2015-07-25, 18:17
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Anmäler man inte en misshandel är det ju i princip som att säga "det är okej att du slåss" till gm även om det förstås inte är riktigt så enkelt. Jag tycker man har ett ansvar att faktiskt anmäla för att brott SKA straffa sig. Tyvärr kan rädslan för vidare konsekvenser leda till just det du vittnar om här "jag vill inte förstöra för honom". För mig är det ett sätt att nedvärdera sig själv som offer "jag är inte ens värd att få hälp av rättsväsendet". Mishandlande as SKA anmälas och straffas.

Nu börjar du förstå. Hon vill inte anmäla eftersom hon vill bli slagen. Dina teorier om att offret nedvärderar sig själv är dock skitsnack.
Citera
2015-07-25, 18:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
För eller senare kommer du vakna upp och inse att även din kvinnliga släkting medvetet såg till att bli misshandlad. Det är ganska logiskt, man märker väldigt lätt på en person om denne är aggressiv och kan därefter lämna honom direkt. Det går aldrig från ingen misshandel alls (varken fysisk eller psykisk), direkt till "strupgrepp" som orsakar medvetslöshet. Det finns kvinnor som aldrig blir misshandlade och sedan finns det kvinnor som alltid blir misshandlade. Den avgörande faktorn är alltid kvinnan och tanken att en kvinna som absolut har noll intresse av att bli misshandlad ändå blir det är absurd. Detta är dock, som tidigare i tråden påpekats, något man hymlar med och som är en stor elefant i rummet som ingen vill prata om.
Jävla idiot. Du vet inte vad du pratar om. Vill barn som blir misshandlade bli det? Vill bögar och flator som blir misshandlad av sin partner bli det? Vill män bli slagna av sina fruar? Nej det vill de inte.

Valet att slå ligger på gm, inte på offret.
Senast redigerad av Cineasten 2015-07-25 kl. 18:22.
Citera
2015-07-25, 18:19
Medlem
Citat:
Nej, män vill inte bli misshandlade när de är ute. Det är därför män stödjer polisen i deras arbete att göra gatorna tryggare. Det finns ingen man som blir slagen av en annan man när han är ute och sedan när polisen kommer så blir han sur på polisen för att de avbryter misshandeln. Detta händer dock hela tiden vid kvinnomisshandel, alltså att polisen tillkallas, sedan blir kvinnan sur på polisen för de kommer och avbryter det hela.
Nähä, så män stödjer polisen i polisens arbete med att göra gatorna tryggare för män men kvinnor stödjer inte polisens arbete med att göra hemmet tryggare för kvinnor? Om en man inte vill bli misshandlad kan han låta bli att gå ut på krogen, hur svårt är det att fatta? En kvinna som inte vill bli misshandlad hemma, var ska hon låta bli att gå?

Du har nog blandat ihop det med S/M-klubbar, där kan säkert de inblandade bli sura om polisen kommer och avbryter dem när de har det skönt.
Citera
2015-07-25, 18:22
Medlem
Citat:
Nu börjar du förstå. Hon vill inte anmäla eftersom hon vill bli slagen. Dina teorier om att offret nedvärderar sig själv är dock skitsnack.
Om kvinnan inte anmäler för att hon vill bli slagen så vad är ditt problem med om kvinnor som inte vill bli slagna anmäler och får ta del av samhällets resurser?
Citera
2015-07-25, 18:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nej det är inte skitsnack. Blir man nedtryckt tillräckligt länge börjar man till slut nedvärdera sig själv såvida man inte blir utåtagerande. Ingen forskning tyder på att misshandelsoffer vill bli misshandlade. Däremot tenderar många att känna sig såpass lite värda att de inte ens förtjänar att bli välbehandlade.
Citera
2015-07-25, 18:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Om kvinnan inte anmäler för att hon vill bli slagen så vad är ditt problem med om kvinnor som inte vill bli slagna anmäler och får ta del av samhällets resurser?
Tycker du också om att få stryk eftersom du tror att en kvinna tycker om att få stryk ?
Ta reda på varför det blir så istället, sätt dig in i psyket på människan OCH ta reda på varför vissa män slåss och våldtar i stället och är en enorm kostnad för samhället.
Citera
2015-07-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tycker du också om att få stryk eftersom du tror att en kvinna tycker om att få stryk ?
Ta reda på varför det blir så istället, sätt dig in i psyket på människan OCH ta reda på varför vissa män slåss och våldtar i stället och är en enorm kostnad för samhället.
Det är Nandus påstående att kvinnor som vill få stryk inte anmäler och det låter ju troligt att man inte polisanmäler nåt som man vill ha.

Men jag förstår inte varför det skulle påverka hur en kvinna som faktiskt polisanmäler skulle få ta del av samhällets resurser.
Citera
2015-07-25, 18:36
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jävla idiot. Du vet inte vad du pratar om. Vill barn som blir misshandlade bli det? Vill bögar och flator som blir misshandlad av sin partner bli det? Vill män bli slagna av sina fruar? Nej det vill de inte.

