2015-07-28, 09:19
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Du kan tacka ja/boka, men därefter installera när du känner för det efter att uppgraderingen har släppts på.

Men nu var det inte sådant som denna tråd avhandlar, utan om man överhuvudtaget vill uppgradera.

För egen del kommer jag att till en början släppa på uppgraderingen på några "ofarliga" maskiner för att se att bankcertifikat och andra nödvändiga funktioner fungerar som de ska. Blir en laptop samt en netbook.

Ser allt bra ut så uppgraderar jag även två stationära maskiner.

Naturligtvis måste man ta en imagebackup eller liknande innan uppgradering, ifall det skulle skita sig i något sammanhang.

Okej. Jag har reserverat nu och kommer vänta någon månad innan jag installerar det tror jag. Det stod någonting om 29 Juli 2016 så går reservationen ut så då senast måste jag bytt till Windows 10 annars går min gratis version ut och jag måste betala?

Har jag dragit ned Windows 10 på 3 GB så tycker jag att jag kan installera den gratis precis när jag vill. T ex förns nästa vinter 2016.
Citera
2015-07-28, 10:03
Medlem
Har kört Windows 10 sedan i februari som insider preview och det har alla kunnat hänga på. De riktigt intresserade där har rapporterat majoriteten av buggarna då jag anser det vara oerhört stabilt. Nu inför release har flera uppdateringar kommit.

Kör på bara!
Citera
2015-07-28, 16:55
Medlem
cavvemans avatar
Kommer avvakta en månad ungefär så att alla panikpatchar har släppts iom lansering till breda massan. För det kommer garanterat finnas några buggar som testarna ej hittat men som kommer fram när den breda massan får W10.
Citera
2015-07-28, 19:12
Medlem
Jag kommer inte uppgradera.

Har testat Windows 10 i virtuell maskin, och tyckte det fungerade bra men ser inga nackdelar med att behålla Windows 7 ett tag till eftersom det är stabilt och vissa program som jag använder kanske inte kommer fungera i Windows 10.

Har svårt för förändringar, speciellt när det gäller OS.
Citera
2015-07-28, 19:17
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Jag kommer inte uppgradera.

Har testat Windows 10 i virtuell maskin, och tyckte det fungerade bra men ser inga nackdelar med att behålla Windows 7 ett tag till eftersom det är stabilt och vissa program som jag använder kanske inte kommer fungera i Windows 10.

Har svårt för förändringar, speciellt när det gäller OS.
Jag tänker uppdatera till Windows 10 efter någon månad. Mardrömmen är ju att man uppgraderar till Windows 10 på releasedagen och sen funkar absolut ingenting.

Det där med förändringar behöver du nog inte oroa dig över. Finns Classic Shell och liknande att ladda ner för att startmenyn ska se ut precis så som du minns den. Jag använder den i Windows 8.1 och jag märker knappt att jag inte har Windows 7 längre.
Citera
2015-07-28, 20:47
Medlem
wizzmans avatar
Dom har ju fått till ett riktigt tjusigt interface i 10an väldigt stilrent och snyggt!
Tog några år men bättre sent än aldrig.
Citera
2015-07-29, 11:31
Medlem
Dentistlakares avatar
Japp!

Förstår om vissa avvaktar med buggar till exempel – men varför har det annars varit i beta för? Riktigt taggad iallafall!
Citera
2015-07-29, 11:47
Bannlyst
Jag ligger lågt lite till. Främst för att jag kör en piratversion av Win7. Så jag har inte lust att lägga pengar på något nytt plus att hålla på att installera det med alla program och allt extra jobb och risker det innebär.
Win7 är så bra att jag har svårt att se att något nytt önskas.

Men kul skulle det vara kul ändå. Sure.
Citera
2015-07-29, 13:31
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q9450
Jag ligger lågt lite till. Främst för att jag kör en piratversion av Win7. Så jag har inte lust att lägga pengar på något nytt plus att hålla på att installera det med alla program och allt extra jobb och risker det innebär.
Win7 är så bra att jag har svårt att se att något nytt önskas.

Men kul skulle det vara kul ändå. Sure.

Nåväl, jag installerade det precis och det flyter på felfritt. Tog väl ungefär 1 timme att installera och behövde bara göra 4 musklick från skrivbordet på 7an till 10an; riktigt idiotsäkert att installera alltså. Alla program du hade innan behålls – till och med genvägarna man fäst på taskbar förs över (om man vill göra en clean install ska man använda ISO filen Microsoft laddat upp på deras hemsida efter man uppgraderat vad jag uppfattat det som).

Intrycken hittills: Snyggare och snabbare!
Citera
2015-07-29, 13:42
Medlem
Ja jag kommer uppgradera, men väntar nog tills helgen iallafall
Citera
2015-07-29, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Nåväl, jag installerade det precis och det flyter på felfritt. Tog väl ungefär 1 timme att installera och behövde bara göra 4 musklick från skrivbordet på 7an till 10an; riktigt idiotsäkert att installera alltså. Alla program du hade innan behålls – till och med genvägarna man fäst på taskbar förs över (om man vill göra en clean install ska man använda ISO filen Microsoft laddat upp på deras hemsida efter man uppgraderat vad jag uppfattat det som).

Intrycken hittills: Snyggare och snabbare!

Låter bra. Man får väl köpa det senare då kanske. Eller så väntar jag på en crackad variant. Kostar win10 över 1000 kr så tar det emot att köpa. Gränsen går nog där.
Citera
2015-07-29, 15:44
Medlem
Har någon hittat var man kan köpa windows 10? Jag har inte köpt en tidigare version men tänkte införskaffa 10an nu.
Hittar bara massa information om att det är gratis att uppdatera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in