2015-07-25, 18:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Orkade bara lyssna en stund. Fruktansvärt jobbig/barnslig röst, extremt tjat om feminismen och "oss tjejer" hela tiden, samt oväntat dåliga låtval.

ZL sjunger bra, mycket bra. Låter lite så där täppt i nästan, på ett bra sätt. Men rösten när hon pratar.. Herregud, låter som en ovanligt blåst 12-åring. Och tankarna är inte mycket bättre än så.

Inte helt oväntat hyllas hon dock i PK-pressen:
http://www.expressen.se/kronikorer/karin-sorbring/zara-larsson-ar-befriande-kaxig/

Zara bör syssla med det hon är bra på, att sjunga och se söt ut. I övrigt bör hon hålla käften stängd för om politik och sin omvärld förstår hon icke någonting.
Citera
2015-07-25, 18:16
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Vill bara påpeka såhär i början, alla som kommer skriva att hon ska dö och förtjänar att bli våldtagen. Det är ni som har gjort det här sommarpratet möjligt. Det är ni som ger ved till hennes eld. Ni är för henne, vad en kriminell invandrare är för en Sverigedemokrat. Alltså ett "bevis" på att hon rätt.
Tänk på det innan ni kommer hit och uttrycker onödigt hat. Hoppas att det kan bli en bra diskussion för en gång skull i detta delforum.
Kan du ge exempel på sådana inlägg sedan tidigare på flashback?
Citera
2015-07-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
"Social Justice Warrior"
http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=SJW

Det är alltså ett uttryck för att beskriva självgoda jävlar som utnämner sig själva till rättvisans förkämpar.

ah just! Tack, jag satt och vred pannan ur led och försökte tänka ut nån kändis med de initialerna…haha…
Citera
2015-07-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Gäsp. Bara jag som är alldeles för trött för att orka lyssna på denna lilla slyna? Totalt oinsatt, noll förankring i verkligheten - det märks så tydligt att hon bara postar/säger saker som kommer från annat håll. Hon upprepar bara det folk sagt åt henne. Så ytterst ointressant som person, medioker som artist. En ickeperson helt enkelt. Move along..
Hon är duktig, och hon kan säga ifrån till sådana typer som dig. Skäms du inte, eller är du så svagbegåvad??
Citera
2015-07-25, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Kan du ge exempel på sådana inlägg sedan tidigare på flashback?

Jo skulle också vilja se sådana exempel. Speciellt då just Flashback utmålas som en ställe där detta sker. Många är sura med inte har man läst att folk ska våldta.
Citera
2015-07-25, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det stämmer faktiskt.

Detta visar också varför vi lever i ett samhällsklimat dikterat av en liten klick på några hundra Stockholmsmarxister som lägger en kvävande filt över hela landet. Det är därför vänstern får bre ut sig ohämmat i ett public service som ska tjäna HELA svenska folket och vara oberoende. Vem tror på det idag?

Den där klicken styr bara över ängsliga hipsters. Jag har inga herrar på södermalm och marieberg. Public service är knepigt, men nu går vi O/T...
Citera
2015-07-25, 18:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag kan bara instämma i de som säger att man INTE ska komma med något våld eller otäcka hot mot Zara. Självklart inte. Har faktiskt inte sett mycket av det, tack och lov.

Däremot är det givetvis OK att tycka att hon har helt pantade idéer och faktiskt verkar lite allmänt blåst. Samt sjunger bra och är söt.
Citera
2015-07-25, 18:27
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaså, är exempelvis Dagerlind inbjuden till sommar? Nej, just det. Bara vänstersidan får komma till tals.. oemotsagt. Programmet Sommar är illa dold vänsterpropaganda, med alibi som mysprogram. Att du inte genomskådat det får dig att framträda som obegåvad och mindre vetande.

Zara Larsson är ju bara världsberömd... i Stockholm. Hon lever på att torgföras av vänstermedia i utbyte mot att hon agerar nyttig idiot och springer deras ärenden. Gammelmedia är på fallrepet. När de faller, så faller Zara Larsson.

WordWarrior jag är mycket medveten om att Public Service är en propagandamaskin men faktum är att två fel gör inte ett rätt. Felet är inte att Zara får komma till tals, felet är att andra inte får det.
Citera
2015-07-25, 18:36
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massa1212
Hon är duktig, och hon kan säga ifrån till sådana typer som dig. Skäms du inte, eller är du så svagbegåvad??
Som musiker då eller? Det är ju isf en tolkningsfråga hos var betraktare, jag tycker hennes musik är skräp. Som någon form av politisk debattör (vilket hon egentligen inte ens är men lyfts fram som) så är hon fullständigt värdelös, helt genomskinlig, och skulle inte klara sig i en debatt mot mig i 30 sekunder. Inte ens twitter klarar de* ju av, eftersom de oftast blockerar användare och skriker i klassisk judemanér "näthat".
Citera
2015-07-25, 18:37
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jag håller definitivt med. På många sätt sprider hon själv också näthat när hon skriver på sin blogg att det är okej att hata män och att det inte leder till något negativt.
Och nu kritiserar du. Vilket är bra. Vad jag menar är det onödiga hatet som bara ger henne en chans att bevisa att hon har rätt.
Och att du inte har sett detta näthat är ju för det sker via mail. Man ser ju sällan näthat ute i det fria, det är mer personifierade hot som skickas privat till offret.
Jag ifrågasätter inte att det finns personer som säkert skickar sådana meddelanden, men samtidigt bör vi förstå att det ligger intressen i att få det att framstå som att det är ett stort problem, mao är sannolikheten hög att saker förstoras upp. För när begrepp som "näthat" kommer upp, så brukar de inte direkt associeras till svenskfientliga element, trots att det är dessa som med god marginal står för mest politiskt hat. Orsaken till att dessa inte berörs beror självfallet på att de som gapar mest om "hatet" tillhör denna sida, och att de har uppbackning av etablissemanget.
Citera
2015-07-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och säg mig? Om det alltid funnits och finns "idioter" hur kommer det sig att inte män får mailboxarn fulla med hur de ska våldtas, stympas och mördas? Det inte startas 30 trådar på detta forum där folk sitter och grinar surt över killar som syns och hörs i media?
Varför inte en gnälltråd över Zlatan som 17-åring…och hans kaxighet?
som får/ fått "allt serverat" Tror du han blev mailbombad med hatbrev kring hans sexualitet eller vad man vill göra med hans kuk vid 17?

Du verkar missa rätt många trådar. Tråden med Adam Tensta och hans löjliga politiska utspel har snart 100 sidor t.ex. Du ser bara det du vill se, att kvinnor drabbas men inte män. Folk är trötta på feminism och "antirasism". Det spelar ingen roll om det är en kvinna eller man som kommer med utspelen.
Citera
2015-07-25, 18:45
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Ni är sexistiska männ som vill trycka ner en stark kvinna så ni kan komma med era 5 cms när ni vill trycka. Låt småtjejer växa era jävla epatraktorförare.
Men snälla, hon är knappt torr bakom öronen och får äran att medverka i ett av Sveriges populäraste radioprogram. Och såklart blir det ju bara ännu mera utav tjatig feministpropaganda istället för en avslappnad timma med någon som faktiskt uträttat nåt viktigt, om det här är det bästa vi har att bjuda på så tror jag det är fler än mig som skippar sommarpratarna framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in