2015-07-30, 23:20
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Vad är det som är coolt med att Microsoft lagrar all din information och data på molnet? Vad fan är det som är coolt med att ge Microsoft tillgång till ditt privatliv? Kör inte med något jävla rent mjöl i påsen, så varför skall jag bry mig? eftersom att det är ett uselt argument och kan jämföras med jag skiter i yttrandefrihet bara för att jag inte har någonting att säga......... Jag lämnar aldrig Windows 7 bakom mig, det får bli Windows 7 tills jag stupar.

Du tog orden ur munnen på mig, det sannerligen inte coolt untan snarare beklagligt och oroväckande.
Citera
2015-07-31, 02:34
Medlem
plasticitets avatar
Är det bara jag som tycker att start menyn är åt skogen. Jag ser lixom inte kontrollpanelen där, inte ser jag alla installerade program jag har osv... Kan man ändra detta nån stans, eller få tillbaka nån äldre version utav menyn?
Citera
2015-07-31, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Är det bara jag som tycker att start menyn är åt skogen. Jag ser lixom inte kontrollpanelen där, inte ser jag alla installerade program jag har osv... Kan man ändra detta nån stans, eller få tillbaka nån äldre version utav menyn?

Installera Classic Shell och sätt den på windows7-mode? Startmenyn kommer då se ut som windows7, mycket lättare att använda tycker jag. Ett tips bara
Citera
2015-07-31, 07:19
Medlem
Swan65s avatar
Borde inte alla fått tillgång till uppdatering nu? Jag har då inte fått min. Vill snarast möjligt bli av med 8an
Citera
2015-07-31, 07:25
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarre89
Shit va cool du är, vem fan bryr sig helt ärligt stanna i Windows 7 din bög ingen bryr sig, tror du Microsoft bryr sig om inavlade wow nördar eller? Vad har du o dölja? Tittar säkert på barn porr jävla äckel

Jag spelar inte något jävla world of warcraft, vad jag har att dölja är irrelevant - jag är mån om min integritet och mitt privatliv och ger inte detta på ett silverfat åt myndigheter.

Citat:
Windows har släppt en ny version. Den är dessutom gratis. En individ som uppgraderar behöver inte känna sig lurad eller förföljd av Microsoft . ni paranoida smygrasister som är emot detta kan dra åt helvetet ingen bryr sig om er fjantar utan ryggrad, stanna kvar i Vista eller Windows 7 eller vad fan ni muppar håller er till, fatta det.

Läs användaravtalet din jävla fitta, det är ingenting som de döljer.
Du är första personen jag stött på här på internet som jag vill spöa upp, hör av dig till mig med ditt telefonnummer.
Citera
2015-07-31, 07:28
Medlem
Girlsbuttcheekss avatar
Ja,windows 8 är ju redan skit ändå.
Citera
2015-07-31, 08:41
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Vad är det som är coolt med att Microsoft lagrar all din information och data på molnet? Vad fan är det som är coolt med att ge Microsoft tillgång till ditt privatliv? Kör inte med något jävla rent mjöl i påsen, så varför skall jag bry mig? eftersom att det är ett uselt argument och kan jämföras med jag skiter i yttrandefrihet bara för att jag inte har någonting att säga......... Jag lämnar aldrig Windows 7 bakom mig, det får bli Windows 7 tills jag stupar.

Det coola med detta är ju naturligtvis att det kan underlätta saker i vardagen för vissa användare. Nackdelen är ju precis som du påpekar att man då måste dela med sig av vissa uppgifter. Men eftersom alla användare relativt enkelt kan välja att ta del av detta eller inte genom att ändra i sina inställningar så ser jag det inte som något större problem.

Jag antar att du har ändrat liknande inställningar i Windows 7, så vad skulle hindra dig från att göra detsamma i W10?
Citera
2015-07-31, 08:46
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Det coola med detta är ju naturligtvis att det kan underlätta saker i vardagen för vissa användare. Nackdelen är ju precis som du påpekar att man då måste dela med sig av vissa uppgifter. Men eftersom alla användare relativt enkelt kan välja att ta del av detta eller inte genom att ändra i sina inställningar så ser jag det inte som något större problem.

Jag antar att du har ändrat liknande inställningar i Windows 7, så vad skulle hindra dig från att göra detsamma i W10?

Man kan ställa sig frågan idag, påverkar det att ändra inställningarna eller är det en idé menad att vara illusorisk?
Citera
2015-07-31, 09:00
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Man kan ställa sig frågan idag, påverkar det att ändra inställningarna eller är det en idé menad att vara illusorisk?

Du kan nog vara lugn för att det fungerar, tror inte ens Microsoft skulle klara en masstämning från sina användare för att de rakt av ljuger i sina användaravtal och licenser.

Du borde även ha märkt om dessa inställningar inte fungerade då de inte skiljer sig speciellt mycket från W7.
Citera
2015-07-31, 09:12
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Jag kan säga så här . Vem bryr sig om du har Windows 7 eller Windows 10? Ingen så hållkäften din muppjävel. Varför skriver du värsta boken? Vem försöker du imponera? Sluta lek detektiv om dittan och dattan.

Låt mig klargöra det för dig din nörd:

Windows har släppt en ny version. Den är dessutom gratis. En individ som uppgraderar behöver inte känna sig lurad eller förföljd av Microsoft . ni paranoida smygrasister som är emot detta kan dra åt helvetet ingen bryr sig om er fjantar utan ryggrad, stanna kvar i Vista eller Windows 7 eller vad fan ni muppar håller er till, fatta det.

Vill inte ha Win10.
Använder Linux.
Citera
2015-07-31, 09:39
Medlem
Väntar fortfarande på att kunna få ladda ner uppgraderingen.. (Hur lång tid kan det ta efter reservation?)

Funderar på att göra en sk "clean install", men behöver ha lite mer koll på hur man gör bara
Citera
2015-07-31, 09:48
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Installera Classic Shell och sätt den på windows7-mode? Startmenyn kommer då se ut som windows7, mycket lättare att använda tycker jag. Ett tips bara
Tack kompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in