2015-07-31, 11:05
Medlem
Koyaks avatar
Tänker aldrig använda nysläppt OS igen. Har haft så många problem med tidigare nysläppta. Blir att vänta 6månader när alla buggar förhoppningsvis är borta
Citera
2015-07-31, 11:41
Medlem
Jag vet inte vad jag ska göra längre, det verkar så sanslöst krångligt med uppgradering. Har suttit och läst en massa, det verkar vara massor som har problem. Sen verkar det krångligt det här med nyckeln till Win10. Blir nog kanske att jag kommer att köpa det istället för uppgradering så man får en riktig nyckel till bara win10. Sen det här med att MS lagrar en massa info känns inte bra heller.
Senast redigerad av teliapappi 2015-07-31 kl. 11:59. Anledning: Lagt till
Citera
2015-07-31, 12:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMD
Väntar fortfarande på att kunna få ladda ner uppgraderingen.. (Hur lång tid kan det ta efter reservation?)

Funderar på att göra en sk "clean install", men behöver ha lite mer koll på hur man gör bara

Kolla i Windows Update på Visa Uppdateringshistorik om den har gjort några försök som lyckats.
Hos mig har de hittills gjort ett misslyckat försök om dagen i tre dagar.

Kan även kolla i denna fil vad som händer:
Citat:
C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.lo g
Senast redigerad av PeterNoster 2015-07-31 kl. 12:44.
Citera
2015-07-31, 12:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teliapappi
Jag vet inte vad jag ska göra längre, det verkar så sanslöst krångligt med uppgradering. Har suttit och läst en massa, det verkar vara massor som har problem. Sen verkar det krångligt det här med nyckeln till Win10. Blir nog kanske att jag kommer att köpa det istället för uppgradering så man får en riktig nyckel till bara win10. Sen det här med att MS lagrar en massa info känns inte bra heller.

Angående nyckeln så kollar du med Belarc Analyser vilken nyckel du har nu till Win7. Kan vara bra att veta. Den nyckeln kommer Win 10 att använda om du uppgraderar. Installerar man från den nedladdningsbara versionen så går man förbi inknappningen av nyckeln.

Om du köper så köp bara licensen, inte skivan för den är ju redan tryckt med alla fel som upptäckts hittills och de som inte upptäckts ännu.
Citera
2015-07-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Angående nyckeln så kollar du med Belarc Analyser vilken nyckel du har nu till Win7. Kan vara bra att veta. Den nyckeln kommer Win 10 att använda om du uppgraderar. Installerar man från den nedladdningsbara versionen så går man förbi inknappningen av nyckeln.

Om du köper så köp bara licensen, inte skivan för den är ju redan tryckt med alla fel som upptäckts hittills och de som inte upptäckts ännu.

aaa bra att veta. Blir nog att jag kommer vänta lite, men det blir nog att jag kommer att ge mig på det.
Citera
2015-07-31, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Om majoriteten i denna tråd svarar att de tänker uppgradera så gör jag bannemig det också. Följer flocken helt enkelt...

en polare installerade win10 härom dagen och han ångrade sig direkt
Citera
2015-07-31, 16:26
Medlem
bluesiss avatar
Nej.
Senast redigerad av bluesis 2015-07-31 kl. 17:20.
Citera
2015-07-31, 18:22
Medlem
A.Ericssons avatar
Nej. Litar inte på Microsoft ö.h.t. Det faktum att ett av de girigaste judeföretagen i världen släpper sin huvudprodukt gratis? Illavarslande. W8 var katastrof i början, tog långt över ett år + modifikationer som classic shell för att det ska fungera. Kanske provar det några månader efter w10s release.
Citera
2015-07-31, 18:23
Medlem
TioKilos avatar
Supersugen på att uppgradera till 10an från 8.1. Har inte fått min tur att ladda ner det ännu men körde mediacreator och laddade ner det. När nedladdningen var klar fick jag bara ett felmeddelande och måste börja om?

Får la vänta på min tur! Väntar spänt.
Citera
2015-07-31, 19:11
Medlem
Var lite skraj att diverse program skulle strula när man uppdaterat. Vart tvungen att uppdatera grafikdrivisarna genom nvidias hemsida istället för windows update, resten har funkar hur smuttigt som helst.
Citera
2015-07-31, 23:49
Medlem
st0ckiss avatar
Win10 verkar bra, så pass att jag vill uppgradera.
Men jag tänker vänta tills det släpps en hemmasnickrad version av systemet som inte samlar in så jädrans mycket data och delar med sig till MS.
Citera
2015-08-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Win10 verkar bra, så pass att jag vill uppgradera.
Men jag tänker vänta tills det släpps en hemmasnickrad version av systemet som inte samlar in så jädrans mycket data och delar med sig till MS.

En hemmasnickrad version? Hur skall du försäkra dig om att den hemmasnickrade versionen inte innehåller en keylogger som aktiveras efter X månader? Jämföra binärer och sedan försöka klura ut vad som skiljer sig i HexCmp? Tänker du använda Windows update? Hur vet du att Microsoft/NSA inte smyger in och öppnar upp för mer informationshämtning den vägen?

....du bör nog byta till någon Linux-distribution eller OpenBSD om du vill vara säker på att MS/NSA inte lyssnar

Mitt tips: Installera versionen från microsoft.com och inte något någon glad ryss slängt ihop och publicerat på piratbukten för att utöka sitt botnät, gå sen igenom den här guiden http://thenextweb.com/microsoft/2015/07/29/wind-nos/. Mycket bättre än så blir det nog inte om du tvunget måste köra Windows.
Senast redigerad av Eventor 2015-08-01 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in