2015-07-29, 21:42
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
Så du menar det finns bankbeslag på 13 miljoner från grabben ?
Just asking?

Dom har fryst ett konto med 13 milj på. Tillhörande en av de åtalade som inte har infunnit sig och är på ute på vift. Gissningsvis har han fått ut en del pengar innan han dragit.
Citera
2015-07-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essellte
Men i Piratbay-fallet handlade det ju om torrents.

Sen har väl ingen blivit dömd för varken att ha streamat film eller för att ha laddat ner torrents?

Det är ju fildelarna de tydligen vill åt. Inte användarna.

Pirate Bay målet är extremt pikant - eftersom det handlar om politik.

Har du sett några pengar betalas till staten?
Citera
2015-07-29, 21:54
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Pirate Bay målet är extremt pikant - eftersom det handlar om politik.

Har du sett några pengar betalas till staten?

Vad snackar du om?

Vad har det ena med det andra att göra.

Att det handlar om politik kan jag hålla med om men vi diskuterade teknik och du sa att det fanns säkra torrents. Och jag fattar inte vilka det skulle vara.

Sen att det inte har betalts några pengar handlar inte om politik utan beror på att de fällda inte har några pengar att betala tillbaka med. Så fort dom har lagliga pengar i Sverige så kommer kronofogden ta dom givetvis. Och dom kommer inte fråga om lov dom kommer bara ta pengarna vilken dom har laglig grund för. Sen kan man tycka vad man vill om det.
Citera
2015-07-29, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Swefilmer kommer tillbaka så var inte oroliga.
Swefilmer kommer inte tillbaka, var så säker.
Citera
2015-07-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Med tanke på vad han har gjort, så hoppas jag innerligt att du har rätt! Nu vet jag inte hur gammal han är, för en naiv unge bör få en ny chans. Men fy f-n vad jag hatar detta 90-talist pack, som helt bortser från logik. Hur resonerar man, om man alltid tror att allt skall vara gratis? Vad skall då motivera tillverkarna att producera mer??

Nu lugnar du ner dig lite. Den nya generationen (läs "90-talistpacket") använder ny teknik för att komma åt det senaste - precis som man gjort i alla tider.
Se bara senast med Spotify, varför föddes det? Jo, man såg en efterfrågan på bred musik på ett enkelt sätt. Fram till Spotify släpptes användes flertalet "olagliga" alternativ som fick musikbranschen att hitta nya sätt att få in stålarna på, voila Spotify!
Det är samma problematik här, man vill åt filmer på ett snabbt och enkelt sätt på samma gång som de släpps... Enda problemet nu är att ingen släppt ett Spotify för filmer som släpper filmerna på sin hemsida samtidigt som de släpps på övriga ställen.

Så sitt ner i båten, fäll ner pungen och landa... Inom snar framtid kommer dessa "olagliga" streamingsiter ha visat väg för lagliga alternativ.
Citera
2015-07-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano

Kan vara om de hittar en ny hillbilly målvakt?
Citera
2015-07-29, 21:59
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano

Nej, det tror inte jag heller men någon annan kommer definitivt ta deras plats.

Det finns för mycket pengar att tjäna för att avstå....
Citera
2015-07-29, 22:00
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiedToChaines
Precis min mening.
Många skryter om sin månadslön osv att den är såååååå stor men nog fan laddar de ner filmer hela tiden.
Nej, betala 700 för en film är grejer det. Ska tilläggas att det skett endast 5ggr som den summan kommit på tal för min del.
Gratis ska det vara, bortskämda människor

Dom rika är oftast snåla ju. Då dom vill spara så mycket som möjligt Men visst det sägs bara så, inte alla rika i heller för den delen.
Citera
2015-07-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
De säger ju att det ska stängas ner permanent, eller vad menar du?

Andra "crew" medlemmar jobbar redan på sidan igen och den är tillbaka inom kort.
Citera
2015-07-29, 22:21
Medlem
Citat:
Andra "crew" medlemmar jobbar redan på sidan igen och den är tillbaka inom kort.

Hoppas du har rätt!
Citera
2015-07-29, 22:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Nej resultat blir detsamma, företaget förlorar pengar. Dessutom var argumentet att företaget tjänar så mycket pengar. Då borde det även gälla Apple.

Menar du på fullt allvar att resultatet blir detsamma om jag kopierar dina byxor som om jag stjäl dem?
Citera
2015-07-29, 22:24
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:

Då kommer de ju bara åka fast sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in