Citerar mig själv från förra inlägget jag skrev till dig:
Det är ett avskyvärt förhållningssätt ignorera miljoner människor som har det svårt, bara för att de har fel kön.
Ett fascistiskt förhållningssätt, skulle man kunna säga.
Jag har bemött allt det nyligen här: (FB) Zara Larssons Sommar
Varför skulle det skada att hjälpa pojkar? Vad händer när man försöker hjälpa pojkar? Jo, feministerna gör uppror:
"Glöm aldrig Pela och Fadime" arbetade för att hjälpa ungdomar som är offer för hedersvåld.
Det gjorde de tills Ungdomsstyrelsen hotade med att dra in det ekonomiska stödet. Ungdomsstyrelsen tolererade nämligen inte att de hjälpte både killar och tjejer.
Nu arbetar de med att hjälpa kvinnor som är offer för hedersvåld:
http://gapf.se/2013/10/kallelse-till-extra-arsmote/
Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män). Detta måste vi göra för att fylla Ungdomsstyrelsens kriterier för att bli beviljade organisationsbidrag för kvinnors organisering, som vi har fått de senaste tre åren.
Fruktansvärt och avskyvärt!
Citat:
Det är förstås bara några av alla exempel på saker män drabbas värre än kvinnor av.
Män tar livet av sig mycket oftare än kvinnor och är i större utsträckning missbrukare och uteliggare. Män är mer arbetslösa och mer skuldsatta, men det satsas särskilt på att få kvinnor att jobba och det satsas särskilt på kvinnors skuldsättning.
Män har sämre utbildning och pojkar missgynnas pga sitt kön i skolan men det satsas särskilt på kvinnors studier. Män har kortare livslängd och är mer utsatta för våld och mördas oftare men det satsas särskilt på kvinnors utsatthet. Mäns problem i relationer förringas trots att hundratals undersökningar visar att hälften av allt våld i nära relationer är mot mannen men det finns inga mansjourer för utsatta män, de som finns är för män som utsätter, dvs även de är för kvinnorna. 80% av alla som dör på jobbet är män och män skadas oftare, men det satsas mer på kvinnors arbetsmiljö. Män får oftare cancer men det satsas mer pengar på kvinnliga cancerformer. Män dör oftare i AIDS. Män straffas hårdare än kvinnor för samma brott. Män är till och med diskriminerade i lagen. Vårdnadstvister skall vi inte tala om.
Män har sämre utbildning och pojkar missgynnas pga sitt kön i skolan men det satsas särskilt på kvinnors studier. Män har kortare livslängd och är mer utsatta för våld och mördas oftare men det satsas särskilt på kvinnors utsatthet. Mäns problem i relationer förringas trots att hundratals undersökningar visar att hälften av allt våld i nära relationer är mot mannen men det finns inga mansjourer för utsatta män, de som finns är för män som utsätter, dvs även de är för kvinnorna. 80% av alla som dör på jobbet är män och män skadas oftare, men det satsas mer på kvinnors arbetsmiljö. Män får oftare cancer men det satsas mer pengar på kvinnliga cancerformer. Män dör oftare i AIDS. Män straffas hårdare än kvinnor för samma brott. Män är till och med diskriminerade i lagen. Vårdnadstvister skall vi inte tala om.
Citat:
Jag bryr mig inte om vad du menar. Det spelar ingen roll vad du menar. Du generaliserar hälften av jordens befolkning mot den andra hälften.
Det är inte det jag menar när jag säger att kvinnorna drabbas värst av krig och fattigdom.
Det är ett avskyvärt förhållningssätt ignorera miljoner människor som har det svårt, bara för att de har fel kön.
Ett fascistiskt förhållningssätt, skulle man kunna säga.
Citat:
Alltid dessa bortförklaringar.
Men männen har ju redan bättre förutsättningar att t.ex. få en utbildning, eftersom det är kvinnas jobb att vara hemma och ta hand om barnen.
Jag har bemött allt det nyligen här: (FB) Zara Larssons Sommar
Citat:
Nej, det skadar inte.
Att man försöker förhindra att kvinnor gifts bort vid tolv års ålder, lär dem om menstruation och hur viktigt utbilding är skadar väl inte?
Varför skulle det skada att hjälpa pojkar? Vad händer när man försöker hjälpa pojkar? Jo, feministerna gör uppror:
"Glöm aldrig Pela och Fadime" arbetade för att hjälpa ungdomar som är offer för hedersvåld.
Det gjorde de tills Ungdomsstyrelsen hotade med att dra in det ekonomiska stödet. Ungdomsstyrelsen tolererade nämligen inte att de hjälpte både killar och tjejer.
Nu arbetar de med att hjälpa kvinnor som är offer för hedersvåld:
http://gapf.se/2013/10/kallelse-till-extra-arsmote/
Nu bjuder vi in er till extra årsmöte för att revidera de nya stadgarna, från könsneutrala till fokus på kvinnor som målgrupp (vilka är i absolut majoriteten av GAPFs målgrupp av utsatta, trots att vi även stödjer utsatta killar och män). Detta måste vi göra för att fylla Ungdomsstyrelsens kriterier för att bli beviljade organisationsbidrag för kvinnors organisering, som vi har fått de senaste tre åren.
Fruktansvärt och avskyvärt!
Citat:
Kvinnor drabbas alltid värst av allting. Män behöver aldrig stöd. Jag vet. Du behöver inte upprepa det.
Även om det såklart är viktigt att hjälpa båda, ser jag ingen anledning att göra insatser för att hjälpa endast män eftersom de inte är värst drabbade?