2016-06-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
För att visa på NB:s oskuld och att han utvalts att bli lämplig syndabock bör man koncentrera sig på de tre M:en.

M1
Mopeden

Omotiverat dröjsmål till teknisk undersökning. Det dröjde veckor innan den undersöktes och då skedde det ytterst bristfälligt.
Det finns ingen dokumentation över smutsen på däcken.

Det finns ingen som lyckas tyda varför nyckeln satt i.

Vittnet flyttade mopeden med en krystad förklaring. Det problematiseras inte.

Vittnet som såg Lisa åka iväg har spårlöst försvunnit. Men tanke på hur vittnet som såg Lisas moped på annat ställe hotats förstår man att det inte går att vittna om sådant som går emot den hätska kampanj som t o m skrämt media.

Skadorna på mopeden har inte undersökts. Dessa skador stämmer annars överens med att mopeden dras över ett underlag dvs att mopeden transporterats.

Det finns ingen dokumentation i fupen om när mopeden lämnades ut.

Oklart råder också om när färdväg bestämdes och vilken hjälm som initialt ett viktigt vittne påstod att Lisa hade.

(Återkommer till M2 och M3.)

Debunkar tre av dina teorier där direkt...

Det var inte Lisas moped som kom körandes, det var en kollega som bad om att få lämna tidigare, klargjort i FUP.
Hjälmen var annorlunda pga att det inte var Lisa som körde den mopeden.

Skadorna på mopeden är också klarlagda ordentligt... Hon hade vurpat någon tid tidigare och det hittar du också i FUP.

Färdvägen är också noga dokumenterad.

Allt finns i FUP och du borde läsa den för att få svar på allt...
2016-06-03, 02:36
Medlem
Ringuus avatar
Nu erkänner tydligen Nerijus att han hanterat kroppen, undrar vad hans förklaring är att han ljugit om detta i både TR och HvR? Är det då brodern som är mördaren?
Citat:
Förra veckan kom uppgifter från P4 Skaraborg om att Bilevicius gör en helomvändning och ska ha medgett att han varit i kontakt med Lisa Holm efter hennes död.

"Det finns en hypotes i målet att DNA:t kommit dit när man hängt flickan men vad är det som säger att DNA:t inte kommit dit när man plockat ner en flicka, forslat undan en flicka. DNA kan avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott", sa Björn Hurtig till P4 Skaraborg i förra veckan.

http://www.expressen.se/gt/tejpbitar...us-bilevicius/
Senast redigerad av Ringuu 2016-06-03 kl. 02:47.
2016-06-03, 09:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringuu
Nu erkänner tydligen Nerijus att han hanterat kroppen, undrar vad hans förklaring är att han ljugit om detta i både TR och HvR? Är det då brodern som är mördaren?

Nu? Artikeln du länkat till är från den 7 mars. Uttalandet har därefter dementerats.

Eller har du hört något om ett aktuellt uttalande där NB säger att han hanterat kroppen?
2016-06-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Debunkar tre av dina teorier där direkt...

Det var inte Lisas moped som kom körandes, det var en kollega som bad om att få lämna tidigare, klargjort i FUP.
Hjälmen var annorlunda pga att det inte var Lisa som körde den mopeden.

Skadorna på mopeden är också klarlagda ordentligt... Hon hade vurpat någon tid tidigare och det hittar du också i FUP.

Färdvägen är också noga dokumenterad.

Allt finns i FUP och du borde läsa den för att få svar på allt...

M1
Mopeden

Det var ett vittne som såg en tjej med långt ljust hår med en rosa jacka samma tid som Lisa åkte. Varför finns inte detta vittnesmål? Varför inte reda ut det? Varför är det så farligt?
Troligt är att han, liksom andra vittnen, hotats. Vi har alltså kriminella element som förhindrar rättvisan och en korrupt polis som tillåter det ske. En polis som t o m använder sig av dessa kriminella elements hot i förhören som en del av den psykiska tortyren.

vilken hjälm som initialt ett viktigt vittne påstod att Lisa hade.

