2011-08-19, 22:20
Medlem
johannes Xs avatar
OffTopic:
Jag hade placerat viksjö i västerort. Ligger väster om järva. Sollentuna är väl nätt och jämt norrort.
Citera
2011-08-19, 22:44
Medlem
Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13483391.ab

Kvinnan var på onsdagen ute och joggade i området Hummelmora i Viksjö tillsammans med sin hund. Hon lyssnade på musik och hörde därför inte hur en man närmade sig bakifrån. Plötsligt attackerade han kvinnan och stack henne flera gånger i ryggen med ett vasst föremål.

Överfallet avbröts när kvinnans hund attackerade mannen, som då flydde från platsen.
Efter en stunds spaning kunde polisen kunde gripa en 16-årig man i närheten.
– De verkar inte känna varandra, säger Fredrik Ladenstedt.
Kvinnan bedöms initialt som lindrigt skadad efter attacken.
16-åringen är inte känd av polisen sedan tidigare.

Det är ingen "man"!
Det är en 16 årig snorunge som antagligen är väldigt störd.
Tack o lov att hunden avbröt attacken. Undrar vilken ras det var?

ännu ett fall av idioti som drabbar oss som faktiskt använder kniven som ett verktyg.....
o va e de för jävla sätt o hugga någon i ryggen......
Citera
2011-08-19, 22:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Läs en gång till vad det stod på wiki,det är lite luddigt!
Men googla runt lite så märker du att Jakobsberg, Viksjö, Kungsängen osv osv tillhör Västerort.
Men det är på håret!

EDIT: nu blev jag fan osäker!... hittar lika mycket när jag googlar på norrort!
Polisen kallar det norrort, men inte kyrkan?

ont: Jag har kollat runt med vänner från Viksjö som har mindre syskon, det verkar inte veta så mycket, bara hört om den där skogsmullen!

Sluta med dumheterna nu. Västerort är allmänt begrepp man använder inom Stockholms kommun för alla stadsdelar väster om innerstaden.
Innefattar inte andra kommuner som Järfälla eller Upplands-Bro. Viksjö är en av Järfällas stadsdelar.

V
Citera
2011-08-19, 23:13
Medlem
Månsans avatar
Jag fick ett PM med namnet på den knivhuggna flickan. Är någon egentligen intresserad av henne?
Är det inte istället det spännande spörsmålet huruvida angriparen som vanligt är afrikan eller arab som tilldrar sig det största intresset?
Citera
2011-08-19, 23:31
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag fick ett PM med namnet på den knivhuggna flickan. Är någon egentligen intresserad av henne?
Är det inte istället det spännande spörsmålet huruvida angriparen som vanligt är afrikan eller arab som tilldrar sig det största intresset?

Häng inte ut BO hon har väl lidit tillräckligt. Sen om GM är neger, arab, lintott eller balkandrägg spelar ingen större roll då straffet borde bli 20 piskrapp på närmaste torg, detta oavsett etnicitet.
Citera
2011-08-19, 23:33
Medlem
Lullsons avatar
En fågel viska i mitt öra....

Citera
2011-08-19, 23:46
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullson

Om en smörkniv ska ge blod så måste man nog använda ganska mycket kraft.

Jag tror på ett vassare föremål.

Finns många exempel på att folk som blivit allvarligt knivhuggna inte märkt detta eller trott att de blivit slagna.
Citera
2011-08-19, 23:47
Medlem
Lullsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sentry
Om en smörkniv ska ge blod så måste man nog använda ganska mycket kraft.

Jag tror på ett vassare föremål.

Finns många exempel på att folk som blivit allvarligt knivhuggna inte märkt detta eller trott att de blivit slagna.

Inte en smörkniv som den i plast man köper på IKEA den lite vassare typen
Citera
2011-08-19, 23:54
Medlem
Sentrys avatar
Citat:
Inte en smörkniv som den i plast man köper på IKEA den lite vassare typen

Jovisst. En smörkniv i metall är ju inte direkt skön att bli stucken med. Men jag tänker mig att den kräver mer våld för att penetrera huden och att det blir en mer trubbig karaktär av stickvåldet som gör det mindre troligt att BO inte skulle märkt det.

Skillnaden t.ex. på en vass kniv som skär igenom hud och kött enklare och som därför inte märks på samma sätt.

Har lite fler tankar om detta, men jag har inte själv blivit tillräckligt stucken för att kunna utveckla på ett tydligt sätt. Jag är dessutom inte tillräckligt kunnig rent medicinskt för att utveckla resonemanget tillräckligt väl utan att skriva för mycket OT.

Summerat: Jag är skeptisk till att det skulle vara en trubbig kniv, men tycker att det är intressant om det är det.
Citera
2011-08-20, 05:29
Medlem
frellis avatar
Citat:

Har också hört att hon snarare blev "riven" på ryggen än stucken.
Citera
2011-08-20, 11:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Har också hört att hon snarare blev "riven" på ryggen än stucken.

Spelar det någon roll om hon har blivit "riven" av kniven eller huggen?

Frågan är väl snarare... Vad är det för en idiot som ger sig på en 18 årig tjej med en kniv så att hon blöder när hon är ute och joggar?
Citera
2011-08-20, 11:24
Medlem
Måste väl vara någon typ av rakblad eller dyl som använts?
Tapetserar kniv? En hederlig Stanley mattkniv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in