2015-08-10, 05:54
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag fick nys om ett tips som lämnats in av en kvinna som bor i runby backar. Hon var ute å plockade blåbär för två veckor sedan. Brevid samma motionsspår men på andra sidan skogen. När hon reser sig upp för att byta plats så upptäcker hon att det står en man bakom henne, några meter ifrån dock.
Han ber om ursäkt när han märker att hon hajar till och säger att han letar efter sin katt.
Hon är själv kattägare och börjar fråga hur katten ser ut. Han svarar förvirrat, som om han inte visste hur katten såg ut.
Hon upplever att han ljög men reflekterade inte mer över det och killen gick.

Någon i runby som känner igen det "utseendet"?
Han sa att han bodde i runby men hon har aldrig sett honom.

Någon sa att han kanske rekade, om det skulle vara GM, det känns lite långsökt men å andra sidan trodde jag själv att jag såg Ida samma natt så jag ska va tyst om den saken.
Kan detta vara något av värde eller inte?
(Sorry för dålig grammatik, skriv från luren)

Låter som en trolig GM som bor i närheten av platsen, borde vara lätt att få tag på då folk borde känna till denna "udda" figur som troligen använder en cykel.
Citera
2015-08-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffe
Då önskar vi fler detaljer!
Var det inte Megaforce som sade sig sett en man på cykel? Men han var vit. Så varför tycker han att det andra cykelspåret är intressant?
Citera
2015-08-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag fick nys om ett tips som lämnats in av en kvinna som bor i runby backar. Hon var ute å plockade blåbär för två veckor sedan. Brevid samma motionsspår men på andra sidan skogen. När hon reser sig upp för att byta plats så upptäcker hon att det står en man bakom henne, några meter ifrån dock.
Han ber om ursäkt när han märker att hon hajar till och säger att han letar efter sin katt.
Hon är själv kattägare och börjar fråga hur katten ser ut. Han svarar förvirrat, som om han inte visste hur katten såg ut.
Hon upplever att han ljög men reflekterade inte mer över det och killen gick.
Det jag tänkte på när hon berättade det var att killen inte lockade efter katten han letade efter.
Om du letar efter ett djur så ropar du namnet. Han måste ha varit knäpptyst eftersom han lyckades komma så nära att hon inte upptäckte honom förrän hon reste sig upp?
Han var spinkig, hade "dåliga tänder", svenskt utseende och i 25-30års åldern.
Någon i runby som känner igen det "utseendet"?
Han sa att han bodde i runby men hon har aldrig sett honom.

Någon sa att han kanske rekade, om det skulle vara GM, det känns lite långsökt men å andra sidan trodde jag själv att jag såg Ida samma natt så jag ska va tyst om den saken.
Kan detta vara något av värde eller inte?
(Sorry för dålig grammatik, skriv från luren)

Alla observationer av personer med avvikande beteende borde vara av intresse för polisen i detta läge.
Citera
2015-08-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelise
Har, av förklarliga skäl, inte läst hela den här tråden.

Har hört från en person som jag inte känner så väl att jag kan gå i god för denne ord.
Men personen har vissa kontakter, det är vedertaget.

Personen påstår iaf att stackars tjejen fått halsen avskuren. Som om ngn försökt halshugga henne.
Är det ngt som någon annan hört?
Vore ju fruktansvärt.
:-/
Ok. Det förklarar tystnaden. En muslim som har tränat på sin jihad.
Citera
2015-08-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Tro mig det är någon BO känner sen tidigare och han finns på twitter
Varför?
Citera
2015-08-10, 09:29
Medlem
Kan det vara någon av alla dessa tiggare? Dom ränner ju fan överallt
Citera
2015-08-10, 09:32
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Jag tror starkt på knarkspåret. Det ÄR känt att det har pågått knarkaffärer där. Polisens knarkrotel borde veta detta!
Citera
2015-08-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kan det vara någon av alla dessa tiggare? Dom ränner ju fan överallt

Ja det kan vara en tiggare, lokalvårdare, arbetslös eller studerande och väldigt mycket däremellan.

Just tiggare känner jag spontant känns minst sannolikt.
Citera
2015-08-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Ja det kan vara en tiggare, lokalvårdare, arbetslös eller studerande och väldigt mycket däremellan.

Just tiggare känner jag spontant känns minst sannolikt.
Varför det?
Tiggarna är inte spec vänliga.
Knark lär det inte vara, hon var ingen knarkare!
Citera
2015-08-10, 09:35
Medlem
Från Iran.. Ljus hy, svart kort klippt hår..
Citera
2015-08-10, 09:42
Medlem
Citat:
Varför det?

Jag har inte hört att tiggare uppehåller sig i närheten av motionsspåret. Med tanke på alla rasister som skriver i denna tråd borde det ha kommit fram om så var fallet.

Tiggare oavsett svenska eller rumänska brukar inte vara ute och motionera tror jag. Samt att denne borde uppmärksammats i området som avvikande.

För övrigt tror jag inte att om man är vänlig eller ej bestämmer om man mördar någon.
Men det verkar mer troligt med någon som bor i och kan området och är mer anpassad till samhället än en tiggare faktiskt.
Citera
2015-08-10, 09:43
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Varför det?
Skrev tidigare ett inlägg om att hon kanske joggade förbi några som sålde knark och som den goda medborgaren hon kanske var så försökte hon tillkalla polis/ge dem en moralisk omgång etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in