Du missar helt att detta handlar om en nära anhörig (SH) som "korrigerade" uppgiften strax innan torsdagsnatten då militären hängde på Martorp (inkl SH och jaktledaren).
Har du inte ens greppat det?

Skadorna på moppen är inte undersökta. De stämmer inte med påstådda förloppet och dessutom ska en opartisk polis utreda förutsättningslöst och ska inte agera så att man ens kan misstänka korruption.

Färdvägen är inte utredd. Det påstås ha bestämts samma dag (mötet med Arne) och senare ringde en anhörig en poliskompis och lämnade en annan uppgift. Att det ens får gå till så här i ett land som påstås vara rättssäkert är skrämmande.

Kartan i fickan i den "skrynkliga" blåapåbild-rosapårishög (nu är jag inne lite på M3) var slät och finns inte ens uppförstorad i fupen! Vad står det på kartan? Skulle Lisa skriva en karta och inte ha sin mobil till hjälp? Vems handstil är det på kartan? Inget är klarlagt - varken när färdvägen bestämdes eller vem som skrev "kartan" och när.

Det finns inga svar i fupen. Det finns bara frågetecken och hål.
2016-06-04, 21:21
Medlem
Nästa M att koncentrera sig på för att visa att en syndabock har valts ut på Kinnekulle är

M2
Mobildelarna

Som de flesta vet var det en enormt stor uppståndelse den första veckan efter försvinnandet. Mobildelarna var centrala. De skulle visa på en förslagen mördare som åkt bil.
De skulle också peka åt ett håll dit Lisa förts.

När NB och de andra litauerna greps så försvann mobildelarna hux flux från agendan.
Man kan tolka det som att de hade gjort sitt.

Nu kan jag inte påminna mig på rak arm om mobildelarna överhuvudtaget nämns i förhören med NB. Jag minns inte att de kom in på det. I vilket fall som helst så handlade förhören om alibit och det var det enda.

Mobildelarna är alltså ett stort frågetecken. Det är som ingen vågar nämna dom längre.
Domstolarna hade INTE kunnat döma NB om mobildelarna vägts in. Det finns andra skäl till att han borde friats men mobildelarna ensamt hade räckt.

Extra intressant är det att IB, hustru till den nu dömde, såg två män där mobildelarna sedan hittades. Det betyder att hennes vittnesmål om detta till varje pris måste mosas sönder genom att knäcka henne. Det lyckades.

Jag blir mer och mer övertygad om att vårt rättsväsendet inte klarar sådana här fall. Domstolar klarar och vill inte förstå att det finns bindningar, rädslor och lojaliteter i människors vittnesmål.
Vi får vänta på kulturen.
Senast redigerad av nopomil 2016-06-04 kl. 21:23.
2016-06-05, 04:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Mobildelarna är alltså ett stort frågetecken. Det är som ingen vågar nämna dom längre.
Domstolarna hade INTE kunnat döma NB om mobildelarna vägts in. Det finns andra skäl till att han borde friats men mobildelarna ensamt hade räckt.

Extra intressant är det att IB, hustru till den nu dömde, såg två män där mobildelarna sedan hittades. Det betyder att hennes vittnesmål om detta till varje pris måste mosas sönder genom att knäcka henne. Det lyckades.

Jag blir mer och mer övertygad om att vårt rättsväsendet inte klarar sådana här fall. Domstolar klarar och vill inte förstå att det finns bindningar, rädslor och lojaliteter i människors vittnesmål.
Vi får vänta på kulturen.
Jaså du. Så du tror några mobildelar i ett slag omintetgör all den blytunga tekniska
bevisning man hade mot er käre balt...du kan fan inte vara sann alltså...
"Andra skäl till att han borde frias"...såsom kanske att han inte är "gångbar" som
förövare av ett sällsynt vedervärdigt illdåd. Han är ju gudbevars av utländsk härkomst
och det går ju inte an. Det ska i din värld vara en svensk och en "riking" som gjort detta
mot LH förstår man, det passar bättre in för en förljugen, svenskhatande kulturmarxist som dig.

