Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Har det framgått varför A anade oråd? Hon misstänker att mannen som vill bli visad vägen på en karta är en av svärfars arbetare, varför vara misstänksam mot honom?
Har det framgått vad mannen gjorde efter det att A sprang ifrån mannen? Hon anar oråd men visar inte intresse för vad mannen tar sig till när hon lämnar honom?
Adiana's oråd kom sig av någon sorts "magkänsla", här är vad hon bla sagde i förhöret i hovrätten:
Ca 5 minuter inne i förhöret,
efter Adriana berättat at hon visat vägen till Medelplana på sin mobil och mannen uttryckt att han inte rigtigt förstod och att mannen pekat på hans bil och frågat om hon kunde visa vägen på hans egen karta:
http://files.xn--rttegng-5wan.se/200...2020642825.mp3
Adriana:
"det här har jag ifrågasatt hos mig själv ganska många gånger vad som fick mig att inte visa honnom,
men jag vet fortfarande inte, men, men, men, det var någonting som var obehagligt, han var lite stressad och lite svettig
och lite komplicerad, så jag fick bara en känsla av att jag skulle kanske inte gå till hans bil, så jag sa -det är ditåt,
och så sprang jag vidare"
Men hör hela förhöret !
Själv tycker jag att hela hennes historia och särskilt sättet hon berättar om det är väldigt konstigt och mycket lite överbevisande.
Jag undrar om polisen har kollat Adrian's mobil för att se om hon verkligen har sökt på Medelplana
den 6 Juni kl ca 19:30 som hon påstått ?