Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
En fotsula slits på ett unikt sätt för varje person, därför när Lisas skor fanns tillgängliga skulle det ha varit möjligt att till 100% få det bekräftat att det var Lisa som varit i ladan.

Vänta lite nu. DNA har jag för mig också är unikt för varje person. "State of the art" för ögonblicket är att man inte kan skilja nära släktingar åt. Men i fallet Netrijus kunde brodern uteslutas vilket betyder att bara Nerijus återstår. Och skospår är alltså hemskt mycket svårare att fejka än DNA menar du? Jag skulle kunna fejka skospår efter valfri person i sömnen.
2017-01-30, 12:46
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fortfarande är GW en plastprofessor som vänder kappan efter vinden. När det osar att män med makt kan vara skyldiga hittar han gärna syndabockar. Det har han gjort förut.

Du glömmer också att Martorp var en sekundär plats för NB. Men däremot inte för militären torsdag natt. Martorp var en primär plats för militären under ungefär ett dygn, tills handbojningen framför medias kamera.
Att du var avundsjuk på professorn visste vi innan men nu är du sjukligt avundsjuk för att han klår dig i alla lägen inom kriminologi.

Dina fabler om militären har du tuggat om tusen gånger innan och är lika mycket bara dina sjuka fantasier nu som då. Inger har kört med det och du vet hur det gick med det för henne. Att kopiera samma sak som hon körde med blir inte resultatet annat än platt fall för dig med som för din husgudinna.

Du vet om att Nerijus är dömd för mordet med starka bevis som ni alternativare inte vågar vidröra utan går runt det som katten kring het gröt.
2017-01-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Vänta lite nu. DNA har jag för mig också är unikt för varje person. "State of the art" för ögonblicket är att man inte kan skilja nära släktingar åt. Men i fallet Netrijus kunde brodern uteslutas vilket betyder att bara Nerijus återstår. Och skospår är alltså hemskt mycket svårare att fejka än DNA menar du? Jag skulle kunna fejka skospår efter valfri person i sömnen.
Nu fanns det inga fotspår från Lisa i ladan, men skulle det ha funnits, hade det inte varit några problem för polisen att fastställa till 100% om det var Lisas eller inte.
2017-01-30, 14:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Nu fanns det inga fotspår från Lisa i ladan, men skulle det ha funnits, hade det inte varit några problem för polisen att fastställa till 100% om det var Lisas eller inte.

Hur vet du det?
Ingenstans står det om det fanns eller inte fanns fotspår.
Ett nytt fotspår täcker över ett befintligt fotspår.

Det är fortfarande bland-DNAt som fällde Nerijus och inte avsaknad av fotspår. Det är den du ska förklara på ett vetenskapligt och trovärdigt sätt och inte om fotspår är undersökt eller inte.
Nerijus kan ha burit henne genom stalldelen. Flera personer har sprungit och letat efter levande Lisa och inte fotspår som i sin tur trampade över äldre fotspår.

Bara för att påminna dig:
Har du någon alternativ sammanhängande hållbar teori som du kan styrka med bevis och specifik alternativ gärningsman (att skriva någon är lika med Nerijus)?
Senast redigerad av PantherE 2017-01-30 kl. 14:14.
2017-01-30, 14:19
Medlem
Citat:

Nu talar vi hypotetiskt om. Om det hade funnits skospår som överensstämde med lisas skor hade det då bevisat att det var just Lisa som avsatt dem? Svar nej. Det går att sätta på sig Lisas skor och promenera omkring. Men det är hennes och Nerijus DNA i blandbild du skall förhålla dig till. Det går inte att fejka den sortens spår. Hur fejkar man att ibland är Nerijus DNA +4 och Lisas +3 i en blandbild och ibland är det tvärt om i en annan?
2017-01-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Hur vet du det?
Ingenstans står det om det fanns eller inte fanns fotspår.
Ett nytt fotspår täcker över ett befintligt fotspår.

Det är fortfarande bland-DNAt som fällde Nerijus och inte avsaknad av fotspår. Det är den du ska förklara på ett vetenskapligt och trovärdigt sätt och inte om fotspår är undersökt eller inte.
Nerijus kan ha burit henne genom stalldelen. Flera personer har sprungit och letat efter levande Lisa och inte fotspår som i sin tur trampade över äldre fotspår.

Bara för att påminna dig:
Har du någon alternativ sammanhängande hållbar teori som du kan styrka med bevis och specifik alternativ gärningsman (att skriva någon är lika med Nerijus)?
Polisen misstänkte när de kom till platsen att brottsplatsen kunde vara ladan, därför är det första som de söker är fotspår att hon gått in i ladan eller funnits där.
Nu finns det inga uppgifter om något fotspår från Lisa i ladan, därför finns det ingen annan orsak utan det fanns inga sådana spår.
Eftersom det fanns inga fotspår av Lisa i ladan måste du själv inse vad orsaken till det var.
2017-01-30, 15:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja, tänk på vilka som öppnade boden? Apropå dina "återbesök".
Och vilka som sprang i ladan som inte där att göra.
Vem som åkte fram och tillbaka och glodde på litauerna mängder av gånger under fredagen.

Förresten svarade du inte på min fråga tidigare? Varför?
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm
Vems var citatet?
Jag skiter fullständigt i just dina följdfrågor eftersom du ligger back bortåt 15 000 frågor i inlägg där du varit totalt ignorant - oftast av en anledning:
Inmålad i ett hörn av du haft fullständigt fel om det så gäller tid på svar av DNA, örhängen, klockor, ihopvikta lappar, kvistar i dörrar eller annat skit som du ältat.

