Citat:
Ursprungligen postat av
ulb4352
Att kalla alla feminister facister och nazister är ju inte precis så kärleksfullt? <3
Att skriva att man hatar män är det, menar du?
Ja, jag vet. "Hon menar inte att hon hatar män när hon säger att hon hatar män".
Ok, vad skulle DU kalla en person som högljutt skriker ut följande?:
* Judar tjänar mer än snittet, därför är det ok att hata judar.
* Judar måste maka på sig. Icke-judar bör kvoteras in före judar.
* Allt ont i världen beror på judar!
* Judeslem!
* Jag HATAR judar!
Skulle du kalla den personen för fascist? Foliehatt? Nazist? Antisemit? Pappskalle? All of the above?
Feminister säger ovan, fast "män" istället för "judar".
Citat:
Skulle jag inte precis påstå men det är inget brott att falla för normen
Det har ingen sagt heller. Du påstår att feminister försöker bryta "macho-idealet" men det är bara tomma ord i bästa fall. Feminister tål inte klagande män. "Vita kränkta män" kallas de.
Citat:
Så om en feminist påstår att man ska våldta alla män, innebär det att alla feminister tänker så?
Jag har lämnat oändligt med exempel på vad feminister säger, och det är åter igen inte enskilda nötter utan personer i samhällstoppen.
Citat:
Vad har min umgänges krets med det här att göra? Jag sa att flera män är obekväma med sin roll som machokille och mår dåligt av att samhällets bild av dem och du sa att jag borde byta kompisar?
Ja. Byt kompisar. Vet inte hur svårt det är att förstå, men vuxna människor som har bra vänner kan vara sig själva. Du kanske inte har upplevt bra vänner?
Citat:
JAG STÅR INTE FÖR VAD ALLA FEMINISTER SÄGER ELLER GÖR.
Du som feminist dömer ut mig för att jag råkade födas med ett visst kön, så du kan aldrig någonsin komma undan att bli generaliserad med vad feminister säger och gör.
Citat:
Återigen tar du ut citaten ur deras sammanhang. "För att se strukturer måste man generalisera, snälla lär er. Nej alla män våldtar inte, men 98% av dom som våldtar är män."
>99% av alla män har aldrig våldtagit, vilket är ungefär lika många % som kvinnor som aldrig våldtagit.
Feminister kan absolut ingenting om statistik, vilket feministerna på detta forum bevisat om och om igen.
Citat:
Och jag måste hålla med om det för att?
Du måste inte hålla med om nånting, men då du kallar dig för feminist så dömer jag dig som feminist.
Citat:
Det är inte tabu, det är olagligt.
Det är olagligt att blotta brösten offentligt i Nevada
http://www.legalmann.com/CriminalDefense/SexCrimes/ObsceneIndecentExposure.aspx
Citat:
Män blir inte tillsagda att inte visa snoppen för att det är tabu. Det är tabu för kvinnor att inte raka sig. Ser du skillnaden?
Nej, det är tabu att visa snoppen offentligt. Det är
inte tabu att inte raka sig.
Ingenting alls händer om en kvinna inte rakar sig under armarna, förutom att alla kanske inte finner det attraktivt, men det är en jävla skillnad. Du kanske inte vet vad tabu betyder?
Som sagt; Byt kompisar då.
Citat:
Obviously, men detsamma gäller kvinnor som springer runt och visar fittan?
Ja, det är också tabu.
Citat:
Inte alls faktiskt.
Jo, att tvinga in folk i feministernas mall är exakt vad feminism går ut på.
Varför behöver annars en raketforskare sitta gråtandes i tv och be om ursäkt till feminister för att han hade en skjorta på sig som inte föll feministerna i smaken?
Varför har FI i sitt partiprogram att
män skall omskolas?
Varför propagerar feministiska kolumnister om att män skall tvingas ta större del av föräldraledigheten?
Inte är det för att öka individers självbestämmande och frihet, i alla fall.