2016-04-24, 23:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fortsätning från huvudtråden*...
Och sidst, så skulle det ju ändå kunnat vara så att det var någon med koppling till Martorp som mördat Lisa, någon i en högre och känslig position, någon med familje som har kopplingar till kungahuset och som någon därför vil skydda och därför får det att se ut som om att det är en annan som har mördat Lisa, och därför ser till att fyndet av Lisa's kropp sker förhållandevis snabbt och på et sätt så att det kan stämma med denne scapegoat.

Mitt fetande.

Och till dom som tror att jag bara hittar på ang kopplingar till kungahuset:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
2016-04-25, 12:55
Medlem
Tydligen är det känsligt numera att ta upp i huvudtråden att jackan och hjälmen är uppenbart planterade.

Jag lägger därför in det här ( det var ursprungligen ett svar på Theforeigners inlägg om något angående detta - som jag nu inte kommer ihåg exakt hur det lydde)

Ursprungligen postat av nopomil
Särskilt med tanke på att den lysande rosa jackan (enligt Mikaelas förhör i fupen) låg fint ditlagd ovanpå en gren ( inte intryckt) och att hjälmen även den lagts en gren och dessutom stöttats upp med en gren ovanför och av plastkrukor under. De ropade "hitta oss" och de hittades - men inte av de civila militärerna trots att de var i närheten (inte heller under kvällen innan) utan av Mikaela vars grupp "kallades" dit.

En som känner till förhållandena och kommenterar i huvudtråden påstår att militären endast "framryckte" ( vad det nu är) och inte ägnade sig åt personsök på torsdag kväll/natt.
Men den militäranställde pappa Holm var med (liksom jaktledaren!) - skulle han ägna sig åt att inte söka efter Lisa?

Det är detta som inte stämmer. Jackan och hjälmen kan inte ha legat där i fem dagar utan hamnade nog där de gjorde senare. Under torsdag natt? Varför?

Fortfarande finns heller ingen uppgift på vilken hjälm pappa Holm först angav att Lisa haft - en uppgift han rättade just på torsdagen.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-25 kl. 12:58.
2016-04-25, 16:16
Medlem
Ja jag måste bara få skriva detta!

Va inne på Lisa Holms, sida ( TILL MINNE) På Facebook, o läste, där en person en kille påstod att han va vän med LH?

Jag fick den uppfattningen, att han va vän till henne, gick till hans sida, kollade hans tidslinje, personen hade inget skrivit om LH, under försvinnandet!( Skrollade ner till juni.)
Sen skrev han här om dagen, att han inte skulle skriva så mycket mer på FB, flera tyckte det va tråkigt, personen skrev mycket i just den tråden.

Funderade ett par dagar, o ville åter läsa det som va skrivit, då har admin gjort om sidan! o dom inläggen finns inte kvar längre, dom är borttagna!

Och jag minns inte vad killen hette nu, har sökt igenom alla medlemmar, men hittar inte honom nu
har för mig att, det inte fanns info vart denna personen bodde!

Kändes lite skumt bara, men det är det ju mycket som gör i denna utredning!
2016-04-25, 16:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Ja jag måste bara få skriva detta!

Va inne på Lisa Holms, sida ( TILL MINNE) På Facebook, o läste, där en person en kille påstod att han va vän med LH?

Jag fick den uppfattningen, att han va vän till henne, gick till hans sida, kollade hans tidslinje, personen hade inget skrivit om LH, under försvinnandet!( Skrollade ner till juni.)
Sen skrev han här om dagen, att han inte skulle skriva så mycket mer på FB, flera tyckte det va tråkigt, personen skrev mycket i just den tråden.

Funderade ett par dagar, o ville åter läsa det som va skrivit, då har admin gjort om sidan! o dom inläggen finns inte kvar längre, dom är borttagna!

Och jag minns inte vad killen hette nu, har sökt igenom alla medlemmar, men hittar inte honom nu
har för mig att, det inte fanns info vart denna personen bodde!

Kändes lite skumt bara, men det är det ju mycket som gör i denna utredning!

Minns du om han hade skrivit i den "ordinarie" LH-tråden, eller här i den "alternativa" LH-tråden?
2016-04-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Minns du om han hade skrivit i den "ordinarie" LH-tråden, eller här i den "alternativa" LH-tråden?

Nej det va på Facebook, på sidan TILL MINNE AV LISA HOLM.
Lisa Holms minnesrum
https://www.facebook.com/groups/982798875072828/
Senast redigerad av LA-B 2016-04-25 kl. 17:25.
2016-05-08, 02:05
Medlem
Alla vet ju att om man ber sin maka/make att tvätta smutsiga kläder, så har man mördat någon.

