2016-08-16, 20:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja det är mycket som det inte finns svar på. Du räknar upp tre saker där det finns frågetecken och hål i fupen.
Alla tre kan visa ett alternativt händelseförlopp. Men det är ju inte intressant efter Niklas Lindström säger under förhör att de hade redan hade DNA-at och trots det tittade på "alternativa" gm. Att ingen svensk media reagerar på det säger mycket om media. (Men tex Expressens Ronge är en riktig polis-knähund.)

Jag gav förslag på förklaringar till det du efterfrågade. Du glömde svara på mina frågor. Men det var väl för svårt tydligen.
2016-08-16, 21:08
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ja det är mycket som det inte finns svar på. Du räknar upp tre saker där det finns frågetecken och hål i fupen.
Alla tre kan visa ett alternativt händelseförlopp. Men det är ju inte intressant efter Niklas Lindström säger under förhör att de hade redan hade DNA-at och trots det tittade på "alternativa" gm. Att ingen svensk media reagerar på det säger mycket om media. (Men tex Expressens Ronge är en riktig polis-knähund.)

Då har du och FUP stora likheter i så fall .
Många svar saknas från dig också minsann .
Kan man inte titta på andra misstänkta samtidigt som man har fått svar på
en del av de DNA-spår man hade skickat in ?
Har du några konkreta bevis för att man inte tittade på andra misstänkta .
Annars har du ju också hål i ditt försvarstal för mördaren Nerijus .
Svensk media förstod nog betydligt mer än vad du gör tydligen .
Media förstod tidigt att det var ett solklart fall , även Litauisk media tydligen .
Nu ska du inte gläfsa för mycket eftersom du själv är en riktig Nerijus-knähund .
2016-08-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Då har du och FUP stora likheter i så fall .
Många svar saknas från dig också minsann .
Kan man inte titta på andra misstänkta samtidigt som man har fått svar på
en del av de DNA-spår man hade skickat in ?
Har du några konkreta bevis för att man inte tittade på andra misstänkta .
Annars har du ju också hål i ditt försvarstal för mördaren Nerijus .
Svensk media förstod nog betydligt mer än vad du gör tydligen .
Media förstod tidigt att det var ett solklart fall , även Litauisk media tydligen .
Nu ska du inte gläfsa för mycket eftersom du själv är en riktig Nerijus-knähund .

Polisen bestämde sig tidigt för att litauerna var skumma efter påstötningar från militären.

Fundera du på varför inte IB fick vittna om vad hon sett.
Vem spred ut mobildelarna, dvs tog mobilen från Lisas kropp, och varför svarar inte domstolarna på det?

Varför förhördes merparten utav grannarna när litauerna var gripna? Varför förhördes inte de med en gång?

Till skillnad från dig sysslar jag med analys, reflektion och ifrågasättande av polisens utredning. Jag sitter inte och fantiserar. Det ska inte domstolar heller göra.

Varför for åklagaren med osanning? Varför for Niklas Lindström med osanning? Varför for BS med osanning?
2016-08-18, 18:04
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Polisen bestämde sig tidigt för att litauerna var skumma efter påstötningar från militären.

Vem spred ut mobildelarna, dvs tog mobilen från Lisas kropp, och varför svarar inte domstolarna på det?

Varför förhördes merparten utav grannarna när litauerna var gripna? Varför förhördes inte de med en gång?

Till skillnad från dig sysslar jag med analys, reflektion och ifrågasättande av polisens utredning. Jag sitter inte och fantiserar. Det ska inte domstolar heller göra.

Varför for åklagaren med osanning? Varför for Niklas Lindström med osanning? Varför for BS med osanning?

Tror faan att man tyckte att litauerna var skumma .
Mördaren Nerijus misstänkliggjorde ju sig själv direkt .
Nerijus spred ut mobildelarna , har du inte fattat det än efter ett år ?
Männen vid dungen existerar ju bara i din och Irinas fantasi .
Vad menar du att det pekar på att grannarna förhördes efter att baltsvinet hade gripits ?
Är det en del av komplotten mot din stackars älskling Nerijus ?
Du fantiserar ju i alla trådar du skriver i .
I samtliga inlägg går det ut på att misskreditera polisen och rättsväsendet .
Det har inget med att analys , reflektion och ifrågasättande att göra .
Ingen av de du nämner har farit med osanning .
Osanningarna står Nerijus , Irina och du för .
Hur ska du hantera saken om Nerijus får för sig att erkänna så småningom ?
Då har han väl blivit torterad och tvingad att erkänna förstås ?
2016-08-18, 18:30
Medlem
Citat:

