2015-08-09, 23:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Men då skulle alltså GM ligga i startgroparna och hela tiden vara beredd på att döda henne. Alternativ bo väldigt nära henne. Jag tycker det låter logistiskt sett väldigt krångligt. Jag satsar mina pengar på en random snubbe. Vilket gör det svårt att få fast GM.

Ja, det kan ju t.ex. vara samma snubbe som dödade två personer på en gångbana i Linköping. Det mordet är fortfarande ouppklarat.
Citera
2015-08-09, 23:38
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Cykelmansteorin är väl den bästa man har idag. Största problemet är väl att han aldrig åkt fast och är därför helt okänd för polisen. Och nån efterlysning med hans signalement lär inte gå ut i dagens pk-Sverige

DNA-spår är också värdelösa om han inte är känd av polisen.

Om det är samme man som fick sparken från ett café pga ofredande finns det i alla fall en hel del personer som vet vem han är och som skulle kunna lämna avgörande tips, särskilt om han passar in på signalementet.

Då önskar vi fler detaljer!
Citera
2015-08-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Ja, intressant. Polisen misstänkte att samma GM kan ha flyttat runt.

Och alltså senare även i Stockholm.

Vilket vi nog kan anta att det beror på att signalement och/eller tillvägagånssätt stämmer överens med varandra.

Länkar:-

Misstänktes även att det fanns en "Cykelman" i Västerås ett tag:

Länkar:

I mitt tidigare inlägg (FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05 nämner jag en liknande händelse även i Uppsala.

Det kan ju både vara samma GM vid ett par tillfällen och en annan GM vid andra tillfällen men liknande tillvägagångssätt. Vilket skulle kunna försvåra för Polisen?

Genomgående tycks vara det väldigt udda och märkliga tillvägagångssättet att GM cyklar in i joggande kvinnor och i en del fall låtsas vara skadad för att på så sätt komma närmre BO. Och därefter begår olika typer av sexuellt ofredande/våldtäktsförsök.

Intressant att notera är att Därav skulle kroppens skick i det aktuella fallet vara intressant att veta lite mer om. Har BO i det aktuella fallet knivskador?

Hade Hildeby rätt? Är GM en serie-cykelman?

Men han blev gripen läste jag i nån av artiklarna men minns ej staden
Citera
2015-08-09, 23:43
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Cykelmansteorin är väl den bästa man har idag. Största problemet är väl att han aldrig åkt fast och är därför helt okänd för polisen. Och nån efterlysning med hans signalement lär inte gå ut i dagens pk-Sverige

DNA-spår är också värdelösa om han inte är känd av polisen.

Om det är samme man som fick sparken från ett café pga ofredande finns det i alla fall en hel del personer som vet vem han är och som skulle kunna lämna avgörande tips, särskilt om han passar in på signalementet.

Jag håller med. Ett vittne sa ju också
Citat:
– Honom tycker jag att jag sett här förut någon gång
Så det kanske ändå kan finnas ett visst hopp om att de får tag i den "Mystiska mannen på cykel" http://www.expressen.se/nyheter/polisens-spar-en-mystisk-man-pa-cykel/ och därefter antingen få tag på en misstänkt GM eller avskriva cykelspåret.

Jag hittade ännu ett liknande fall i Göteborg:

Detta inlägg tidigare idag gör också att jag själv tycker cykelspåret känns hetast just nu. (FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05

Citat:
En bekant till mig blev förföljd igår kväll av en idiot på mountainbike från Tetorpsvägen ner mot stationen. Han stannade och skrev hora efter henne när det vart mer folk runtomkring.
Självklart ringdes det till polisen.
Citera
2015-08-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
"Han menar att det finns två spår gällande en misstänkt gärningsman – antingen rör det sig om en person som kvinnan känner eller en okänd gärningsman."

Det är tur att det finns "experter", som kan bistå med saker så smarta, så ingen kunde tänkt ut det själv.
Tre kunde man säga...gm kanske är "okänd" för BO men bo är kanske inte okänd för GM.

Han kanske pratat med henne ytligt eller bara kollat in henne och tagit reda på hennes namn, facebook osv kanske tränade på samma gym.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-09 kl. 23:55.
Citera
2015-08-09, 23:47
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men han blev gripen läste jag i nån av artiklarna men minns ej staden

En misstänkt GM blev gripen i Västerås, men blev utvisad pga att han befann sig i landet illegalt. Därefetfter gick polisen ut med att de trodde det kunde röra sig om flera olika GM.

Antingen kan det ju vara flera olika GM, han kan även vara tillbaka, eller så kan den misstänkta ju varit felaktigt utpekad.
Citera
2015-08-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ja, det kan ju t.ex. vara samma snubbe som dödade två personer på en gångbana i Linköping. Det mordet är fortfarande ouppklarat.
Har hänt förr. Vari ligger det krångliga.Samt finns som sagts potentiella kandidater som bor nära några hundra meter från brottsplatsen. Besök hos mor och släkt.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-09 kl. 23:54.
Citera
2015-08-09, 23:51
Medlem
LA8PVs avatar
Det finns 07-boende på Lövstavägen sedan tidigt 80-tal när området byggdes.

Någon därifrån kan ha fått spelet.
Citera
2015-08-09, 23:54
Medlem
barnets avatar
Om cykelmannen är GM, och alltså cyklade igenom tomter etc strax före / efter mordet begicks, så är det en kraftigt förvirrad person. En sådan person borde folk i området ha koll på, då han sannolikt antastat fler kvinnor än den som han skrek hora i veckan.
Citera
2015-08-09, 23:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Påtal om mannen på cykel som vittnen ska ha sett i närheten av brottsplats/fyndplats. Sökte på liknande fall och hittade detta:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/man-ofredade-kvinnor-i-motionsspar

En kvinnlig joggare, vardagskväll i ett motionsspår utanför Uppsala, ca 5 mil från aktuell brottsplats. Verkar inte som polisen grep någon? Kanske långsökt då det var 7 år sen nu. Tillvägagångssättet var dock lite intressant, han har medvetet cyklat in i kvinnorna för att på så sätt störa dem/ofreda dem.

Fick de fast "lidingömannen" som härjade häromåret?
Citera
2015-08-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsV
Det här med cykel låter bekant.. Vet att det finns en kille på ca 35 års ålder som cyklat runt i Väsby och ofredat tjejer.. Han jobbade även på ett café men fick sparken pågrund av att han förföljde tjejerna till parkeringshus mm när dem skulle hem..
Signalement?
Citera
2015-08-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Jerzy Sarnecki är en jävla fåne.

"Antingen känner GM eller så känner BO inte GM". Ja, det verkar rimligt, eftersom någon annan möjlighet helt enkelt inte finns.
Det behöver man inte vara professor i kriminologi för att fatta.

Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Om cykelmannen är GM, och alltså cyklade igenom tomter etc strax före / efter mordet begicks, så är det en kraftigt förvirrad person. En sådan person borde folk i området ha koll på, då han sannolikt antastat fler kvinnor än den som han skrek hora i veckan.
Och då hade han förhoppningsvis mobil på sig om han ägde nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in