Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Du begriper fortfarande ingeting.... Det är inte strukturer som gör att kvinnor vill vara hemma med sina barn. Om du vill ha det 50/50 så MÅSTE det till tvingande lagstiftningar och då är vi med rasande steg på väg mot en kommunistisk diktatur. Era värdelösa teorier om att allt är socialt som helt bortser från biologi gör att era mål inte går att uppnå utan tvångsmedel.
I 200 miljoner år har människan inte varit jämställd - vad får dig att tro att vi är skapta att vara det?
Det enda som egentligen är viktigt är att lika jobb ger lika lön och att alla ska ha samma möjligheter - och där är vi i stort idag. Att sen människor kommer göra olika val - det är vad ni missar i er strävan. Era tankar bygger - hur ogärna du än vill det på TVÅNG TVÅNG och åter TVÅNG.
/
Käre martinator..försök nu hänga med i resonemanget lite och öppna upp den logiska avdelningen i ditt hjärnkontor, jag kan lukta mig till att du har ett sånt.
Bemöt detta:
OM föräldraledighet/ ansvar/ praktisk omsorg / tiden med barn what ever du kallar det, INTE hade varit en struktur dvs, någonting som styrs delvis av samhällets förväntningar och utan nått biologiskt nödtvång som ex. hunger, hos endast mödrar, hade vi då överhuvudtaget sett fäder gå med barnvagn tror du?
En företeelse som för låt säga 70 år sen var totalt omöjligt socialt sett, män blev utglodda, skrattade åt om de knallade runt med den lilla accessoaren: barnvagn. För att inte tala om barnmatning med nappflaska på parkbänk eller byte av blöjja på herrtoaletten.
Du kan alltså ganska lätt konstatera att joooo detta är en social struktur, eller norm och inte ett biologiskt drivet nödtvång.
Överens?
sen till tvånget….ok? VAR har du detta?
Sossarnas plan för föräldraförsäkringen stavas 3 delar…dvs 1/3 kommer fortsatt vara överförningsbart. Det är också en försäkring, dvs en rättighet inget du TVINGAS ta ut.
så? TVÅNG??? Verkligen?
Och OM man nu har sånna problem med att frivilligt med glädje ta ut sin tid med liten dunboll….förlåt det är strixs kottar jag pratar om då…litet barn och ser detta som TVÅNG
ska man då inte helt frivilligt kanske avstå från att skaffa nämnda kotte?
Är liksom ett utmärkt sätt att skippa TVÅNG.
Kom igen nu, vis att där existerar vuxna på detta forum och bemöt detta korrekt.