2007-11-26, 21:49
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Min trafiklärare nämnde för mig att det hade presenterats nån undersökning som gjorde gällande att Halmstad hade snällast "uppkörnings-gubbar".

Själv körde jag upp i en pytteliten ort. Mötte knappt några bilar, när jag gjorde uppkörningen.

Det är nog bra att man tagit en ca 10 trafiklektioner i alla fall innan.

Själv tog jag 30 trafiklektioner och körde inget privat. Efter 30 lektioner vet man hur de vill att man ska köra.

Men, nervös var jag. Sista 10 minuterna darrade foten när jag skulle trycka ned kopplingen.
Citera
2007-11-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Jag tycker det är fel att tipsa om sk lätta uppkörningsplatser då det är uppenbart att han inte har vad som krävs. Cykel tillsvidare är mitt förslag.

lätta och lätta.. tron kan försätta berg
Citera
2007-11-26, 23:57
Medlem
Vart på vv.se hittar man listan över kuggningsfrekvensen över vissa städer ? ?
Citera
2007-11-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delwing
Vart på vv.se hittar man listan över kuggningsfrekvensen över vissa städer ? ?

Rätt svar på min fråga:
http://www.vv.se/templates/page3____10170.aspx
Citera
2007-11-27, 10:56
Bannlyst
Jag kuggade just.. så jävla dåligt, fick jävla fitthjärnsläpp och var så urusel så det inte är sant. Kunde fan ingenting.
Citera
2007-11-27, 11:06
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag kuggade just.. så jävla dåligt, fick jävla fitthjärnsläpp och var så urusel så det inte är sant. Kunde fan ingenting.

Hjärnsläpp kan hända den bäste. Det är bara att ta nya tag så klarar du det nog nästa gång, ska du se.
Citera
2007-11-27, 19:55
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Får man fitthjärnsläpp bakom ratten ska man inte ha körkort. Dubbelkommando känns nödvändigt för dig.
Citera
2007-11-27, 21:07
Medlem
det beror på vilken snubbe ni åker med,

tex när ja körde upp,så bad han mig völrja huvud led,så ja körde på hu8vud led,trodde jag då men så var det inte ,så nu kugga ja fett,trodde jag o jag ville bara lämna bilen spöa på han..men sen när vi kom tillbax så sa han grattis,ja ba fråga kugga ja inte,han sa nej då,det e ju snart jul så hehe
Citera
2007-11-27, 21:18
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm_man
det beror på vilken snubbe ni åker med,

tex när ja körde upp,så bad han mig völrja huvud led,så ja körde på hu8vud led,trodde jag då men så var det inte ,så nu kugga ja fett,trodde jag o jag ville bara lämna bilen spöa på han..men sen när vi kom tillbax så sa han grattis,ja ba fråga kugga ja inte,han sa nej då,det e ju snart jul så hehe

Han godkände dig nog för du skriver så bra.
Citera
2007-11-27, 21:29
Medlem
Köses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
På 90-vägen så var det så att vi körde 60km/h pga en lastbil. Jag höll 20meter till den och jag tyckte det räckte. Men det gjorde det uppenbarligen inte.

Jag själv anser att jag kör 10ggr bättre än dom flesta förarna. De flesta blinkar inte när dom ska svänga, följer inte huvudregeln, kollar inte döda vinkeln etc.

Klart som fan det inte räcker med 20 meter till framförvarande bil då du färdas i 60 km/h.

60km/h är ungefär 16.7 m/s. En regel som du borde kunna är väl den regel om att du ska ha ungefär tre sekunder till framförvarande bil vid landsvägskörning. Eller missade du den delen av boken?
16.7 meter/sekund gånger tre sekunder är runt 50 meter. Du låg således på tok för nära. Du har liten chans att bromsa om lastbilden skulle tvärnita.

Så... Jag tycker inte att du ska överskatta din förmåga att köra bil så mycket som du gör. Du kör antagligen mycket sämre än de flesta på vägarna. Därför har du ännu inte gjort dig förtjänt av ditt körkort. OCh vad är huvudregeln?

Plugga lite mer så kanske du klarar det nästa gång!
Lycka till med ditt körkort nu!
Citera
2007-11-27, 22:10
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
Klart som fan det inte räcker med 20 meter till framförvarande bil då du färdas i 60 km/h.

60km/h är ungefär 16.7 m/s. En regel som du borde kunna är väl den regel om att du ska ha ungefär tre sekunder till framförvarande bil vid landsvägskörning. Eller missade du den delen av boken?
16.7 meter/sekund gånger tre sekunder är runt 50 meter. Du låg således på tok för nära. Du har liten chans att bromsa om lastbilden skulle tvärnita.

Så... Jag tycker inte att du ska överskatta din förmåga att köra bil så mycket som du gör. Du kör antagligen mycket sämre än de flesta på vägarna. Därför har du ännu inte gjort dig förtjänt av ditt körkort. OCh vad är huvudregeln?

Plugga lite mer så kanske du klarar det nästa gång!
Lycka till med ditt körkort nu!

Väl talat, Ledaren måste komma ner på jorden och bli en förare med respekt för sina medtrafikanter. Som det är nu är han en livsfara. Du får nöja dig med cykel tillsvidare. Glöm ej lampor, det blir mörkt tidigt och det är bra att du syns både för din skull och för oss som är ute och kör bil.
Citera
2007-12-06, 14:36
Bannlyst
Kuggade också för andra gången, men den här gången så gick det iallafall bättre. Jag sumpade på att jag missade någon enstaka högerregel enligt honom (tror fan inte jag missa) sen på att jag kollade dåligt när jag skulle backa och i korsningar. Visst, jag kollade i speglarna bra tyckte han men jag måste även kolla runt hela bilen osv. Suger. Men känns som att jag klarar det nästa gång iallafall, hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in