2015-09-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det var ju det han skrev.
"Filmen kan skickas vidare till andra under tiden man själv laddar ner den" det jag syftade på Man kan tolka det olika.
Citera
2015-09-02, 00:44
Medlem
No6s avatar
Visst har man väl knäppt på nån film där en bakissöndag när man sitter på dålig lina och inte orkar hålla på med torrenter och skit. Men kommer inte saknas av mig, förstår inte denna hype. Patetiskt dåligt utbud på t.ex. skräckfilmer och usel kvalitet på de flesta filmerna.

Streama filmer = budgetalternativ
Citera
2015-09-02, 01:22
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Visst har man väl knäppt på nån film där en bakissöndag när man sitter på dålig lina och inte orkar hålla på med torrenter och skit. Men kommer inte saknas av mig, förstår inte denna hype. Patetiskt dåligt utbud på t.ex. skräckfilmer och usel kvalitet på de flesta filmerna.

Streama filmer = budgetalternativ
Budgetalternativ, ja. Men framförallt så är det ju det sämsta budgetalternativet. Varför inte ladda ner den torrent man vill ha istället för att sitta och söka på internet som någon jävla trebarnsfarsa?

Jag vägrar att någonsin betala för att bruka kultur. Bio och böcker undantaget. Det är så jävla tillfredsställande att se ännu en hyllmeter sakta men säkert fyllas på med vitt skilda bokryggar. OT men ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av HQSweden
"Filmen kan skickas vidare till andra under tiden man själv laddar ner den" det jag syftade på Man kan tolka det olika.
Ja kanske. Är trött som ett djur idag så kanske tolkade det fel. Men jag tolkade det på det andra sättet iaf.
Citera
2015-09-02, 12:09
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtsydlw
Kan någon förklara för mig varför man skulle föredra streaming när man vet hur man tankar torrents?

För mig är det enkelheten, jag kör istortsett bara netflix och ibland HBO Nordic.
Datorn och mobilen har appar för att t.ex. casta till en ChromeCast kopplad till min hemmabioanläggning.
Citera
2015-09-02, 12:44
Medlem
johnny-knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Budgetalternativ, ja. Men framförallt så är det ju det sämsta budgetalternativet. Varför inte ladda ner den torrent man vill ha istället för att sitta och söka på internet som någon jävla trebarnsfarsa?

Jag vägrar att någonsin betala för att bruka kultur. Bio och böcker undantaget. Det är så jävla tillfredsställande att se ännu en hyllmeter sakta men säkert fyllas på med vitt skilda bokryggar. OT men ändå.

Ja kanske. Är trött som ett djur idag så kanske tolkade det fel. Men jag tolkade det på det andra sättet iaf.

Du är ju bara en luffare. Varför ska man inte betala?
Citera
2015-09-02, 12:46
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
Du är ju bara en luffare. Varför ska man inte betala?
Jag vill inte, och jag behöver inte.
Citera
2015-09-02, 18:39
Medlem
Mikessons avatar
Vad är de för url då?
Citera
2015-09-02, 21:39
Medlem
på swefilmer.ws

jag får inte fram någon sub , tex på Jurassic world
Citera
2015-09-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är fullkomligt lagligt att använda tekniken bittorrent men inte om man befattar sig med material utan uphovsmannens tillstånd. Det har inget att göra med om man behåller materialet eller ej. Undantaget gäller tillfälliga kopior som skapas vid exempelvis streaming. Där ingår varken bittorent eller pt.
Jag är medveten om att BitTorrent är lagligt, parantesen gäller upphovsrättsskyddat material.
Varför skulle BT/PT inte räknas som tillfällig kopia? juridisk källhänvisning
Citat:
Ursprungligen postat av xtsydlw
Fast de är ju det jag säger, om man nu vet hur det funkar varför skulle man då vilja kollat streamat? Att man inte har kunskapen för att tanka torrents och därför kollat streamat kan jag förstå.

Men de är väldigt många som kollar streamat fast de har kunskapen vilket jag ej förstår. Varför inte lika väl tanka en torrent där du får film med bra kvalité och kan själv välja om du vill ha subtitles.

Har dock aldrig gillat Swefilmer, redan från början. Och förutom just den sämre kvalitén så ser hemsidan ut att va kodad av en 15 åring. Swefilmer kommer inte saknas från min sida i alla fall. Sen ska allt sånt här bli så jävla överdramatiskt som att de är världens undergång.
Alla vet inte om att popcorntime finns. En del har kasst nät. En del är lata. En del är på mobiler, och vill inte använda vShare+Moviebox. Det finns många skäl.
Citera
2015-09-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -fuchsia
Jag är medveten om att BitTorrent är lagligt, parantesen gäller upphovsrättsskyddat material.
Varför skulle BT/PT inte räknas som tillfällig kopia? juridisk källhänvisning
Då får du förklara hur du resonerar. Normalt lagras materialet permanent på disken i väntan på manuell åtgärd från användaren och man delar dessutom med sig av materialet som man laddar hem.
Citera
2015-09-03, 00:53
Medlem
Är det bara jag som känner rent spontant att alla skitsidor såsom Swefilmer, Dreamfilm osv ska läggas ner? Förstår ni inte att polisen gör oss filmälskare en tjänst - bort med dålig kvalitet!
Citera
2015-09-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvangstanke123
Är det bara jag som känner rent spontant att alla skitsidor såsom Swefilmer, Dreamfilm osv ska läggas ner? Förstår ni inte att polisen gör oss filmälskare en tjänst - bort med dålig kvalitet!

Nej, jag håller med dig helt.
Vanliga svenssons ska inte ha tillgång till material som ursprungligen kommer från scenen utan ansträngning.

Dagens ungdomar "orkar" ju inte ens ladda ner en film utan allt ska finnas att streama, bort med skiten säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in