2015-08-10, 00:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Fick de fast "lidingömannen" som härjade häromåret?
Nej. (FB) Vem är våldsmannen som slår ner kvinnor på Lidingö?

Känns dock som en långsökt koppling, men ingenting är ju omöjligt. Något jag personligen börjar inse mer och mer är att cykel verkar vara ett väldigt populärt transportmedel för snuskgubbar och diverse förvirrade människor.
Citera
2015-08-10, 00:14
Medlem
neqers avatar
Är det uteslutet att det kan röra sig om hjärtstillestånd eller dylikt?
Citera
2015-08-10, 00:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Är det uteslutet att det kan röra sig om hjärtstillestånd eller dylikt?

Det är åtminstone helt uteslutet att det rör sig endast om hjärtstillestånd.
Citera
2015-08-10, 00:23
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är åtminstone helt uteslutet att det rör sig endast om hjärtstillestånd.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung-kvinna-hittad-dod-vid-motionsspar/

Citat:
Polisen inledde omgående en förundersökning om mord.

– Enligt patrullen som anträffade henne tyder allt på att hon bragts om livet. Det ser inte ut som ett normalt dödsfall.
Citera
2015-08-10, 00:53
Medlem
Citat:

– Enligt patrullen som anträffade henne tyder allt på att hon bragts om livet. Det ser inte ut som ett normalt dödsfall.

Då kan vi väl vara hyfsat säkra på att något slags vapen eller tillhygge har används.
Citera
2015-08-10, 01:06
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Cykelmansteorin är väl den bästa man har idag. Största problemet är väl att han aldrig åkt fast och är därför helt okänd för polisen. Och nån efterlysning med hans signalement lär inte gå ut i dagens pk-Sverige

DNA-spår är också värdelösa om han inte är känd av polisen.

Om det är samme man som fick sparken från ett café pga ofredande finns det i alla fall en hel del personer som vet vem han är och som skulle kunna lämna avgörande tips, särskilt om han passar in på signalementet.

Då önskar vi fler detaljer!
Citera
2015-08-10, 01:08
Medlem
gasproxs avatar
Vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, men det första jag tänkte på var knivattacken mot en 18-årig tjej i Sandviksspåret i Viksjö, Järfälla, 2011. Cirka 3 mil från Upplands Väsby.

Citerar från Flashbacktråden (FB) Kvinnlig joggare knivskuren i Viksjö/Järfälla :
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout [2011-08-17]
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13483391.ab

Kvinnan var på onsdagen ute och joggade i området Hummelmora i Viksjö tillsammans med sin hund. Hon lyssnade på musik och hörde därför inte hur en man närmade sig bakifrån. Plötsligt attackerade han kvinnan och stack henne flera gånger i ryggen med ett vasst föremål.

Överfallet avbröts när kvinnans hund attackerade mannen, som då flydde från platsen.
Efter en stunds spaning kunde polisen kunde gripa en 16-årig man i närheten.
– De verkar inte känna varandra, säger Fredrik Ladenstedt.
Kvinnan bedöms initialt som lindrigt skadad efter attacken.
16-åringen är inte känd av polisen sedan tidigare.

Artikel från Mitt i Järfälla: http://arkiv.mitti.se:4711/2011/50/jarfalla/MIJF-20111213-A-005-A.pdf

Vad tror ni om samband? GM outades aldrig helt i tråden och jag kan inte hitta någon info om vad han fick för dom eller om han eventuellt är frigiven vid det här laget...
Citera
2015-08-10, 01:10
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Citat:

Då kan vi väl vara hyfsat säkra på att något slags vapen eller tillhygge har används.

"Med tanke på omständigheterna inleder polisen en förundersökning om mord"- flickan var ensam, i ett spår och återfanns död.. det vore närmast idiotiskt att inte se det som ett mord. Men det är inte sagt att det är det. Hela informationsvisan är och har varit luddig..
Citera
2015-08-10, 02:42
Medlem
Vissa människor i kriminaltrådarna är ju helt bakom flötet. Ännu en gång har tydligen oskyldiga människor hängts ut med namn på minst sagt lösa grunder. Tänker på den svarta BMW:n och att man hänger ut någon med namn för en skitsak. Händer det något i eran kommun och ni ofrivilligt blir uthängda här på lösa grunder, hur skulle ni känna er då? Skärpning för helvete (majoriteten använder som tur är hjärnan)

