne och GM
gömda i skogen.
Citera
2015-08-07, 10:57
Medlem
Citat:
Om hon t ex hade runkeeper eller liknande, så borde ju ganska exakta tider gå att se t ex.

men det är ändå 2 timmar som hon var försvunnen mellan löprundan och efterlysningen. Varför söker man inte vittnen för tiden före kl 21? Exempelvis från 17. Om nu någon väntat i skogen på henne (eller valfritt offer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in