Väldigt många Varför, väldigt många underbetyg åt i stort sett alla professionellt inblandade. Du kallar det för analys - OK, ditt sätt att analysera, men var sak har sin tid. Nu är det dags för syntes. Vad har du kommit fram till ? Vad var det som hände ?
2016-08-18, 20:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Har du JO-anmält Skövde-polisen än? Du har ju MASSOR med frågetecken om utredningen som måste utredas. Här får du länk till anmälan igen: Du kan ju börja med JO-anmälan av Skövdepolisen. Börja med det så kan du sen kontakta FN:s tortyrkommission. Här är direktlänk till elektronisk JO-anmälan. https://www.jo.se/JO-anmalan/Skicka-in-anmalan/

Har du skrivit om alla "VARFÖR" till svensk och litauisk press?

Du sysslar med "analys, reflektion och ifrågasättande" av utredningen säger du.
Jag har inget minne av att du på något sätt har presenterat någon egen analys av fallet.
Du gnäller ju bara en massa jämt, talar om hur fel du tycker att alla gjort.
Nå, hur ser DIN klockrena analys ut då egentligen?

Om du inte skickat in dina analyser och ifrågasättanden som JO-anmälan och till pressen så undrar jag verkligen VARFÖR?
2016-08-21, 01:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Varför svarar aldrig tvivlarna på frågor om sina alternativa teorier?
Varför presenteras inga alternativa teorier i denna alternativtråd?
Finns det inga alternativa teorier egentligen?
Finns det bara gnällspikar?
2016-08-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Varför svarar aldrig tvivlarna på frågor om sina alternativa teorier?
Varför inga alternativa teorier i denna alternativtråd?
Finns det inga alternativa teorier egentligen?
Finns det bara gnällspikar?

Därför att man inte har resurser att göra egen utredningen så länge.
Man vill inte utpeka någon om man inte är säkert.
Alternativa teorier finns men det inte är läget att presentera.
2016-08-26, 17:43
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

Eftersom det inte har presenterats ett hållbart alternativt komplett teori så finns det ingen sådan med andra ord.

Det har framkommit vissa fragment av alternativ men de faller på orimlighet eftersom dom inte kommer med en trovärdig helhet.
2016-08-26, 18:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Så du är inte säkert på vem som mördat Lisa ?
Oj Oj , det trodde jag du var steensäker på .
Lika steensäker som du är på att mördaren Nerijus är oskyldig .
Vad tror du HD säger om din spökteori när du presenterar den så småningom ?
För du är väl snart klar med din egen PT-ansökan kan jag tänka mig .
2016-08-26, 19:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Trådrubriken är - "alternativa teorier om mordet på Lisa Holm".

Alternativa teorier alltså, var därför jag tog upp att just alternativa teorier lyser med sin frånvaro.

Att säga att man vet att Nerijus är oskyldig för att "det känns så" - det är ingen alternativ teori.
Att säga att man tror att det är någon annan - det är ingen alternativ teori.
Att gnälla på polisen och militären - det är ingen alternativ teori.
Att gnälla på och ifrågasätta utredningen - det är ingen alternativ teori.
Ni alternativtroende krävs inte på nya bevis eller en egen ihopsnickrad FUP, men kom för i helvete med en TEORI på ett alternativt händelseförlopp, en teori som visar att ni tänker lite längre än att bara förlita er på er magkänsla som säger att Nerijus är oskyldig. Visa en genomarbetad teori med lite tanke och rimlighet bakom.

Du säger att du "inte vill utpeka någon om man inte är säker".
Då undrar jag - hur kan DU vara säker på att Nerijus INTE är mördaren?
Du kan börja där, med den enkla frågan och sen utveckla vidare i en seriös teori.

TACK på förhand!
2016-08-27, 13:04
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Sudhamra är precis på rätt spår. Mycket skulle vinnas om Moderator verkligen gav oss ett tråd där man avhandlar; dels varför Nerius är oskyldig och vart leder spåren om FUP kan kompleteras me objektiv information.

Här är det omöjligt eftersom spåret domineras av obehagliga person angrepp och retoriska frågor. Ett exempel: Av de som framför allternativ spår krävs genast att de visade vem är mördaren och vattentäta beviskedjor. Nej, det räcker att visa att fel man sitter, eftersom det finns frågetäcken i åklagarens bevisning.

Du är så fullkomligt ute och yrar så att man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Alla spår som har hittats leder till en enda person.

Alla som har en slutledningsförmåga och förstånd att förstå vad bevisningen i detta fall visar förstår att rätt man är dömd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in