2015-10-15, 11:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Nu får du allt besinna dig, 50 sidor som skall censureras är väl inga foton, när förundersökningen med obduktionsprotokollet kom ut i Bangsuanfallet som var ett mycket brutalt styckmord och hade ingen censur, fanns det inga foton i hela förundersökningen även gällande obduktionsprotokollet.

Enligt din egen Expressenkälla http://www.expressen.se/tv/nyheter/i...n-hemlighalls/ handlar det om "en bilaga på ungefär 50 sidor som ska innehålla bland annat obduktionsfoton och som klassas som integritetskränkande"

Kollar du inte dina egna källor ens??
Dessutom, som så många påpekat, så är den ändats hemligstämplad för allmänheten - självklart inte för de inblandade i rättegången...
2015-10-15, 11:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du kan väl inte tro att det är 50 sidor bilder som finns, utan det är annat material som skall mörkas eller censureras.
All censur är för att mörka sanningen, vid rättegångar i Sovjetunionen och dess satellitstater var det vanligt med censur, i alla totalitära stater censurerar man sanningen för folket vid rättsfall.
Vid Bangsuan fallet fanns det ingen censur och kan därför inte jämföras.
Du borde inse att det är någonting man vill dölja därför införs censur och det är hur Lisa dog, om Lisa blev styckad finns det ingen möjlighet att anklaga NB för mordet på Lisa.
Det finns ingen orsak att visa några bilder från kroppen, som det är ingen som önskar skulle jag tro, men alla vill veta från vad Lisa dog, och om det var ett styckmord, de svaren finns med obduktionsprotokollet.

För det första finns det i dagsläget ingenting som talar för att obduktionsprotokollet hemligstämplats - det enda din källa säger är att det gäller en bilaga med bland annat obduktionsfoton.
För det andra så kan man mycket väl stycka någon efter en dag eller två - det finns absolut ingenting som talar för att en styckning måste ske i omedelbar anslutning till ett mord.
För det tredje blev hon inte styckad, kroppen återfanns i sin helhet enligt din egen källa (expressenfilmen jag länkade till i inlägget ovan).
2015-10-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För det första finns det i dagsläget ingenting som talar för att obduktionsprotokollet hemligstämplats - det enda din källa säger är att det gäller en bilaga med bland annat obduktionsfoton.
För det andra så kan man mycket väl stycka någon efter en dag eller två - det finns absolut ingenting som talar för att en styckning måste ske i omedelbar anslutning till ett mord.
För det tredje blev hon inte styckad, kroppen återfanns i sin helhet enligt din egen källa (expressenfilmen jag länkade till i inlägget ovan).
Obduktionsprotokollet är satt censur på därför att man vill mörka på vilket sätt Lisa dog, om hon blev styckmördad som jag själv tror och säkert många andra också.
När det är satt censur på obduktionsprotokollet om Lisa blev styckmördad, kommer det inte att användas vid åtalet, som åklagaren kommer att lägga fram om det blir åtal.
2015-10-15, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Obduktionsprotokollet är satt censur på därför att man vill mörka på vilket sätt Lisa dog, om hon blev styckmördad som jag själv tror och säkert många andra också.
När det är satt censur på obduktionsprotokollet om Lisa blev styckmördad, kommer det inte att användas vid åtalet, som åklagaren kommer att lägga fram om det blir åtal.

Källa på att obduktionsprotokollet är censurerat tack?
Källa på orsaken till det också?
Källa på att Lisa var styckad? (Din tidigare källa påstår ju bestämt att kroppen inte var styckad)

Vettig förklaring på varför du inte förstår att rätten INTE omfattas av censuren vore också tacksamt..
2015-10-15, 13:55
Medlem
Citat:
Källa på att obduktionsprotokollet är censurerat tack?
Källa på orsaken till det också?
Källa på att Lisa var styckad? (Din tidigare källa påstår ju bestämt att kroppen inte var styckad)

