2016-12-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Advokat Hurtig har inte skrivit någon resningsansökan, inte ens överklagan. Rekonstruktion hör inte hemma i PT-ansökan.Provade du att utföra mordet också, så vi vet hur lång tid det tog, inklusive tejpning, avklädning, nedtagning etc? Mätte du hur lång tid NB och Adriana hade gemensam väg före kopplingsstationen, alltså den tid NB hade på sig att få syn på Adriana, planera och iscensätta sin plan? Jag har i fåtöljen uppmätt det till 18 sekunder.Det hade svarat på frågan, fanns det tid för brottet under den tid som fanns till förfogande?

Det behövdes väl rekonstruktion för att inse tid inte var något problem. Om nu inte NB var en halt sengångare, vilket inte har framkommit.
2016-12-17, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du kan vrida och vända på detta hur mycket du vill men NB saknar lik förbannat alibi för aktuell tid.

Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-09-23 09:02 diarienr: 5000-K698204-15

Fråga från Daugilas Razauskas: Bad Nerijus dig att ljuga om något?
Aivaras uppger att när polisen kom för att ta DNA på Aivaras så gick Nerijus och Aivaras
bredvid varandra. I samband med det så sa Nerijus ganska tyst att "Om någon frågar så var
jag hemma klockan sex.". Aivaras uppfattade det som att Nerijus bad Aivaras att ljuga om
tiden.
Fråga från Daugilas Razauskas: Hade du några misstankar mot Nerijus då polisen kom och
bad om erat DNA?
Aivaras hade inga misstankar mot Nerijus, men Aivaras tyckte det var konstigt att Nerijus
bad Aivaras ljuga om tiden.
Fråga från Daugilas Razauskas: Har du frågat din bor efteråt om varför du skulle ljuga om
tiden?
Nej.
2016-12-17, 17:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
...I brist på argument kommer det SVAMMEL på REPEAT.
Din FIXERING vid klockslag 18.46 är fullständigt ut i det blå - GJ passerar senare och det har påtalats x flera.
Det är inte fullständigt ut i det blå, det är från sidan 1314:
Citat:
Gustav Jönssson uppger att han passerar ladan vid 19-tiden. Vi har kunnat räkna tillbaka
tiden utifrån ett telefonsamtal, och vet därför att klockan var ca 18:46 (+-5 min.)
Gustav iakttog då en grå hantverkarbil utanför ladan, vid de stora portarna som ligger
mittemot Cafét. Han säger att det inte är uteslutet att det var er bil.
Det ger att bilen stod där någon gång mellan 18:41-18:51. Sid 332:
Citat:
Han säger att han på vägen tillbaka passerade cafét och ladan ca 18.40. Han mins att han
tittade in i ladan och såg att de höll på att gräva där inne och han funderade över vad det
skulle komma att bli.
Han kan inte ha missat att det stod en bil framför porten. Bilen kom alltså runt 18:46.
Citat:
Det behövdes väl rekonstruktion för att inse tid inte var något problem. Om nu inte NB var en halt sengångare, vilket inte har framkommit.
Det behövs rekonstruktion för att kontrollera om brottet hann begås, inklusive inpackning i bil, som #develi påstår, före runt 18:46.
2016-12-17, 17:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Självkart inte. Rätten behöver inte avkrävas nån rekonstruktion för att vissa personer har störd inlevelseförmåga, brister i att se sammanhang relaterat till tidsperspektiv.
För att inte tala om det korkade kravet att testa hur hon blivit lurad över vägen.

Ingen av dem förmår heller förklara vad som tar sånt förbannat tidsanspråk när en kåt balt med sjukt störda parafilier drar en snara runt halsen, tejpar, drar ner byxor och hasar upp en jumper och bh för att sen dra upp henne med snöret runt röret.
Det är bara ett jävla gnäll och tjat som rapas månad ut och månad in.
Han ejakulerar på nån sekund - sen är hon totalt ointressant som förbrukningsvara och objekt.
Han har drygt en kvart i mjölkrummet för att sen skära ner henne och lägga henne på utbredd plast i slaktrummet bredvid och baxa in henne i bilen.

