2015-07-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nookie
Ja självklart kommer jag att uppdatera till Windows 10 kan inte se några fördelar med W7 längre. W7 känns väldigt gammalt med en ganska hemsk design år 2015, dessutom vill jag ha ett OS där man kan vara lite mer produktiv och det är verkligen inte W7 jämfört med W10.
Sen så spelar jag en del också och då vill man ju kunna använda sig av DX12.
Fick starta om min stationära dator för att den skulle uppdateras. När jag nu startar den stannar uppdateringen på 10% och jag kan inte komma vidare. Startar jag om den så fortsätter uppdateringen. Hur kommer jag förbi det här, utan att använda skiva för att återställa?
Citera
2015-07-30, 19:12
Medlem
ulvvfs avatar
När kommer de första win 10 datorer, borde inte de komma typ nu vid lanseringen? Hittar inga.
Citera
2015-07-30, 19:37
Medlem
Forsberg21s avatar
Är sjukt mycket bättre än win 8
Citera
2015-07-30, 19:41
Medlem
lagomtjocks avatar
Glöm det!
Windows 98 4ever!
Citera
2015-07-30, 19:46
Medlem
Sr_71s avatar
Installationen gick hur bra som helst. Alla program jag hade på datorn funkade också efter uppgraderingen. Det var faktiskt imponerande att allt var kvar och dessutom gick att använda. Det verkar vara ett jättelyft från win8 så här spontant känns det
Citera
2015-07-30, 20:44
Medlem
Bonnatorps avatar
Installerade precis Pro-versionen på nyformaterad SSD från Microsofts hemsida med någon dupad nyckel jag hittade på piratebay.
Fungerar finfint än så länge, behövde inte ens installera drivrutiner för nätverkskortet som jag alltid behövt göra i Windows 7 och 8.
Väldigt lätt att hitta funktioner i sökrutan och Edge verkar hyfsat mycket bättre än Explorer.
Citera
2015-07-30, 20:47
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Jag gör ett försök att uppgradera, hoppas att jag inte blir besviken 😂😂
Citera
2015-07-30, 20:53
Avslutad
Upptäckte en jävligt cool sak!

Efter ominsallation från 8.1 till 10 och med valet om att formatera hela datorn för en clean installation så uppmärksammade jag att datorn trots detta kom ihåg mitt gamla lösenord till WLAN.

Helt clean dator, helt nytt OS men kunde ändå ansluta direkt till mitt WLAN utan att behöva skriva in lösenordet på nytt.

Snyggt!
Citera
2015-07-30, 21:35
Medlem
Jag har Uppgraderat till win 10.
Jag är ganska förvånad hur lite jag hatar det. Efter några inställningar så är det helt ok.
Det som gjorde att jag böt var att det var enkelt att Byta tillbaka till Windows 7 om jag vill.
Men jag blir kvar på Windows 10.

Edge är en annan femma. Jag vill ju ha massa addons som valutaconverterare å sånt. Men det kanske fixar sig sen. Plus att jag vill ha favoriterna lika som i Mozilla.
Kanske finns en inställning för det. Har inte kollat så mycket på det än.

Alla program och spel funkar fint oxå.
Citera
2015-07-30, 21:46
Medlem
poolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Efter ominsallation från 8.1 till 10 och med valet om att formatera hela datorn för en clean installation så uppmärksammade jag att datorn trots detta kom ihåg mitt gamla lösenord till WLAN.

Helt clean dator, helt nytt OS men kunde ändå ansluta direkt till mitt WLAN utan att behöva skriva in lösenordet på nytt.

Snyggt!

Jo din wifi authentication lagras nu i molnet och alla dina vänner på facebook kommer nu också komma åt det.

Kommer själv inte uppgradera då jag har allt för mycket not good shit på datorn. Windows 10 verkar vara mycket dela allt du har på datorn till molnet och låt Microsoft ha åtkomst till allt.
Citera
2015-07-30, 22:34
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Snyggt!

Vad är det som är coolt med att Microsoft lagrar all din information och data på molnet? Vad fan är det som är coolt med att ge Microsoft tillgång till ditt privatliv? Kör inte med något jävla rent mjöl i påsen, så varför skall jag bry mig? eftersom att det är ett uselt argument och kan jämföras med jag skiter i yttrandefrihet bara för att jag inte har någonting att säga......... Jag lämnar aldrig Windows 7 bakom mig, det får bli Windows 7 tills jag stupar.
Citera
2015-07-30, 22:58
Medlem
puckots avatar
Jag är alltid lite seg med att uppgradera till nya windows varianter, för att känna av läget och se lite vad andra tycker först som har testat redan. För jag vill inte vara för snabb med att uppgradera om det sen visar sig vara en massa buggar och problem och att man måste ägna en massa tid åt att fixa saker som inte riktigt fungerar som det ska efter installationen. Sånt har jag varken tid eller lust med.

Och sen finns ju alltid risken att vissa program eller drivrutiner/tillägg kanske inte ännu är riktigt kompatibla med nya varianter av win så här precis i början, så att man måste sitta och vänta på en uppdatering och får då stå ut med att det kanske inte fungerar helt ok i början och är lite struligt. Så jag avvaktar gärna ett tag så att chansen förhoppningsvis är större att allt sånt där är fixat, när jag väl får tummen ur lite senare. Vad jag förstår så har man i allafall ett år på sig när man väl har reserverat?

Fast sen är problemet att jag för tillfället sitter på ett oäkta windows 7 och har inte haft råd att aktivera det just nu då min budget är lite tight, så jag kan förmodligen inte uppgradera i nuläget i allafall, även om jag hade velat. Så jag måste ändå vänta ett tag, vare sig jag vill eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in