2016-12-17, 20:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hade TR och HR fått fakta om NB' s alibi som fanns i fup, hade de inte dömt honom,
de litade blind på Åkl teori.
Han dömdes p g a Åkl som inte var objektiv.
Han struntade i alla fakta som var för NB' s fördel.

Finns inget fakta som talar för Nerijus fördel, vad skulle det vara? Ni alternativstollar räknas inte som fakta.
2016-12-17, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Du kan inte radera FUP. Du kan inte radera NB' s alibi trots att du vill det.
Du kan inte radera fakta som du inte tycker om.
Du har raderat visa fakta i sin lilla huvudet eftersom det var för mycket för dig, du vill inte acceptera att inte allt i detta utredningen stämmer.
Du blir helt hysterisk när andra människor utttycker sina åsikter.
Att mördaren var en ung och kände Lisa är en alternativ teori och tillhör i detta trådet.
Om du inte tycker om alternativa teorier kan jag fråga varför är du här?
Självklart inte. Jag raderade DITT skräp och inte FUP.
Det alibi som NB försökte skapa raderade sig själv eftersom ingen gav honom stöd förrän hans patetiska fruga försökte rädda honom långt senare - ett skrattretande försök som rätten genomskådade.

Nej då. Jag frågade dig lugnt med tydliga frågor som du uppenbart inte klarar av. Att jag sen skulle vilja erbjuda överhettat bad i kokosfett så här i juletider när Lisa och de hon höll av kränks är en annan femma.
2016-12-17, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Frågan är vem av oss har koll, eller vill vara mer saningsenligt, du eller jag. Jag tycker att du höftar ofta friskt. Och det andra, varför svär du? Detta är en diskusionsforum där alla får säga sin mening. Det är dumt att ta så pesonligt som du tar detta. Ta det lungt!

Tyckte att det var systern som nämde detta att Lisa inte åkte så mycket moped, och inte så långa sträckor. Någon här i kedjan nämde att Lisa åkte mycket och långa sträckor. Jag har inte lust just nu kolla vem som skrev så. Men så här står det tex i fup sida 82:" Stina sa att Lisa inte åkte så mycket moped längre. Hon hade åkt mer förut då hon hade kompisar i närheten av bostaden. Till skolan åkte hon buss."

Det här är hårklyverier, det vet jag. Därför får det här vara för min del...
Det går att avgöra vem som har koll via det jag citerade från FUP och jag återgav systerns ord i text.

Om jag svär ska du fullständigt skita i - du/ni leverar lögner som saknar förankring. Det är ett jävligt förbannat lågt sätt att förtala familjen och Lisa, att insinuera och konspirera.

Hon blev inte tvingad. Hon åkte moped och det framkommer ingenstans att det var ett bekymmer.
Hon erbjöds sen av pappan att få mopeden hemkörd vilket hon avböjde - uppenbart var det ok för hennes del att köra moped.
2016-12-17, 20:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Hade TR och HR fått fakta om NB' s alibi som fanns i fup, hade de inte dömt honom,
de litade blind på Åkl teori.
Han dömdes p g a Åkl som inte var objektiv.
Han struntade i alla fakta som var för NB' s fördel.
Och Rönnbäckskan missade att upplysa TR och HR om denna viktiga fakta? Som skulle friat hennes klient? Även Hurtig begick samma blunder...

Är du ändå inte lite, lite förbannad på advokaterna för deras oerhörda fadäs?

Har du tänkt göra nåt åt saken?
2016-12-17, 20:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
- morden på L är hämnd mord.
Personens alibi har inte kollats. Han har sagt att vår på en viss plats men han kunde komma tillbaka tidigare och föra bort L.
Polisen kollade inte vidare eftersom andra personer började styra utredningen.
Den person var troligtviss ung och skulle inte få ett lång straff på grund av sin ålder.
Här vet du alltså vem som mördade Lisa utan att ens känna till åldern på mördaren.
Och du vet att hans motiv var hämnd.
Bevisa det.
2016-12-17, 21:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självkart inte. Rätten behöver inte avkrävas nån rekonstruktion för att vissa personer har störd inlevelseförmåga, brister i att se sammanhang relaterat till tidsperspektiv.
För att inte tala om det korkade kravet att testa hur hon blivit lurad över vägen.