Det är ju uppenbart att om det överhuvudtaget inte finns några spår efter ett mordoffer i min bil, så betyder det bara att jag är otroligt skicklig på att transportera mordoffer i min bil.

Alla vet ju att om man frågar någon (t.ex om man möter någon som är ute och joggar) om vägen, så betyder det att man inom en mycket snar framtid kommer att mörda en helt annan person.

Det är en kriminologisk sanning att om man köper pizza vid en viss tidpunkt så har man mördat någon för runt en timme sedan.

Det är välkänt i den forensiska forskningen att en typisk mördare luktar öl, svett och letar mask.

En person som blir nervös och osäker när hemmiljön invaderas av militärfordon, 1000-tals personer som går skallgång, polishelikoptrar och journalister - ja, en sådan person är en mördare.
2016-05-08, 22:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Alla vet ju att om man ber sin maka/make att tvätta smutsiga kläder, så har man mördat någon.

Det är ju uppenbart att om det överhuvudtaget inte finns några spår efter ett mordoffer i min bil, så betyder det bara att jag är otroligt skicklig på att transportera mordoffer i min bil.

Alla vet ju att om man frågar någon (t.ex om man möter någon som är ute och joggar) om vägen, så betyder det att man inom en mycket snar framtid kommer att mörda en helt annan person.

Det är en kriminologisk sanning att om man köper pizza vid en viss tidpunkt så har man mördat någon för runt en timme sedan.

Det är välkänt i den forensiska forskningen att en typisk mördare luktar öl, svett och letar mask.

En person som blir nervös och osäker när hemmiljön invaderas av militärfordon, 1000-tals personer som går skallgång, polishelikoptrar och journalister - ja, en sådan person är en mördare.

Visst. Och dessutom nekar han till att ha sett BO, då är det klappat och klart. Att neka är som bekant att erkänna. Det vet väl varenda kotte?!
2016-05-25, 18:18
Medlem
sisotalos avatar
Pilsnerfilmen kommer till kärnan genom följande
"Det sista åklagaren säger (tillsammans med alla tvekande uttalanden och ordval som förekommit tidigare) innebär helt enkelt att förundersökningen - i det skede då åtalet väcktes - inte gav tillräcklig information för att på egen hand, fristående ifrån den misstänktes erkännande (och den misstänkte har ju en absolut rätt till tystnad), räcka till för att konstruera ett händelseförlopp. Som åklagaren uttrycker saken: ingen vet exakt hur det gått till. Med andra ord, de handlingar som utgör brott (överfall - beröva någon livet) är inte preciserade. Det finns alltså egentligen inget påstående om vad den misstänkte skulle ha gjort. I sin kärna är åklagarens påstående tomt, liksom förundersökningen."

Här sitter vi avvisat från en kedjan som ha övertagits ett par extrema "verklighetsivrare" som skriver tio inlägg om dagen med alltid samma grund; TR och HR har sagt sitt. Verkligheten löper längst en annan tråd. Lokalbefolkningen har anledningen att vara uppmärksam, Kanske det går att få fatt våldsverkaren innan han gör sin nästa ingrepp.
2016-05-25, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns alldeles för mycket outrett i den här Kinnekullesoppan.
Tack för att du gräver! Mycket intressant.

Förstår att polisen i Skövde är vana att bocka och buga åt överheten.

Adelssläkten Bilevicius dödar på bortaplan
Ja, få vågar säga det men om Nerijus nu inte begått sådana brott i hemtrakten, men gör detta i Blomberg. Kan det tänkas att han gör det bara av rasistiska skäl eller är rasismen bara en oskyldig del i sopppan? Och att det är hans mamma som bär ansvaret eftersom hon har upphovsrätten till hans DNA och har planterat honom på jorden?

Långrandiga skäl?
Kan brottet helt och hållet bara bero på rasism och gästarbetare bara en täckmantel? Hur skulle man då på bästa sätt göra för att inte detta upptäcks? Adelssläkten Bilevicius har varit i krig med Svenskar tidigare och kanske ser ned på Svennar i allmänhet. Då är det väl inte så konstigt att Nerijus bajsar i ladan och låter saggen gå i väggen. För då tryggar gravitationen de randiga skälen inom ramen för socialpedagogisk gestaltning av verklighetens ritningar och genetik. Motivet Sprutlackat och klart!

Min slutsats är att det kanske skulle kunna vara bra och effektfullt om några stämmer in i kören och säger att allt beror på rasism åt andra hållet och därmed polvänder hela debatten. Är det korrekt?