Du hade alltså velat ha Bilevicius frikänd trots att han lämnat bland annat sitt DNA på
insidan av Lisas byxor. Det bryr du dig inte om. Hade du och andra fått bestämma hade
ni utan vidare låtit honom gå. Då vet man. Ni gör det ju så jävla lätt för er genom
att bara avfärda teknisk bevisning som planterad utan att ni har något som helst
faktamässigt stöd för att hävda något sånt.
Men när inte en bevisning av det överväldigande slag som gäller här ska få räcka för en
fällande dom för en sån som dig så kan man ju fråga sig när i helvete en bevisning
blir tillräckligt stark för att den ska få ditt godkännande och tillåtas fälla någon.

Mördarens lilla fru ser saker och ting väl sent, tycker du inte?
De där två skumma männen i befattning med några mobildelar hade hon minsann inte
yppat ett jävla dyft om medan hon fortfarande var i Sverige och förhördes.
Om hon var angelägen om att stötta sin make så borde hon väl kanske sagt nåt då
om detta?
Nej, visst, ja, nu glömde jag ju. Hon var ju så pressad och RÄDD så hon inte vågade
berätta något förrän hon var tillbaka i Litauen...var det inte så ni ville ha det till?

Man tar sig för pannan och undrar hur fan det är ställt med somliga här och deras
omdöme.
2016-06-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaså du. Så du tror några mobildelar i ett slag omintetgör all den blytunga tekniska
bevisning man hade mot er käre balt...du kan fan inte vara sann alltså...
"Andra skäl till att han borde frias"...såsom kanske att han inte är "gångbar" som
förövare av ett sällsynt vedervärdigt illdåd. Han är ju gudbevars av utländsk härkomst
och det går ju inte an. Det ska i din värld vara en svensk och en "riking" som gjort detta
mot LH förstår man, det passar bättre in för en förljugen, svenskhatande kulturmarxist som dig.

Du hade alltså velat ha Bilevicius frikänd trots att han lämnat bland annat sitt DNA på
insidan av Lisas byxor. Det bryr du dig inte om. Hade du och andra fått bestämma hade
ni utan vidare låtit honom gå. Då vet man. Ni gör det ju så jävla lätt för er genom
att bara avfärda teknisk bevisning som planterad utan att ni har något som helst
faktamässigt stöd för att hävda något sånt.
Men när inte en bevisning av det överväldigande slag som gäller här ska få räcka för en
fällande dom för en sån som dig så kan man ju fråga sig när i helvete en bevisning
blir tillräckligt stark för att den ska få ditt godkännande och tillåtas fälla någon.

Mördarens lilla fru ser saker och ting väl sent, tycker du inte?
De där två skumma männen i befattning med några mobildelar hade hon minsann inte
yppat ett jävla dyft om medan hon fortfarande var i Sverige och förhördes.
Om hon var angelägen om att stötta sin make så borde hon väl kanske sagt nåt då
om detta?
Nej, visst, ja, nu glömde jag ju. Hon var ju så pressad och RÄDD så hon inte vågade
berätta något förrän hon var tillbaka i Litauen...var det inte så ni ville ha det till?

Man tar sig för pannan och undrar hur fan det är ställt med somliga här och deras
omdöme.

Det finns ingen blytung bevisning. Det där är fantasier.
Det finns fortfarande bara 10 ologiska, sporadiska och förutsagda DNA-spår. Tiden förändrar ingenting med det.

Mobildelarna skulle i vilken annan rättsprocess som helst ha friat NB. Han hade inte kunnat fällas utan att domstolen/arna varit tvungen att förklara hur dessa delar, som togs från kroppen, hamnat där de gjort.