Ingen av dem förmår heller förklara vad som tar sånt förbannat tidsanspråk när en kåt balt med sjukt störda parafilier drar en snara runt halsen, tejpar, drar ner byxor och hasar upp en jumper och bh för att sen dra upp henne med snöret runt röret.
Det är bara ett jävla gnäll och tjat som rapas månad ut och månad in.
Han ejakulerar på nån sekund - sen är hon totalt ointressant som förbrukningsvara och objekt.
Han har drygt en kvart i mjölkrummet för att sen skära ner henne och lägga henne på utbredd plast i slaktrummet bredvid och baxa in henne i bilen.

Han kan det här då han garanterat runkat till scenariet otaliga ggr och det samma gäller snabb, målinriktad resa till skåpet.
Han är upphovsman till ett sjukt manus. Den här sortens iscensättande av vidrigt mord uppstår inte på nån dag.
Det vill jag också gärna veta. Alternativarna skulle ju kunna slå sig samman och göra en egen rekonstruktion. Dom får gärna filma förloppet också och lägga upp filmen här i tråden. Tycker att det är upp till bevis nu när dom tjatat så länge om hur lite tid Nerijus hade på sig. Fast av nån okänd anledning skulle det ha gått snabbare om gm hade varit två eller fler...
2016-12-17, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och Rönnbäckskan missade att upplysa TR och HR om denna viktiga fakta? Som skulle friat hennes klient? Även Hurtig begick samma blunder...

Han hade säkert friats om fåtöljexperterna fått medverka både vid obduktion och rättegångarna.
Tänk sånt försvar han hade fått, nu hjälper de honom inte ett dugg, bara ett ändlöst tuggande. Vilka kontraster!

Det hastar dock eftersom han önskat överföras.
Hans sadistiska landsman som mördade en ung kvinna (band, torterade och kvävde henne samt och styckade kroppen) i Skottland önskade sen deportering och skickades iväg. Nu sitter han i Lukiskiu fängelset och kan bli vän med NB då de har gemensamma intressen.
2016-12-17, 21:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Märkligt att båda tycks missa såna uppenbart viktiga fakta uppgifter, som direkt slängs i slasken - där allt skit hör hemma. Sundharma jobbar nog på en resningsansökan Både Rönnbäck och Hurtig visste nog att det var kört. Så båda ställde till med en cirkus utan dess like. Även norpade värdelös troll information från Lisa holm tråden. Då är man desperat, två stycken riktiga pajas advokater som visar hur pass oseriösa vissa advokater är.
2016-12-17, 21:43
Medlem
Citat:
Det du har skrivit är fakta och fakta går inte att förneka.
Är man inte blind och inte dum och har läst fup, hört inspelningar, sett video, förstår man att fel man är dömd.
Har man inte läst fup, har man bara fått höra Åkl teori och sett bilder från ladan,
kan man få ett intryck att det är sant som Åkl påstod.
Bilderna på snaran, röret, blodfläckar på L jacka ger en väldigt stark intryck.
Ännu starkare intrycket ger en fakta att det hittades dna från NB. Allt ser väldigt trovärdigt ut... om...
om man inte läst fup och har sett att NB har alibi och kunde inte
utföra detta mord och han hade inte motiv.
Därför är för mig tydligt och klart att det var en annan gm.
Det borde finnas även en annan brott i detta fallet - manipulerandet av bevis.
Detta brottet borde utredas och brottslingar borde straffas.
Det var synd att NB'S advokat var en svag kvinna som hade inte mycket tid att gå genom materialet.
En annan advokat skulle krossa åklagarens vittnena.
Vad väger dna från NB på L kläder Om han har alibi?
Ingenting. Men det är en fråga - hur hamnade hans dna dit? Vem hjälpte till det att dna fanns där?
Det är inte svårt att räkna ut. Om förhörsledare kan ljuga och manipulera sanningen, kan andra hjälpa till med andra saker.
Som du har skrivit förut och jao g håller med - morden på L är hämnd mord.
Personens alibi har inte kollats. Han har sagt att vår på en viss plats men han kunde komma tillbaka tidigare och föra bort L.
Polisen kollade inte vidare eftersom andra personer började styra utredningen.
Den person var troligtviss ung och skulle inte få ett lång straff på grund av sin ålder.