Vettig förklaring på varför du inte förstår att rätten INTE omfattas av censuren vore också tacksamt..
När kroppen hittades i lokalen på Martorp, poliser som gick in i lokalen påstod samtliga att kroppen var i ett fruktansvärt skick som man kunde tolka att den var styckad.
Folk som fanns i närheten såg aldrig någon hel kropp bäras ut från lokalen, däremot såg de poliser bära ut stora plastpåsar som de ansåg var kroppsdelar.
Jag själv förutsåg att om kroppen är styckad finns det ingen möjlighet att väcka åtal mot NB, som jag framfört i åtskilliga inlägg.
Nu när åtalet skall läggas, kommer påstående att det har funnits en helkropp i lokalen och dödsorsaken är strypning.
Vid förfrågan till Lars Göran Wennerholm kan han inte uppge om kroppen var styckad eller en hel kropp, som blir mycket underligt.
Jag anser du väntar och ser när förundersökningen kommer om det finns uppgifter om kroppen är styckad eller inte, eftersom du tror att obduktionsprotokollet inte är censurerat, det är en mycket viktig uppgift om kroppen var styckad eller en helkropp.

Advokaten IR är mycket övertygad att det blir en friande dom för NB och hon har haft tillgång till förundersökningen sedan i torsdag.
Jag är helt övertygad att IR har helt rätt, som jag också framfört det finns inga bevis mot NB.
Men jag anser ändå man skall inte vara för säker, därför det finns starka krafter som vill se NB fälld och få skulden för mordet.
Mot en oskyldig finns inga bevis för begånget brott och det här mordet på Lisa är det mycket enkelt att inse NB hade ingenting med mordet att göra.
Att åklagaren skall hitta bevis att NB är gärningsmannen anser jag inte är möjligt.
Senast redigerad av Fagro 2015-10-15 kl. 14:21.
2015-10-15, 13:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När kroppen hittades i lokalen på Martorp, poliser som gick in i lokalen påstod samtliga att kroppen var i ett fruktansvärt skick som man kunde tolka att den var styckad.
Folk som fanns i närheten såg aldrig någon hel kropp bäras ut från lokalen, däremot såg de poliser bära ut stora plastpåsar som de ansåg var kroppsdelar.
Jag själv förutsåg att om kroppen är styckad finns det ingen möjlighet att väcka åtal mot NB, som jag framfört i åtskilliga inlägg.
Nu när åtalet skall läggas, kommer påstående att det har funnits en helkropp i lokalen och dödsorsaken är strypning.
Vid förfrågan till Lars Göran Wennerholm kan han inte uppge om kroppen var styckad eller en hel kropp, som blir mycket underligt.
Jag anser du väntar och ser när förundersökningen kommer om det finns uppgifter om kroppen är styckad eller inte, som är en mycket viktig uppgift.

wow - ungefär exakt precis vad vi alla har sagt åt dig ungefär 500 gånger - ändå fortsätter du rabbla ditt mantra om styckning....

Citat:
Advokaten IR är mycket övertygad att det blir en friande dom för NB och hon har haft tillgång till förundersökningen sedan i torsdag.
Jag är helt övertygad att IR har helt rätt, som jag också framfört det finns inga bevis mot NB.
Hur vet du det? Har du också haft tillgång till förundersökningen eller går du helt plötsligt på IR's påståenden fast du rabblat samma strunt i hela tråden?

Citat:
Men jag anser ändå man skall inte vara för säker, därför det finns starka krafter som vill se NB fälld och få skulden för mordet.
Vilka krafter är detta - bevis för att de vill fälla nb?