Ingen i utredningen har brytt sig om att höra vittnet IB förutsättningslöst.
Om hon såg två män som spred Lisas mobil i delar, så finns det anledning till att snabbt lägga skuld på hennes man.
2016-06-07, 23:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det finns ingen blytung bevisning. Det där är fantasier.
Det finns fortfarande bara 10 ologiska, sporadiska och förutsagda DNA-spår. Tiden förändrar ingenting med det.

Mobildelarna skulle i vilken annan rättsprocess som helst ha friat NB. Han hade inte kunnat fällas utan att domstolen/arna varit tvungen att förklara hur dessa delar, som togs från kroppen, hamnat där de gjort.

Ingen i utredningen har brytt sig om att höra vittnet IB förutsättningslöst.
Om hon såg två män som spred Lisas mobil i delar, så finns det anledning till att snabbt lägga skuld på hennes man.
"Fantasierna" räckte för att resultera i två fällande domar och ett blixtsnabbt avslag
på ansökan om prövningstillstånd i HD.

Domstolarna fann bevisningen extremt stark och likaså gjorde samtliga juridiska experter
som uttalat sig om vad de ansåg om DNA-bevisen.
Du må ju tycka vad du vill men det ändrar ju ingenting för Nerijus vidkommande.

Sen är det ju alldeles huvudlöst det du påstår om mobildelarna givetvis.
Ingenting med dessa utplånar den överväldigande tekniska bevisningen man har mot NB.
Begriper inte alls hur du tänker om du överhuvudtaget tänker innan du skriver om
saker och ting.

Vad fru Irina beträffar så ska hon vara jäkligt glad över att hon inte sitter inlåst hon
med för skyddande av brottsling.

Därmed är det slutmedverkat för min del i denna tråd och snart också i den andra, den
enda som borde ha funnits om fallet om det hade varit normalt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-08 kl. 00:03.
2016-06-08, 01:04
Medlem
Zylfidens avatar
Nu var det längesen jag var här ute och skrev och spekulerade och eftersom det nu är ett år sedan händelsen ägde rum, tänkte jag återkomma med mina spekulationer. Har också svårt att se att balten är skyldig. Har haft samma känsla ifrån början, att han blivit ditsatt så det smäller om det.

Först var jag inne på pappa Holm, han har agerat och yttrat sig egendomligt och motstridigt i många sammanhang hela tiden, men det kan ha en förklaring i att han faktiskt agerat under stark press och stress och egentligen vet vad som hänt, men måste spela med i spelet, det kan vara så. Eller så är han med på ett hörn nånstans ändå. Men då jag tog mig en rejäl funderare och körde hela scenariot i repris kom det upp många frågor. Hur ligger det egentligen till med den där ryssen samt maffiagäng, som huserar och bestämmer runt Kinnekulle? Vad håller dom på med, mer än kontrollerar vilka gästarbetare som får komma och jobba? Det är inte så att dom även kontrollerar och handlar med annat också?(LÄS "annat"). Hur länge har dom bossat runt där egentligen?

Det kanske var så här att LH tyvärr "råkade" befinna sig på fel plats vid fel tillfälle då hon gick in i ladan och skulle lägga nyckeln där inne? Vad råkade hon se och höra? Och vad gör i så fall ryska maffiasnubbar o co, som blir påkomna mitt i en deal, med ett vittne som bara dök upp där bakom bjälken i ladan? Hade inte alla åkt därifrån? Det ska vara folktomt här nu. Nej, vi missade mopeden som stod runt hörnet!
Sen undrar jag även om någon vet ifall någon av Jönsson-sönerna kan prata ryska?(By the way) och något mer ingående om alla de olika bilar som cirkulerar, en vit, en svart e t c, var det inte en blå också?
Det hela är ju egentligen en riktigt bra och vattentät set up:

När det blir uppenbart att LH sett och hört något hon inte skulle där i ladan, blir hon knockad efter viss diskussion. Person 1 och ev 2, tar med sig henne i bil 1, bil 2 åker efter med person 3 och ev 4 och åker iväg till högre instans för att besluta vad som ska göras med obekvämt vittne. Hon körs iväg i bil 3 till gömställe i avvaktan på beslut. Sen rullar det på med instruktioner ifrån högre instans att "fixa" olägenheten som uppstått, eftersom man konstaterar att något vittne kan vi inte riskera att ha. Så sprids mobildelar och tillhörigheter ut och DNA inhämtas ifrån lämplig GM som utsetts och sedermera hjälm, jacka, hörlurar ovanpå rishög och kropp på redan avsökt plats dyker upp. Allt är uträknat så att DNA kommer att fälla GM NB och kommer att bli avgörande som oerhört stark teknisk bevisning. Han kommer aldrig undan och situationen är löst på vanligt maffia-vis. Det kunde vara intressant att kolla närmare på denna verksamhet och vad som försiggår där ute på bygden, tror det ligger mycket under mattan där. Men, vem orkar bry sig, ingen nu för tiden, vi bryr oss en stund, sen är det bra och det är precis det som dom vet och utnyttjar. Se till att lära dig spela spelet rätt, lär dig alla drag och du vinner, även om du fuskar är det ingen som bryr sig så länge du vinner, alla vill se en vinnare, här i form av rättsväsendets system. Är det egentligen så svårt att sätta dit någon nu för tiden om man vill och kan?
2016-06-08, 02:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Nu var det längesen jag var här ute och skrev och spekulerade och eftersom det nu är ett år sedan händelsen ägde rum, tänkte jag återkomma med mina spekulationer. Har också svårt att se att balten är skyldig. Har haft samma känsla ifrån början, att han blivit ditsatt så det smäller om det.

Först var jag inne på pappa Holm, han har agerat och yttrat sig egendomligt och motstridigt i många sammanhang hela tiden, men det kan ha en förklaring i att han faktiskt agerat under stark press och stress och egentligen vet vad som hänt, men måste spela med i spelet, det kan vara så. Eller så är han med på ett hörn nånstans ändå. Men då jag tog mig en rejäl funderare och körde hela scenariot i repris kom det upp många frågor. Hur ligger det egentligen till med den där ryssen samt maffiagäng, som huserar och bestämmer runt Kinnekulle? Vad håller dom på med, mer än kontrollerar vilka gästarbetare som får komma och jobba? Det är inte så att dom även kontrollerar och handlar med annat också?(LÄS "annat"). Hur länge har dom bossat runt där egentligen?

Det kanske var så här att LH tyvärr "råkade" befinna sig på fel plats vid fel tillfälle då hon gick in i ladan och skulle lägga nyckeln där inne? Vad råkade hon se och höra? Och vad gör i så fall ryska maffiasnubbar o co, som blir påkomna mitt i en deal, med ett vittne som bara dök upp där bakom bjälken i ladan? Hade inte alla åkt därifrån? Det ska vara folktomt här nu. Nej, vi missade mopeden som stod runt hörnet!
Sen undrar jag även om någon vet ifall någon av Jönsson-sönerna kan prata ryska?(By the way) och något mer ingående om alla de olika bilar som cirkulerar, en vit, en svart e t c, var det inte en blå också?

