Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Källa på att obduktionsprotokollet är censurerat tack?
Källa på orsaken till det också?
Källa på att Lisa var styckad? (Din tidigare källa påstår ju bestämt att kroppen inte var styckad)
Vettig förklaring på varför du inte förstår att rätten INTE omfattas av censuren vore också tacksamt..
När kroppen hittades i lokalen på Martorp, poliser som gick in i lokalen påstod samtliga att kroppen var i ett fruktansvärt skick som man kunde tolka att den var styckad.
Folk som fanns i närheten såg aldrig någon hel kropp bäras ut från lokalen, däremot såg de poliser bära ut stora plastpåsar som de ansåg var kroppsdelar.
Jag själv förutsåg att om kroppen är styckad finns det ingen möjlighet att väcka åtal mot NB, som jag framfört i åtskilliga inlägg.
Nu när åtalet skall läggas, kommer påstående att det har funnits en helkropp i lokalen och dödsorsaken är strypning.
Vid förfrågan till Lars Göran Wennerholm kan han inte uppge om kroppen var styckad eller en hel kropp, som blir mycket underligt.
Jag anser du väntar och ser när förundersökningen kommer om det finns uppgifter om kroppen är styckad eller inte, eftersom du tror att obduktionsprotokollet inte är censurerat, det är en mycket viktig uppgift om kroppen var styckad eller en helkropp.
Advokaten IR är mycket övertygad att det blir en friande dom för NB och hon har haft tillgång till förundersökningen sedan i torsdag.
Jag är helt övertygad att IR har helt rätt, som jag också framfört det finns inga bevis mot NB.
Men jag anser ändå man skall inte vara för säker, därför det finns starka krafter som vill se NB fälld och få skulden för mordet.
Mot en oskyldig finns inga bevis för begånget brott och det här mordet på Lisa är det mycket enkelt att inse NB hade ingenting med mordet att göra.
Att åklagaren skall hitta bevis att NB är gärningsmannen anser jag inte är möjligt.