Litauens Adelssläkter sänder legoknektar
Adelssläkten har varit involverad i kriget mot svenskarna sedan 1600-talet och kanske ser ned på svenskar, varför skulle de annars skicka legosoldater förklädda som gästarbetare? Och underhålla en dåligt avlönad skara med konspirationsteoretiska mullvadar?

https://lt.wikipedia.org/wiki/Bilevičiai
Theodore Bilevičius ( 1655 - 1697 . M), Memorialist efter. Sextonhundratalet krig med Sverige och Ryssland konverterade sedemera till katolicismen. Men hur kan mamman ha genomfört detta ända från Litauen? Bugar alla åt Bilevicius bara för att de är högadel?
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-05-25 kl. 20:52.
2016-05-28, 17:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Adelssläkten Bilevicius dödar på bortaplan
Ja, få vågar säga det men om Nerijus nu inte begått sådana brott i hemtrakten, men gör detta i Blomberg. Kan det tänkas att han gör det bara av rasistiska skäl eller är rasismen bara en oskyldig del i sopppan? Och att det är hans mamma som bär ansvaret eftersom hon har upphovsrätten till hans DNA och har planterat honom på jorden?

Långrandiga skäl?
Kan brottet helt och hållet bara bero på rasism och gästarbetare bara en täckmantel? Hur skulle man då på bästa sätt göra för att inte detta upptäcks? Adelssläkten Bilevicius har varit i krig med Svenskar tidigare och kanske ser ned på Svennar i allmänhet. Då är det väl inte så konstigt att Nerijus bajsar i ladan och låter saggen gå i väggen. För då tryggar gravitationen de randiga skälen inom ramen för socialpedagogisk gestaltning av verklighetens ritningar och genetik. Motivet Sprutlackat och klart!

Min slutsats är att det kanske skulle kunna vara bra och effektfullt om några stämmer in i kören och säger att allt beror på rasism åt andra hållet och därmed polvänder hela debatten. Är det korrekt?

Litauens Adelssläkter sänder legoknektar
Adelssläkten har varit involverad i kriget mot svenskarna sedan 1600-talet och kanske ser ned på svenskar, varför skulle de annars skicka legosoldater förklädda som gästarbetare? Och underhålla en dåligt avlönad skara med konspirationsteoretiska mullvadar?

https://lt.wikipedia.org/wiki/Bilevičiai
Theodore Bilevičius ( 1655 - 1697 . M), Memorialist efter. Sextonhundratalet krig med Sverige och Ryssland konverterade sedemera till katolicismen. Men hur kan mamman ha genomfört detta ända från Litauen? Bugar alla åt Bilevicius bara för att de är högadel?

Jag tror de är knapadel, Adriana som pekade ut honom är dock högadel. Klingspor har också härjat en del i Baltikum.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klingspor
2016-05-28, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror de är knapadel, Adriana som pekade ut honom är dock högadel. Klingspor har också härjat en del i Baltikum.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klingspor
Ja det råder fragmenterade uppfattningar om detta, själv råkade jag höra
Citat:
(FB) Låtsas adelns låtsas döttrar ingifta beskriver en herrehuset bilevicius lågavlönade budgetdrönare hur lågadeln försöker blanda sig i från alla håll styrda i järnkoppel från det rasistiska Adelshuset Bilevicius som ogärna dödar på hemmaplan. Det skulle ju inte uppfylla de rasistiska grundkriterierna.
-Nej det är typisk demagogi från Konspirationsteoretiska frifräsarceller i den normativa protoplasman. Hon har inte

Varför skulle du annars komma med ett sådant påstående om det inte från början är planterat av den överhöghetens mördarbalt & Bilevicius adelsfamilj och sedan underhållits av deras lågbudgetdrivna konspirationstekniker? Fram med bevisen på att hon är adel!

Familjen begår inga sådana brott i hemlandet det har du mammans ord på! Men i Sverige går det bra
2016-06-02, 21:32
Medlem
För att visa på NB:s oskuld och att han utvalts att bli lämplig syndabock bör man koncentrera sig på de tre M:en.

M1
Mopeden

Omotiverat dröjsmål till teknisk undersökning. Det dröjde veckor innan den undersöktes och då skedde det ytterst bristfälligt.
Det finns ingen dokumentation över smutsen på däcken.

Det finns ingen som lyckas tyda varför nyckeln satt i.

Vittnet flyttade mopeden med en krystad förklaring. Det problematiseras inte.

Vittnet som såg Lisa åka iväg har spårlöst försvunnit. Men tanke på hur vittnet som såg Lisas moped på annat ställe hotats förstår man att det inte går att vittna om sådant som går emot den hätska kampanj som t o m skrämt media.

Skadorna på mopeden har inte undersökts. Dessa skador stämmer annars överens med att mopeden dras över ett underlag dvs att mopeden transporterats.

Det finns ingen dokumentation i fupen om när mopeden lämnades ut.

Oklart råder också om när färdväg bestämdes och vilken hjälm som initialt ett viktigt vittne påstod att Lisa hade.

(Återkommer till M2 och M3.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in