Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Med tanke på vad han har gjort, så hoppas jag innerligt att du har rätt! Nu vet jag inte hur gammal han är, för en naiv unge bör få en ny chans. Men fy f-n vad jag hatar detta 90-talist pack, som helt bortser från logik. Hur resonerar man, om man alltid tror att allt skall vara gratis? Vad skall då motivera tillverkarna att producera mer??
Nu lugnar du ner dig lite. Den nya generationen (läs "90-talistpacket") använder ny teknik för att komma åt det senaste - precis som man gjort i alla tider.
Se bara senast med Spotify, varför föddes det? Jo, man såg en efterfrågan på bred musik på ett enkelt sätt. Fram till Spotify släpptes användes flertalet "olagliga" alternativ som fick musikbranschen att hitta nya sätt att få in stålarna på, voila Spotify!
Det är samma problematik här, man vill åt filmer på ett snabbt och enkelt sätt på samma gång som de släpps... Enda problemet nu är att ingen släppt ett Spotify för filmer som släpper filmerna på sin hemsida samtidigt som de släpps på övriga ställen.
Så sitt ner i båten, fäll ner pungen och landa... Inom snar framtid kommer dessa "olagliga" streamingsiter ha visat väg för lagliga alternativ.