Du verkar tro att Fupet är en sak och att åklagarens teori är en helt annan sak - som verkar sväva omkring fritt i en egen värld.

Har jag förstått dig rätt?
2016-12-17, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Märkligt att båda tycks missa såna uppenbart viktiga fakta uppgifter, som direkt slängs i slasken - där allt skit hör hemma. Sundharma jobbar nog på en resningsansökan Både Rönnbäck och Hurtig visste nog att det var kört. Så båda ställde till med en cirkus utan dess like. Även norpade värdelös troll information från Lisa holm tråden. Då är man desperat, två stycken riktiga pajas advokater som visar hur pass oseriösa vissa advokater är.
Ja, annars vore de väl korkade men det är ett bra betalt jobb..
Det var väl därför hon prövade att kasta sig in i konspirationernas värld och svingade som en väderkvarn - hon hade helt enkelt inget att komma med.

Det ultimata att skåda vore väl en advokat med grava personlighetsstörningar. Ingen etik, inget samvete, tjatar hål i huvudet på rätten, älskar att stå i centrum via narcissism och ljuger utav helvete. Självgod och grandios uppfattning om sig själv, överfixerad, enveten och utan skrupler.

Nu lär det inte hjälpa klienten då pladder och konspirationer väger som en fjäder mot bevisning, indicer samt vittnen men det vore en intressant show då alternativen ska presenteras.

Det är synd i sig att NB inte öppnade käften och försökte tiga sig igenom instanserna. Självklart för anhöriga i första hand men det hade varit intressant att få ta del av hans sjuka hjärna.
2016-12-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
När NB ber sin bror ljuga om tiden så är det ett erkännande att han dödade Lisa. Om NB vore oskyldig skulle han inte bry sig för då skulle inte han heller veta var Lisa var, om hon levde eller vad som hänt. Men som vi sagt tidigare, han visste precis vad som hänt och att han behövde ett falskt alibi från kl 18.00. Jävligt klantigt gjort men jag gillar när mördare är klantiga.

Men han hade ju fått reda på att Lisa försvunnit när hon slutade på cafeet.
Alla visste ju att cafeet stängde 18:00.
Det behöver inte betyda att han visste mer än andra.
2016-12-17, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Det vill jag också gärna veta. Alternativarna skulle ju kunna slå sig samman och göra en egen rekonstruktion. Dom får gärna filma förloppet också och lägga upp filmen här i tråden. Tycker att det är upp till bevis nu när dom tjatat så länge om hur lite tid Nerijus hade på sig. Fast av nån okänd anledning skulle det ha gått snabbare om gm hade varit två eller fler...
Ja - den som inte klarar att se sammanhang och tidsspeglar bör rekonstruera. För sin egen skull.
Det är bara att mäta ut avstånden i sin egen byhåla och testa, alla uppgifter om meter finns redan.
Har de ingen bil kan de åka taxi - det är så korta sträckor så det kommer inte svida i plånboken:
2 minuter mellan NBs bostad och Martorp i normal hastighet, NB lekte dock Formel 1 förare.
Drygt 5 min mellan ladan och Martorp.

Det finns säkert nåt gammalt mobilfodral att slita sönder i två delar så det känns mer autentiskt.
Sen kan de klocka sina varianter där det ska hämtas hukande medhjälpare eller ringa på hjälp och köra ner mopeden.
Kan inbringa pengar då de f.n tjatar utan en krona. Folk har blivit kändisar via youtube och sånt.
Rönnbäck fick ju iaf en miljon för sina konspirationer, nån rättvisa får det väl vara.
Senast redigerad av develi 2016-12-17 kl. 22:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in