Han kan det här då han garanterat runkat till scenariet otaliga ggr och det samma gäller snabb, målinriktad resa till skåpet.
Han är upphovsman till ett sjukt manus. Den här sortens iscensättande av vidrigt mord uppstår inte på nån dag.
Senast redigerad av develi 2016-12-17 kl. 17:34.
2016-12-17, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är inte fullständigt ut i det blå, det är från sidan 1314
18:46 (+-5 min.)
Därmed INTE spikat 18.46.
2016-12-17, 17:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
18:46 (+-5 min.)
Därmed INTE spikat 18.46.
Det har jag heller aldrig påstått.
2016-12-17, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har jag heller aldrig påstått.
Ge då fan i att tjata i inlägg om att jag håller med dig om detta klockslag där du skriver prick 18.46.
2016-12-17, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
När NB ber sin bror ljuga om tiden så är det ett erkännande att han dödade Lisa. Om NB vore oskyldig skulle han inte bry sig för då skulle inte han heller veta var Lisa var, om hon levde eller vad som hänt. Men som vi sagt tidigare, han visste precis vad som hänt och att han behövde ett falskt alibi från kl 18.00. Jävligt klantigt gjort men jag gillar när mördare är klantiga.

I ännu ett förhör med brodern, så säger brodern klart och tydligt att NB inte var hemma kl: 18.00.
Jag ska försöka leta rätt på det förhöret.

Men vist är det bra när mördare är klantiga.
NB slår nog rekord i klantighet.
Det får vi vara tacksamma för, och nu vill tokskallen till något sketet fängelse i Litauen.
2016-12-17, 17:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ge då fan i att tjata i inlägg om att jag håller med dig om detta klockslag där du skriver prick 18.46.
Det har jag heller aldrig gjort. Vi är överens om att bilen kom runt 18:46, mer preciserat kl 18:41-18:51.
2016-12-17, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har jag heller aldrig gjort. Vi är överens om att bilen kom runt 18:46, mer preciserat kl 18:41-18:51.
Nåt "vi" finns inte, jag är inte ense med dig - har aldrig varit och kommer aldrig bli. Jag har inte medgivit att du har rätt som du påstått:
Citat:
Det fick mig att hålla käften om bilplaceringen, eftersom du medgav att jag hade rätt. Bilen kom dit ca 18:46. Då var Lisa redan död, förloppet gick fortare när Lisa hängde sig själv än om hon hade tvingats till alla moment.

Jag ser dig som det mest inkompententa som skådats nämligen och jag har nyss redogjort för vad jag ser som troligt förlopp - på bas av ÅK händelseförlopp:
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm
Senast redigerad av develi 2016-12-17 kl. 17:48.
2016-12-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
I ännu ett förhör med brodern, så säger brodern klart och tydligt att NB inte var hemma kl: 18.00.
Jag ska försöka leta rätt på det förhöret.

Men vist är det bra när mördare är klantiga.
NB slår nog rekord i klantighet.
Det får vi vara tacksamma för, och nu vill tokskallen till något sketet fängelse i Litauen.
Enligt FUP 1085
Förhörsledaren säger till Aivaras:
Du säger att han gick kl 16.00 och var hemma vid 17.30 och sedan inte lämnade bostaden innan 20.00 då han åker till affären med Irina.
Men det finns vittnesuppgifter som säger annat. Hur kommer det sig ?
Aivaras svarar: Jag vet inte.

De här vittnesuppgifterna var från Annikas vittnesmål som var felaktiga, hon hade tagit fel på dagen när Nerijus kom från Martorp och passerade henne och sambon som var den 6 juni, och inte som hon påstod den 7 juni.
2016-12-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-06-15 11:18 diarienr: 5000-K698204-15
1085

Har din bror talat om för dig att han går hemifrån kl. 16.
( Han har sagt att om någon frågar säga att jag var hemma kl. 18 ).
Men har han sagt något om kl 16?
Nej
Har du någon förklaring att det finns vittnen som sett honom mellan 18-20. 00 som
säger något annat?
(förstår inte frågan)

Vi vågar påstå genom andra uppgifter i utredningen att din bror lämnar er bostad runt
18/ strax efter 18 för att återvända till er bostad strax innan 20.
Förstår du?
Ja herregud
Berätta nu hur det var!
Jag verkligen vet inte. ( Han försökte påverka mig att säg kl. 18 och det är det som har fastnat.).
Det är genom Annikas vittnesmål som förhörsledaren tror att Nerijus varit ute och åkt med bilen, men som visade sig att hon tagit fel på dagen.
Det som är intressant är om Nerijus var hemma den tiden Lisa försvann som var 18.22 hon lämnade på mopeden parkeringen för att åka hemåt.
Senast redigerad av Fagro 2016-12-17 kl. 18:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in