Min teori om det som hänt är simpel. Tror det är ett rent överfall från en person som inte är bekant med tjejen. Jag TROR denna tjej som stöttade V och MP fått se den negativa delen av massinvandring. Tragiskt är bara förnamnet, mina tankar går till de anhöriga och den avlidne.
Citera
2015-08-10, 03:19
Medlem
Jag fick nys om ett tips som lämnats in av en kvinna som bor i runby backar. Hon var ute å plockade blåbär för två veckor sedan. Brevid samma motionsspår men på andra sidan skogen. När hon reser sig upp för att byta plats så upptäcker hon att det står en man bakom henne, några meter ifrån dock.
Han ber om ursäkt när han märker att hon hajar till och säger att han letar efter sin katt.
Hon är själv kattägare och börjar fråga hur katten ser ut. Han svarar förvirrat, som om han inte visste hur katten såg ut.
Hon upplever att han ljög men reflekterade inte mer över det och killen gick.
Det jag tänkte på när hon berättade det var att killen inte lockade efter katten han letade efter.
Om du letar efter ett djur så ropar du namnet. Han måste ha varit knäpptyst eftersom han lyckades komma så nära att hon inte upptäckte honom förrän hon reste sig upp?
Han var spinkig, hade "dåliga tänder", svenskt utseende och i 25-30års åldern.
Någon i runby som känner igen det "utseendet"?
Han sa att han bodde i runby men hon har aldrig sett honom.

Någon sa att han kanske rekade, om det skulle vara GM, det känns lite långsökt men å andra sidan trodde jag själv att jag såg Ida samma natt så jag ska va tyst om den saken.
Kan detta vara något av värde eller inte?
(Sorry för dålig grammatik, skriv från luren)
Citera
2015-08-10, 03:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag fick nys om ett tips som lämnats in av en kvinna som bor i runby backar. Hon var ute å plockade blåbär för två veckor sedan. Brevid samma motionsspår men på andra sidan skogen. När hon reser sig upp för att byta plats så upptäcker hon att det står en man bakom henne, några meter ifrån dock.
Han ber om ursäkt när han märker att hon hajar till och säger att han letar efter sin katt.
Hon är själv kattägare och börjar fråga hur katten ser ut. Han svarar förvirrat, som om han inte visste hur katten såg ut.
Hon upplever att han ljög men reflekterade inte mer över det och killen gick.
Det jag tänkte på när hon berättade det var att killen inte lockade efter katten han letade efter.
Om du letar efter ett djur så ropar du namnet. Han måste ha varit knäpptyst eftersom han lyckades komma så nära att hon inte upptäckte honom förrän hon reste sig upp?
Han var spinkig, hade "dåliga tänder", svenskt utseende och i 25-30års åldern.
Någon i runby som känner igen det "utseendet"?
Han sa att han bodde i runby men hon har aldrig sett honom.

Någon sa att han kanske rekade, om det skulle vara GM, det känns lite långsökt men å andra sidan trodde jag själv att jag såg Ida samma natt så jag ska va tyst om den saken.
Kan detta vara något av värde eller inte?
(Sorry för dålig grammatik, skriv från luren)

Meddela polisen och låt dom avgöra om det är av värde eller ej, det har polisen, i media, vädjat om att man ska göra.
Citera
2015-08-10, 04:24
Medlem
Grandiosos avatar
Det finns inga tecken på några genombrott i utredningen.

– Polisen har nu vad man kallar ett spaningsmord. Nu är det kartläggning av kvinnan och inre spaning som gäller, samt väntan på analyssvar från den tekniska undersökningen, säger kriminologen Jerzy Sarnecki.

Kriminologen har följt rapporteringen sedan kvinnan hittades död och känner olust.

– Att vi börjar sommaren med ett spaningsmord på den unga Lisa Holm och avslutar sommaren med ytterligare ett spaningsmord på en ung kvinna. Det är fruktansvärt läskigt, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21230818.ab

Och i Malnö igår kväll skedde det här:

En knivskuren kvinna har påträffades i kväll i Kirseberg i Malmö. Enligt kvinnans son blev hon dragen i håret och knivskuren i magen av en okänd person, rapporterar Sydsvenskan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21233490.ab
Senast redigerad av Grandioso 2015-08-10 kl. 04:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in