Har någon hittat var man kan köpa windows 10? Jag har inte köpt en tidigare version men tänkte införskaffa 10an nu.
Hittar bara massa information om att det är gratis att uppdatera...
Man kanske kan köpa W7 för ett billigare pris och uppgradera gratis till W10?
Det verkar ju bökigt inför framtida ominstallationer. Tycker det är himla märkligt att det inte går att köpa någonstans..
Det kommer nog inom några dagar, om det inte redan finns någonstans på microsofts hemsida. Jag tänkte mer om du inte kan vänta så finns det ju någorlunda alternativa lösningar iallafall
Det kommer nog inom några dagar, om det inte redan finns någonstans på microsofts hemsida. Jag tänkte mer om du inte kan vänta så finns det ju någorlunda alternativa lösningar iallafall
Inom närmsta veckorna tydligen!
Senast redigerad av biffkrall 2015-07-29 kl. 16:25.
För fan, köp Win7 eller Win8.1 och uppgradera gratis från det till Win10. Inga problem med ominstallationen eftersom du installerar clean från Win10 ison EFTER att du uppgraderat första gången. Efter den gången kan ni slänga 7:an/8:an och bara ha kvar 10:ans isofil.
Finns ingen anledning att betala fullpris för Win10 när ni kan få det kanske för halva priset med Win7-köp.
För fan, köp Win7 eller Win8.1 och uppgradera gratis från det till Win10. Inga problem med ominstallationen eftersom du installerar clean från Win10 ison EFTER att du uppgraderat första gången. Efter den gången kan ni slänga 7:an/8:an och bara ha kvar 10:ans isofil.
Finns ingen anledning att betala fullpris för Win10 när ni kan få det kanske för halva priset med Win7-köp.
Tyvärr så kan jag inte hitta något tungt skäl att uppgradera från win7 till win10. Naturligtvis är det alltid roligt med något ''nytt''. Men vi har 6 maskiner. Alla har förvisso crackade win7 med alla sina program för varje användare. Det är rätt mycket jobb att fixa det och det blir dyrt.
Kan någon säga ett tungt skäl till att uppgradera från win7?
Nej. Windows 7 har extended support till 2020, 8.1 har extended support till 2023, så det är lugnt.
Jag är ingen expert, men jag undrar om det verkligen är bra med dessa uppgraderingar, är det inte bättre med en "ren installation", alltså att man lägger in ett operativsystem på en tom dator?
Jag hade inte uppdaterat mitt Win7 så hade inte fått knappen om att reservera förren precis nu.
Jag skrev in min e-mail och det står att de ska "höra av sig när Win10 är släppt.".
Det är väl idag det släpptes, varför vill den inte hämta skiten?
Tyvärr så kan jag inte hitta något tungt skäl att uppgradera från win7 till win10. Naturligtvis är det alltid roligt med något ''nytt''. Men vi har 6 maskiner. Alla har förvisso crackade win7 med alla sina program för varje användare. Det är rätt mycket jobb att fixa det och det blir dyrt.
Kan någon säga ett tungt skäl till att uppgradera från win7?
Win 7 är ett utmärkt OS.
Största skälet enligt mig är väl directX12. Men spelar du inte så är det skit samma.
Jag kör med Start 10. Då får man en startmeny som i Win 7.
Jag hade inte uppdaterat mitt Win7 så hade inte fått knappen om att reservera förren precis nu.
Jag skrev in min e-mail och det står att de ska "höra av sig när Win10 är släppt.".
Det är väl idag det släpptes, varför vill den inte hämta skiten?
Microsoft rullar säkert ut Win 10 stegvis för att deras servers inte ska bli överbelastade.
Dra ner ison och kör uppgraderingen därifrån. Länkar finns i den klistrade Win 10 tråden....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!