Citat:
Ursprungligen postat av
CHI9
Jag håller definitivt med. På många sätt sprider hon själv också näthat när hon skriver på sin blogg att det är okej att hata män och att det inte leder till något negativt.
Och nu kritiserar du. Vilket är bra. Vad jag menar är det onödiga hatet som bara ger henne en chans att bevisa att hon har rätt.
Och att du inte har sett detta näthat är ju för det sker via mail. Man ser ju sällan näthat ute i det fria, det är mer personifierade hot som skickas privat till offret.
Jag ifrågasätter inte att det finns personer som säkert skickar sådana meddelanden, men samtidigt bör vi förstå att det ligger intressen i att få det att framstå som att det är ett stort problem, mao är sannolikheten hög att saker förstoras upp. För när begrepp som "näthat" kommer upp, så brukar de inte direkt associeras till svenskfientliga element, trots att det är dessa som med god marginal står för mest politiskt hat. Orsaken till att dessa inte berörs beror självfallet på att de som gapar mest om "hatet" tillhör denna sida, och att de har uppbackning av etablissemanget.