2015-07-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Men det resonemanget är ju så jävla pantat.

Om alla skiter i att gå på bio eller köpa filmen som görs, tror du då att du kommer få bättre filmer hädanefter!?

Du skulle få, som årets storfilm, en film av Jens och Styret som går estetiska programmet år två. Där handlingen är om tre inlinesåkare som pratar om senaste CoD.

Nu drar jag resonemanget till det yttersta, om ALLA skulle ladda ner eller skita i att köpa filmen.
Så det är pantat att göra skillnad på olika brott, check.
Citera
2015-07-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Så det är pantat att göra skillnad på olika brott, check.

Svara på det jag skrivit istället!

Vilka filmer tror du att du kommer se om alla tankar hem eller streamar gratis?
Citera
2015-07-29, 14:17
Medlem
Citat:
Svara på det jag skrivit istället!

Vilka filmer tror du att du kommer se om alla tankar hem eller streamar gratis?
Jag har aldrig påstått att man ska tanka hem eller streama gratis. Bara att folk måste vara mer nyanserade i sin definition av OLIKA brott.
Jag köper skivor, jag går på bio och jag betalar för viaplay och cmoreplay.
Citera
2015-07-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Jag har aldrig påstått att man ska tanka hem eller streama gratis. Bara att folk måste vara mer nyanserade i sin definition av OLIKA brott.
Jag köper skivor, jag går på bio och jag betalar för viaplay och cmoreplay.

Man vad är det orimliga i vad dom skriver då? Klart som fan han ska ha ett hårt straff, han begår många brott.

Jag hade då inte velat att folk tankar ner om jag lagt ner tid och pengar i att göra en film eller skrivit musik.

Vi pratar ganska grova pengar ett filmbolag förlorar på illegal nedladdning och streaming. Även skådisar och folk runt omkring som får betalt i procent av vad filmen drar in.
Citera
2015-07-29, 14:27
Medlem
Orco-the-wizards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Fyfan vad jag hatar snuten, jaga och trakassera människor som lägger ut gratis filmer på nätet istället för att skicka hem alla illegala tiggare som varit här i över 3 månader...

Förstår din frustration. Men så länge vi har en lagstiftning som tillåter packet att vara här så kan knappast polisen göra något!

Kom ihåg vilket jävla liv det vart när polisen jagade papperslösa i tunnelbanan.

Så länge PK maffian skriker högst så får vi dras med lösdrivare och folk som gör något så harmlöst som delar lite film jagas!
Citera
2015-07-29, 14:28
Medlem
Citat:
Man vad är det orimliga i vad dom skriver då? Klart som fan han ska ha ett hårt straff, han begår många brott.

Jag hade då inte velat att folk tankar ner om jag lagt ner tid och pengar i att göra en film eller skrivit musik.

Vi pratar ganska grova pengar ett filmbolag förlorar på illegal nedladdning och streaming. Även skådisar och folk runt omkring som får betalt i procent av vad filmen drar in.
Att dom inte gör skillnad på brott och brott.
Och ja han ska ha ett straff i paritet till de brott som har begåtts. Det betyder dock inte att stöld och brott mot upphuvsrättslagen är samma sak.
Citera
2015-07-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Grisjävlar

Dom där filmföretagen tjänar miljarder och ändå vill dom ha mer

Tror du att de utför välgörenhetsarbete? Det är privata företag och inte statliga. Stjäl film om du vill, för det gör jag men försök inte få nedladdning till något lagligt!
Citera
2015-07-29, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Tror du att de utför välgörenhetsarbete? Det är privata företag och inte statliga. Stjäl film om du vill, för det gör jag men försök inte få nedladdning till något lagligt!

Det är lite patetiskt att man plocka bort film ifrån Youtube som ingen knappt titta på längre. Typ Repmånad sv.

Begränsa tiden för upphovsrätten till max 30 år, därefter får man ansöka om ny upphovsrätt.
Citera
2015-07-29, 14:33
Medlem
Det togs för givet när sidan startade 2011?? Att de skulle åka dit inom jävligt kort. Att det tagit snuten 4 år beror förmodligen på att de loggat ip# hela tiden.

Jag garvade högt när jag såg sidan första gången. Helt vidöppen portal.

Man måste ha missat STORA delar av SVENSK LAGSTIFTNING och LOGIK om man helt öppet sprider streams av splitternya filmer på ett nät som ägs av POLISEN.
Citera
2015-07-29, 14:39
Medlem
ExceptionallyGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Grisjävlar

Dom där filmföretagen tjänar miljarder och ändå vill dom ha mer

IKEA tjänar ju också miljarder, tycker du folk har rätt att gå dit och sno möbler?
Citera
2015-07-29, 14:41
Medlem
MrRasks avatar
Lagbrott som lagbrott, oavsätt om det gäller att visa film på nätet eller att snatta folköl på konsum.
Felet här är snarare att Swefilm inte har vidtagit korrekta åtgärder för att skydda sig.
Citera
2015-07-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
IKEA tjänar ju också miljarder, tycker du folk har rätt att gå dit och sno möbler?

Absolut tycker han det!

Jag tycker också att det är smått fantastiskt att man tycker att det är en mänsklig rättighet att få se film, dessutom helt gratis. Någon annan betalar ju i slutändan.

Detsamma gäller SL, planka skadar väl inte SL? Dom tjänar ju multum ändå! Det är precis samma sak, men det fattar inte dessa tomtar som laddar ner eller streamar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in