När det blir uppenbart att LH sett och hört något hon inte skulle där i ladan, blir hon knockad efter viss diskussion. Person 1 och ev 2, tar med sig henne i bil 1, bil 2 åker efter med person 3 och ev 4 och åker iväg till högre instans för att besluta vad som ska göras med obekvämt vittne. Hon körs iväg i bil 3 till gömställe i avvaktan på beslut. Sen rullar det på med instruktioner ifrån högre instans att "fixa" olägenheten som uppstått, eftersom man konstaterar att något vittne kan vi inte riskera att ha. Så sprids mobildelar och tillhörigheter ut och DNA inhämtas ifrån lämplig GM som utsetts och sedermera hjälm, jacka, hörlurar ovanpå rishög och kropp på redan avsökt plats dyker upp. Allt är uträknat så att DNA kommer att fälla GM NB och kommer att bli avgörande som oerhört stark teknisk bevisning. Han kommer aldrig undan och situationen är löst på vanligt maffia-vis. Det kunde vara intressant att kolla närmare på denna verksamhet och vad som försiggår där ute på bygden, tror det ligger mycket under mattan där. Men, vem orkar bry sig, ingen nu för tiden, vi bryr oss en stund, sen är det bra och det är precis det som dom vet och utnyttjar. Se till att lära dig spela spelet rätt, lär dig alla drag och du vinner, även om du fuskar är det ingen som bryr sig så länge du vinner, alla vill se en vinnare, här i form av rättsväsendets system. Är det egentligen så svårt att sätta dit någon nu för tiden om man vill och kan?

Mitt fetande.

Ja! sonen H.Jönsson (som är pojkvän till Adriana B som påstod att NB var "kartmannen" som stoppade henne dagen innan, och var den person som först riktade mistankar mot NB redan den 8 Juni), som kom ca 10 minuter för sent til kl 18:00 familje-middagen den 7 Juni, och som sedan helt plötsligt stack mitt i middagen kl ca. 18:50 och inte var tillbaka vid middagssällskapet förrän kl ca 20:05,
han har affärer i Ryssland:

https://ru.linkedin.com/in/henrik-j%C3%B6nsson-18892015

HJ är sedan 2008 :

CEO
Volg* Farmin* Lt* (***=a,g,d)
juni 2008 – I dag (8 år 1 måned)Penza Region, Russian Federation

NB: cafe nyckeln gömdes aldrig i ladan så den delen håller tyvärr inte, men Lisa kan ju möjligtvis ha hamnat i Ladan på annat vis.
2016-06-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Fantasierna" räckte för att resultera i två fällande domar och ett blixtsnabbt avslag
på ansökan om prövningstillstånd i HD.

Domstolarna fann bevisningen extremt stark och likaså gjorde samtliga juridiska experter
som uttalat sig om vad de ansåg om DNA-bevisen.
Du må ju tycka vad du vill men det ändrar ju ingenting för Nerijus vidkommande.

Sen är det ju alldeles huvudlöst det du påstår om mobildelarna givetvis.
Ingenting med dessa utplånar den överväldigande tekniska bevisningen man har mot NB.
Begriper inte alls hur du tänker om du överhuvudtaget tänker innan du skriver om
saker och ting.

Vad fru Irina beträffar så ska hon vara jäkligt glad över att hon inte sitter inlåst hon
med för skyddande av brottsling.

Därmed är det slutmedverkat för min del i denna tråd och snart också i den andra, den
enda som borde ha funnits om fallet om det hade varit normalt.

Som sagt:
INGEN domstol har analyserat händelserna utifrån en helhetssyn. Särskilt ska man komma ihåg både att Niklas Lindström förutsade vad domen skulle bli (vilket är ett brott som han inte har anmälts för vilket visar korruptionen hos Skövdepolisen) och att poliser slog vad med Arne vad utslaget skulle bli.
Vi kan alltså i och med det här fallet klart ifrågasätta hur oberoende svenskt domstolsväsende fungerar och huruvida de klarar komplicerade fall där militär och adel (kungliga vänner) är inblandade.
2016-06-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden

Det där faller på att Lisa inte har varit i ladan på söndag kväll. Det fanns inga som helst spår efter henne vid hundförarens arbete fem timmar efter försvinnandet och inga utgående spår från moppen (som inte var undersökt).

Dessutom undrar jag hur du tänker om att SH var sällsynt kontrollerande gentemot Lisa.

Och hur tänker du om militärens inblandning den första veckan, både hur de ledde undersökningarna, hur de "hittade" i stort sett alla föremål, hur en enda militärs vittnesmål fick polisen att gripa litauerna?
Senast redigerad av nopomil 2016-06-08 kl. 19:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in