Citat:
Mot en oskyldig finns inga bevis för begånget brott och det här mordet på Lisa är det mycket enkelt att inse NB hade ingenting med mordet att göra.
Att åklagaren skall hitta bevis att NB är gärningsmannen anser jag som helt omöjligt.
Fast det har du då sannerligen inte lyckats övertyga någon om..
2015-10-15, 14:14
Medlem
Citat:
wow - ungefär exakt precis vad vi alla har sagt åt dig ungefär 500 gånger - ändå fortsätter du rabbla ditt mantra om styckning....
Hur vet du det? Har du också haft tillgång till förundersökningen eller går du helt plötsligt på IR's påståenden fast du rabblat samma strunt i hela tråden?
Vilka krafter är detta - bevis för att de vill fälla nb?
Fast det har du då sannerligen inte lyckats övertyga någon om..
En hel kropp kommer inte ut i större plastpåsar om den inte är styckad.
Min egen analys överensstämmer helt med advokaten IR:s.
Om inte NB blir fälld måste folkmassan inse att mördare går lös och kan slå till igen med nya uppdrag.
Jag försöker inte övertyga någon, utan ger endast min version av fallet.
2015-10-15, 14:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En hel kropp kommer inte ut i större plastpåsar om den inte är styckad.
Men din pappskalle - ta fram en källa på någon som stått dygnet runt och bevakat att ingen hel kropp tagits ut är du snäll. Dessutom skrev du om nyttan med att avvakta förundersökningen innan man uttalar sig om eventuell styckning i ditt förra inlägg, ändå är du tillbaks redan nu och tjatar ditt sinnessjuka mantra. Du sitter bara och fantiserar och upprepar dig inlägg efter inlägg.

Citat:
Jag försöker inte övertyga någon, utan ger endast min version av fallet.
Bra, för det lyckas du sannerligen inte med..
2015-10-15, 15:02
Medlem
Citat:
Men din pappskalle - ta fram en källa på någon som stått dygnet runt och bevakat att ingen hel kropp tagits ut är du snäll. Dessutom skrev du om nyttan med att avvakta förundersökningen innan man uttalar sig om eventuell styckning i ditt förra inlägg, ändå är du tillbaks redan nu och tjatar ditt sinnessjuka mantra. Du sitter bara och fantiserar och upprepar dig inlägg efter inlägg.
Bra, för det lyckas du sannerligen inte med..
Om det är någon som upprepar sig är det du med ordet "källa", om man skall kunna gå framåt i ett sådant här fall måste man kunna tänka själv.
Vanligen måste man avvakta förundersökningen med obduktionsprotokollet, men det här fallet är så enkelt att det behövs ingen förundersökning.
2015-10-15, 15:07
Medlem
Citat:
Om det är någon som upprepar sig är det du med ordet "källa", om man skall kunna gå framåt i ett sådant här fall måste man kunna tänka själv.
Vanligen måste man avvakta förundersökningen med obduktionsprotokollet, men det här fallet är så enkelt att det behövs ingen förundersökning.
Tack gode gud att moderatorn brutit ut toktråden ur den seriösa Lisa-tråden. Hoppas att det är så få som möjligt hittar hit och slipper läsa tokerierna.
2015-10-15, 15:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Vad bra då behöver du ju inte veta hur hon dog utifrån i de sidor som inte får ses av allmänheten. Undrar bara varför du tjatat om det.

Nä du är genuint korkad som inte förstår frågan om källa, men sitta som en fegis bakom ett tangentbord och fabulera dravel impar inte om det inte backas av en källa.
2015-10-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Vad bra då behöver du ju inte veta hur hon dog utifrån i de sidor som inte får ses av allmänheten. Undrar bara varför du tjatat om det.

Nä du är genuint korkad som inte förstår frågan om källa, men sitta som en fegis bakom ett tangentbord och fabulera dravel impar inte om det inte backas av en källa.
Självklart har jag källor till mina analyser, men det är många källor som är kopplade ihop och jag får en kedja utan brustna länkar. Jag har en mycket klar bild av det här fallet det som var motivet och de sannolika gärningsmännen.
Det finns en sanning till alla mord och motivet till dom, därför alla mord kan man säga finns det ett motiv till och när man har funnit ut motivet kommer också lösningen.
Jag anser den här utredningen i Lisa fallet som bedrivits är mycket långt från sanningen och någon lösning.
Senast redigerad av Fagro 2015-10-15 kl. 16:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in