Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Det finns oklarheter med NB förehavande kvällen när Lisa försvann, men för att få klarhet i det måste man få fram den personen eller personer som placerade ut saker som tillhörde Lisa på grusvägen mellan cafeet och Martorp m.m.
Det är helt omöjligt att det är NB som placerat sakerna där.
Problemet med blod är att det går inte att fastställa åldern på exempelvis en blodfläck.
Det som kan inses är att NB är utsett till gärningsmannen och sedan har man börjat söka bevis mot honom, om NB hade varit den ensamme gärningsmannen som många tror, skulle inte någon annan person ha placerat ut sakerna efter grusvägen m.m.
Kroppen skulle sannolikt ha hittats den första kvällen eller dagen inte den 12 juni om den hade funnits i lokalen på Martorp den 7 juni.
I det här fallet kan det vara att en mördare går lös och att det är fel person som sitter bakom lås och bom.
Om kroppen inte fanns i lokalen på Martorp den 7 juni kan inte NB vara gärningsmannen, under förutsättning att det är gärningsmannen som tog kroppen från ladan.
Du måste vara den mest ombytliga konspirationsteoretikern på hela FB.
Du har med samma absoluta säkerhet givit uttryck för alla möjliga lösningar.
Du har så många olika lösningar så man behöver inte sätta in dina påståenden i Lisa fallet du kan ta vilket mord som helst och smeta över alla dina olika förklaringsmodeller.
Du du kryddar dina fantasier med lite sensationer som att du hävdade inledningsvis att Kisa måste vara styckad, det faktum använde du som bevis för en rad saker och hypoteser.
När FUP kom så vände du 180 grader och bevisen var övertydliga att NB var gärningsman och Polisutredningen var väldigt välgjord och NB skulle fällas.
Nu vet jag inte vad som hänt men nu har du ändrat dig igen och är tillbaks till att NB inte säkert är skyldig, alltså du har gått från 160 grader till 360 grader.
Sen kommer vi till bevisen, det är en uppvisning i att hitta på en tes eller förstora en händelse och med den som intäkt göra absoluta slutsatser.
Jag noterar även att när erka visar att ditt bevis att NB inte kunde svenska eller engelska så kunde han inte vara de som talade med det kvinnliga vittnet, och därför inte var gärningsman.
När erka säger och sid hänvisar till FUP att första förhöret gjordes på engelska, då vänder du 180 grader och säger att det stämmer NB har dessutom bott i England så han pratar mycket bra engelska. Då med god engelska kan inte NB vara den som talade med det kvinnliga vittnet (och detta är fantastiskt hur du förklarar dig) sagt att personen hon pekat ut (vilket är NB) pratade dålig engelska.
Då kommer erka in och förstör din nu 360 graders vändning med att man hade haft ett första förhör på engelska men då NB;s engelska var för dålig så valde man i övriga förhör att ha tolk.
Fargo du känner inte själv att istället för att posta långa och motstridiga påståenden att du istället skulle läsa FUP och domen för att bilda dig en uppfattning.
Du kanske innan du snurrar vidare skulle för läsarnas skull göra en status rapport bestående av två delar:
1. Detta är vad jag varit 100% övertygad om att det är sant men nu ångrat mig
2. Detta är vad jag nu är 100% säker på nu
Jag måste tillstå att läsa dina inlägg och svägningar är underhållande, men problemet är att sakfrågan är en tragik där en ung kvinna blivit mördad och folk har förlirat en dotter,barnbarn eller vän.
Och dina teser gör och jag tror inte du är medveten om det men när man framför ogrundade hypoteser att Lisas pappa skulle vara inblandad så är det risk för att man sårar människor i sorg.
Av den anledningen så bör man ha åtminstone något att bevisa innan man postar sådana anklagelser.
Jag tror inte att du är färdig så du och dina meningsfränder i tråden har säkert mer häpnadsväckande teorier på gång.