2015-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Innan djuren är helt avfärdade. Tänkte på en aktuell risk med att vistas i skogen så här års. Kanske väl så realistiskt som älgar, hundar och vildsvin.

Tänk, om hon avviker från löpspåret och dyker in bland buskagen (fortfarande med musikproppar i öronen) för att kissa. Så trampar hon i ett jordgetingbo där. Det är de giftigaste av svenska getingar och kanske är hon rent av getingöverkänslig sedan tidigare sting. De går till massangrepp. Hon blir hastigt dålig blir kvar på platsen, kanske har hon hunnit få ner byxorna.. Hon har försökt springa i panik, kanske därvid slitit sönder trosorna och ev andra klader, fallit,

Hur ser hon ut då? Kanske uppsvälld i ansiktet som om hon blivit slagen eller strypt, underlivet bart, kanske också med svullnader, som kunde ses som tecken på våld, trasiga plagg, riven och tilltygad.

Med tanke på omständigheterna tänker man ju: "Våldtagen, misshandlad och strypt"

Hon hittades efter flera timmar. Då har getingarna lugnat sig och gett sig. På natten är de inne i sitt bo, eller resterna av det.

Ja, vid massattack av jordgetingar borde man ha svullnader och små stickmärken över kroppen tycker man.
Citera
2015-08-09, 19:07
Medlem
Vill minnas att jag läste nånstans att hon joggade med musik i öronen... Finns säkert nån länk om man googlar det..och hon blev insläpad i skogen.. http://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/allt-tyder-pa-att-vargar-dodade-candice-berner/
Citera
2015-08-09, 19:08
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Älgar har det fan inte lätt. En enda Älg har av misstag ihjäl en kvinna och boom Älgar är per automatik huvudmisstänkta i samtliga efterföljande mord. Statistiken i denna tråd pekar på det.

Känns på nå't vis som en illustration över hur lynchmobbar uppstår, och hur det kommer sig att de så ofta träffar fel...Eller nå't.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Sant,men jag tycker det är konstigt att ingen sett eller hört något.
Det är ju många ute och springer där kan jag tänka mig, än om man skulle va en bit ifrån så hörs ett kvinnoskrik rätt långt.
Känns som det måste skett ganska hastigt, typ knivhuggen eller skjuten.
Känns inte som personen höll på en kvart precis.

Det är väl iofs inte så konstigt att ingen hört nå't, det händer trots allt att folk blir som paralyserade vid ett överfall, och vaken förmår att skrika eller göra motstånd.
Däremot får även jag intrycket att händelseförloppet varit snabbt, det tycks ju vara ett relativt vältrafikerat motionsspår, även om just den här delen var lite mindre välanvänd.
Att dra ut på tiden alltför mycket hade förmodligen inte varit görligt.
Citera
2015-08-09, 19:09
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Vad spelar det för roll om folk tappar intresset?
Ingen har ju sett nå't ändå.
Och har de gjort det har de naturligtvis redan hört av sig till polisen. (Som i fallet med cyklisten)
Det här brottet kommer antingen att lösas mha inre spaning, eller vittnesuppgifter som redan är lämnade, och som vi nte vet något om.

Hur fan ska folk veta om de har sett nåt när de inte ens vet vem mordoffret är? Naturligtvis underlättar en viss info när det kommer till att få in vittnesuppgifter annars skulle program som Efterlyst aldrig fått in avgörande tips efter att ha visat filmsekvenser och gett signalement.

Inre spaning är i regel helt döfött när det gäller såna här fall. Polisen har absolut ingenting och är beroende av allmänhetens tips.
Citera
2015-08-09, 19:12
Medlem
En bekant till mig blev förföljd igår kväll av en idiot på mountainbike från Tetorpsvägen ner mot stationen. Han stannade och skrev hora efter henne när det vart mer folk runtomkring.
Självklart ringdes det till polisen.
Citera
2015-08-09, 19:13
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemphill
En bekant till mig blev förföljd igår kväll av en idiot på mountainbike från Tetorpsvägen ner mot stationen. Han stannade och skrev hora efter henne när det vart mer folk runtomkring.

Intressant. Utseende på den?
Citera
2015-08-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffe

Spontant formar sig en tanke kring tänkbart signalement, men jag avstår från att gissa.
Citera
2015-08-09, 19:24
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Vill minnas att jag läste nånstans att hon joggade med musik i öronen... Finns säkert nån länk om man googlar det..och hon blev insläpad i skogen.. http://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/allt-tyder-pa-att-vargar-dodade-candice-berner/

För övrigt har jag svårt att förstå denna fixering vid att springa med musik i öronen.
Självklart blir man avskärmad och mindre medveten om sin omvärld, men hur stor skillnad gör det i verkligheten?
Jag menar, vilken genomsnittlig man som helst är trots allt fysiskt kapabel till att övermanna vilken genomsnittlig tjej/kvinna som helst.
Tyvärr, skulle man kunna tillägga, men så är det.
Och på samma sätt är också en otränad man fullt kapabel till att, i en kort sprint, springa ikapp vilken tjej som helst med hyfsad kondis, om det är det han vill.
Jag ser liksom inte riktigt vad det hjälper om en tjej på joggingrunda hör att någon närmar sig bakifrån eller eller från sidan i ett undanskymt buskage.
Har en eventuell GM bestämt sig så är han fysiskt fullt kapabel att framgångsrikt genomföra överfallet ändå.
För mig känns det där med att inte springa med "lurar i öronen" som en uppmaning till falsk trygghet.
Eller så tänker jag bara fel, vad vet jag.
Citera
2015-08-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laffe

Fick bara höra att hon blivit förföljd av någon på en MB.
Citera
2015-08-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemphill
Kanske är Gm
Citera
2015-08-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kanske är Gm

Ja,eller bs från en ny användare som söker uppmärksamhet ? Vem vet ...
Citera
2015-08-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hcore
Tentpole från gamla CS-tiden i alla fall. Har sett länken själv men minns bara att det var i Aftonbladet.

http://static.fragbite.se/images/578/t/34900.jpg

*edit*

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21224583.ab

Bild 6 i bildspelet.
Han som befann sig i spåret "samtidigt" som sin pappa, kan han ha övertalat pappan att han skulle vara hans alibi. Ser ju rätt "speciell" ut med ev machokomplex. Kanske han som IJ beklagade sig över. Kanske mötts i samma träningslokal? Nån som kan länka till hennes twitter konto?
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-09 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in