Men jag ska svara på din andra insinuerande fråga däremot.

De som öppnade boden var däremot C på tisdag, hundförare och Sahl på fredag och slutligen en polis och krimtekniker på fredag kväll - varav sistnämnda med sin erfarenhet uppfattade en doft i en för övrigt mögel och råttskitstinkande bod.

Det var uppenbart en såpass svag doft under all packning av klädhögen att hon gick i stort sett förbi skåpet och in bredvidiggande rum istället.

Eftersom du är mer konspiratoriskt lagd - med en total oförmåga att se verklighet och sanning - så förstår jag att det är för svårt för dig att ta in relevant fakta och dess innebörd.

Det kan inte vara lätt att hela tiden dra paranoida slutsatser på så svag grund, jag lider med dig.
Citat:
Hundföraren går bort till byssjan och tittar in. Efter att hon har tittat in så tittar jag in i byssjan och jag tittar såpass noga att jag ser att det står några urdruckna flaskor på bordet och det
ligger kläder slängda som i en hög.
2017-01-30, 15:01
Medlem
Citat:
Polisen misstänkte när de kom till platsen att brottsplatsen kunde vara ladan, därför är det första som de söker är fotspår att hon gått in i ladan eller funnits där.
Nu finns det inga uppgifter om något fotspår från Lisa i ladan, därför finns det ingen annan orsak utan det fanns inga sådana spår.
Eftersom det fanns inga fotspår av Lisa i ladan måste du själv inse vad orsaken till det var.

Underskottet på fotspår är ju inget stort bekymmer. Överskottet på DNA i blandbild kompenserar detta mer än väl.
2017-01-30, 15:08
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Vad svamlar du om?
Var står det att polisen som kom dit och sökte efter fotspår och inte efter Lisa?
Dina hittepå fantasier har tagit över din hjärna totalt och är så långt ifrån verkligheten som möjligt, det måste "du inse själv"
Innan polisen var vid ladan så har flera personer varit inne och kring ladan bland annat Stefan och Lena.

Nu hoppade du medvetet över det viktiga:
Senast redigerad av PantherE 2017-01-30 kl. 15:10.
2017-01-30, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är intressant det du skriver om Ted Bundy och hur han han kastade ut offrets tillhörigheter genom förarrutan under färd. Och att mördaren snabbt vill slippa erinras av mordet samt inte åka fast. Stämmer nog mycket bra in på Nerijus.
Ja, där har du en erfaren mördare som beter sig irrationellt - eller som polis Keppel (och professor i kriminologi) uttryckte sig - denna grymt organiserade mördare dansade tillfälligt på kanten att vara oorganiserad, han riskerade att bli upptäckt via sitt irrationella beteende.
Han uppvisar en svaghet just då när han slänger ut allt genom förarrutan. Likt NB kan ha gjort.
Citat:
Vad som är lika intressant - om man ser till NBs högst troliga fantiserande som sen professor NL beskrev - är Bundys egen ordagranna beskrivning av det hela.
Han beskriver sen att han vaknar sen upp som ur ett febertillstånd efter mordet och får fullständig panik.
Han verkar beskriva att han varit i ett transtillstånd, som om han glidit så djupt in i sin sexuella fantasi, i en drömvärld, att han helt tappat kontakten med världen runt omkring. Det är när han kommer till sans det irrationella paniktillståndet inträder på väg från själva mordplatsen.
Citat:
Citat:
Precis som Leif GW Perssons teori om hur Nerijus slängt ut sakerna i den takt han upptäckt dem, hur han bara vill bli av med grejerna och inte tänker särdeles logiskt eller klart just då. I ”veckans brott” avsnitt 6, 2015.
Ja, eller som develi skrev dess innan.
Skämt åsido - det är irrationellt men de är som sagt inte perfekta och kan inte räkna med emotioner som ställer till det. I den sexuella fantasin är allt perfekt och går smidigt men inte i verkliga livet..
Citat:
Har försökt att sätta mig in i hur de alternativa tänkarna funderar kring maskletaräventyret i Martorp, men det är helt jävla omöjligt.
Om de nu så gärna VILL tro att Nerijus besök i Martorp var helt oskyldigt, tycker man inte att det är konstigt att han gick hem istället för att gå på en avkopplande fisketur?
Exakt. Ett akut insättande sug på fiske likt craving, for i all hast till ladan (hans bror han inte knappt svälja smörgåsen tror jag det stod), sen till Martorp tvärt där de aldrig letat mask innan.
Ett par minuters maskletande och sen hem - för att helt skita i fiskandet.
Bah...
2017-01-30, 15:32
Medlem
verbitums avatar
Citat:

I en lada som kryllar av olika fotspår och utan att veta hur Lisas skoavtryck ser ut?
Du är dummare än vanligt nu.
Polisen letade efter Lisa och inte bland flera hundra skoavtryck som hen inte visste vem dom tillhör.
Släpp det nu för du kommer ingenvart med det tramset.

Varför vågar du inte att ge dig på det centrala bevisningen när du ändå inte har någon alternativ GM eller sammanhängande alternativ teori?
2017-01-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det var inget bra svar.
Har du alltså inget alls att komma med?
Det är då enbart fantasier och önskedrömmar om en "oskyldig" mördare?
DU måste ju ha något verkligt konkret att komma med som "raderar" allt som domstolarna redan bedömt och som gav Nerijus livstidsdomen.
Källa till dina påståenden, tack! Inte någon hjärntvätt via hundrik och nopomil utan kom med dina egna förklaringar och med trovärdig källa annars är det du skriver värt NOLL.
Så pass måste du nog ändå förstå, om du tänker efter.
Källa: FUP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in