Valet att slå ligger på gm, inte på offret.

Kvinnor är inte barn, de är vuxna individer. Vad gäller bögar så är det väldigt vanligt att det finns en dominant bög och en undergiven och de gör ofta betydligt värre saker än att slå varandra (det finns till och med bögar som skär kulorna av sin undergivna partner). Skillnaden är att bögarna är ärliga med att de vill bli misshandlade och kallar det bdsm. Bland lesbiska par är det vanligare med partnermisshandel än bland normala par. Män blir inte misshandlade av sina fruar, det är något "men's rights actvists" hittat på för de vill ha samma offerroll som kvinnor.
Citera
2015-07-25, 18:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Fattar du inte själv vad du skriver. Det var du själv som skrev att om en kvinna vill bli misshandlad springer hon inte till kvinnojouren och kostar en massa pengar.

Nej varför skulle hon göra det? Eller ja det finns ju människor som vill en sak och sedan går och gör en annan.

Citat:
Pundare och alkoholister får precis samma hjälp som andra hjälpsökande så jag fattar inte vad du menar.

Nej det får dem inte de får inte obegränsat med hjälp och chanser. "vill man inte bli hjälpt kan man inte bli hjälpt" brukar vara det vanligaste argumentet för att slippa hjälpa dessa individer.

Citat:
Eller tror du att man redan har infört att en man som fått stryk i samband med krogrundan nekas hjälp? Det var du ju emot.

Vad fan yrar du på i? Jag har aldrig varit emot att någon som åker på stryk på krogen skall få hjälp, det är du som fantiserat ihop det i din skalle.

Jag har vänt mig emot att man slösar med pengar på människor som lever ett destruktivt liv, men du har fortfarande inte fått in det i din trånga jävla hjärna.

Alltså människor som lever destruktiva liv får stå för fiolerna själva, när det fått allt för många chanser. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna förstår du?

Men du kan ju gärna få betala skatt för dessa idioter i samhället som väljer detta destruktiva liv, jag står gärna över och betalar för dessa som får chans på chans på chans osv, finns säkert många kvinnojourer du kan börja donera pengar till bara börja betala om du tycker det är så viktigt att slösa skattepengar på detta.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-25 kl. 18:39.
Citera
2015-07-25, 18:39
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Nähä, så män stödjer polisen i polisens arbete med att göra gatorna tryggare för män men kvinnor stödjer inte polisens arbete med att göra hemmet tryggare för kvinnor? Om en man inte vill bli misshandlad kan han låta bli att gå ut på krogen, hur svårt är det att fatta? En kvinna som inte vill bli misshandlad hemma, var ska hon låta bli att gå?

Du har nog blandat ihop det med S/M-klubbar, där kan säkert de inblandade bli sura om polisen kommer och avbryter dem när de har det skönt.

Hon kan börja med att inte bosätta sig med en man som inte är hustrumisshandlare, det vore en högst lämplig lösning på problematiken. Och som jag sagt tidigare går det inte att av misstag hamna hos en hustrumisshandlare.

Jag har inte blandat ihop något, det är mycket vanligt att polisen tillkallas av t.ex. grannar för att det är bråk i en lägenhet, sedan när de kommer så blir frun aggressiv mot polisen.
Citera
2015-07-25, 18:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är Nandus påstående att kvinnor som vill få stryk inte anmäler och det låter ju troligt att man inte polisanmäler nåt som man vill ha.

Men jag förstår inte varför det skulle påverka hur en kvinna som faktiskt polisanmäler skulle få ta del av samhällets resurser.
Ja jag kan ju lugnt berätta för dig att Nandus besitter en stor fördom vad gäller den saken.
Jag kan tycka att den största kostnaden i dessa fall är den som slåss och våldtar. Där borde samhället satsa resurserna för att stävja dessa sjuklingar istället. De som slår både kvinnor och män.
Jag tror inte att kvinnan går fram till en man och säger: snälla du slå mig på käften,kasta mig för källartrappen, strimla mig och våldta mig, sprätta upp fittan på mig älskling.
Citera
2015-07-25, 18:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Hon kan börja med att inte bosätta sig med en man som inte är hustrumisshandlare, det vore en högst lämplig lösning på problematiken. Och som jag sagt tidigare går det inte att av misstag hamna hos en hustrumisshandlare.

Jag har inte blandat ihop något, det är mycket vanligt att polisen tillkallas av t.ex. grannar för att det är bråk i en lägenhet, sedan när de kommer så blir frun aggressiv mot polisen.

Mja fast även en välklädd och respekterad herre kan ju vara hustrumisshandlare det är svårt att se vem som är och inte är, men däremot om man flytt från sin man 2-3gånger och fortfarande går tillbaka till honom trotts att han fortfarande slår dig, då ska du inte ha fler chanser det kommer aldrig bli bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in