2015-07-25, 10:39
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Nej man blir inte nedbruten av att få stryk som kvinna, det är tvärtom man blir kompetent, man slutar ha bullshit i sitt liv, man får alla dumheterna slagna ur sig. Man kan inte leva bland dumma människor efter det, vilket är alla människor som inte får stryk, både män och kvinnor som inte får det är omöjliga. Det är galna kvinnor, manginas, drama queens, white knights, och så vidare.

Jag har fått stryk sedan jag var 18. Det är bland det bästa som hänt mig utan det hade jag varit en total idiot.
Du vet inte vad du pratar om. Det är oerhört provocerande att en pajas som du sitter och skriver att förnedring och relationsmisshandel inte är skadligt för offret. Du vet fan ingenting.

Majoriteten av våra värsta kriminella har vuxit upp under förhållanden där våld och förnedring varit vardagsmat. Precis all forskning på området säger tvärtemot vad du säger. Barn som blir slagna blir otrygga, kvinnor (eller män) som misshandlas av sin partner knäcks också och du har verkligen ingenting för att sitta här och sprida lögner. Förbannade respektlösa jävla missfoster. Du hånar och trampar på våldtäktsoffer och misshandelsoffer och spottar oss alla i ansiktet. Kan du inte bara ta livet av dig och sluta utarma genpoolen en gång för alla ditt jävla as?
Citera
2015-07-25, 10:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Mr. pucko, du verkar inte fatta att det kostar samhället resurser om polisen ska hålla på och utreda kvinnor som har blivit slagna av sina män och att det kostar samhället resurser om en kvinna ska fly från en man som slår henne.

Att du är dum är redan konstaterat... en kvinna som blir slagen 1 gång och polisanmäler samt lämnar mannen kostar samhället jävligt mycket mindre, än en som går tillbaka till samma man hela tiden, förstår att det är svårt för din neandertalarhjärna att förstå detta men så är det.

Men jag hoppas du anser att alkisar och pundare ska få hjälp hela tiden, för att sedan återgå till sitt destruktiva levande.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-25 kl. 10:43.
Citera
2015-07-25, 10:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är ingen som blir slagen och våldtagen idag om de inte jobbar väldigt hårt för att bli det.
Säg det till den unga tjejen i Indien som blev gruppvåldtagen och misshandlad så grovt att hon till slut avled. Säg det till Elin Krantz, Engla eller någon annan av miljontals kvinnor och barn som misshandlats genom historiens lopp. Säg det till min kvinnliga släkting vars expojkvän tog strupgrepp på henne och misshandlade henne medvetslös därför att han var sjukligt svartsjuk och hade svårt att kontrollera sig när han drack sprit. Säg det till de kvinnor jag mött i jobbet, både patienter och kollegor, som misshandlats och plågats av sjuka män som inte kan hålla nävarna i styr. Säg det till alla poliser som möter mängder med misshandelsoffer vartenda jävla helg.

Dumjävel.
Citera
2015-07-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Att du är dum är redan konstaterat... en kvinna som blir slagen 1 gång och polisanmäler samt lämnar mannen kostar samhället jävligt mycket mindre, än en som går tillbaka till samma man hela tiden, förstår att det är svårt för din neandertalarhjärna att förstå detta men så är det.

Men jag hoppas du anser att alkisar och pundare ska få hjälp hela tiden, för att sedan återgå till sitt destruktiva levande.
Jaha, så det är ok att samhället betalar för att han slår tio olika kvinnor?

Blir det billigare tror du? Om en kvinna ska betala själv om hon blir slagen tio gånger så borde väl tio olika kvinnor betala för en gång var.

Det känns verkligen inte som att du har tänkt igenom det här med att man ska betala om man får stryk hörrudu.
Citera
2015-07-25, 11:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jaha, så det är ok att samhället betalar för att han slår tio olika kvinnor?

Blir det billigare tror du? Om en kvinna ska betala själv om hon blir slagen tio gånger så borde väl tio olika kvinnor betala för en gång var.

Det känns verkligen inte som att du har tänkt igenom det här med att man ska betala om man får stryk hörrudu.

Snarare du som inte tänkt igenom detta, sen att du fantiserar ihop 10 olika kvinnor som han kommer att slå 1 gång är väl billigare än att han kommer slå samma 200 gånger?

Svara på frågan du tycker att samhället skall fortsätta, lägga ut dyra pengar på knarkare och pundare som ändå kommer fortsätta sina destruktiva liv?
Citera
2015-07-25, 11:35
Medlem
Citat:
Snarare du som inte tänkt igenom detta, sen att du fantiserar ihop 10 olika kvinnor som han kommer att slå 1 gång är väl billigare än att han kommer slå samma 200 gånger?

Svara på frågan du tycker att samhället skall fortsätta, lägga ut dyra pengar på knarkare och pundare som ändå kommer fortsätta sina destruktiva liv?
Ja, han blir väl uppsökt av nästa kvinna som gärna vill ha stryk och som inte behöver stå för kostnaden själv om hon bara blir slagen en gång?

Hur blir det föresten om kvinnan blir slagen en gång av en man, och sen blir slagen en gång av en annan man? Får hon betala då?

Ska du snacka knarkare och pundare så borde alla som får stryk av knarkare och pundare betala detta själva. Det kostar en jävla massa ska du veta.
Citera
2015-07-25, 11:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ja, han blir väl uppsökt av nästa kvinna som gärna vill ha stryk och som inte behöver stå för kostnaden själv om hon bara blir slagen en gång?

Hur blir det föresten om kvinnan blir slagen en gång av en man, och sen blir slagen en gång av en annan man? Får hon betala då?

Ska du snacka knarkare och pundare så borde alla som får stryk av knarkare och pundare betala detta själva. Det kostar en jävla massa ska du veta.

Ja visst det är säkert jättevanligt hörru du att han får 10olika kvinnor! fortfarande billigare än att betala för 200gånger på en och samma person, och om kvinnor så gärna vill ha stryk springer det ju inte gärna till massa kvinnojourer och kostar pengar eller hur?

Som sagt... är det ett upprepande mönster, för inte fan träffar man på 10 olika män som alla är benägna till våld, det är ovanligt att man träffar på 3st om man inte verkligen letar upp dessa.

Ska du hålla på o fortsätta att fjanta? det var inte det jag efterfrågade och det vet du, SKA VI BETALA FÖR ATT DE FORTFARANDE SKA LEVA SITT DESTRUKTIVA LIV? vet inte hur man kan missförstå denna fråga om man inte lider utav syrebrist.

Förtydligande menade knarkare och alkisar
Citera
2015-07-25, 12:38
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Rättssystemet bygger på principen att vi har lagar som ska skydda samtliga medborgare från utsatthet av brott. Ett av dessa brott är misshandel och när en person blir misshandlad så ska rättssystemet utöva ett rättvist straff för att förändra situationen från detta;

"Person A misshandlar person B och slipper undan alla konsekvenser"

"Person A misshandlar person B och får konsekvenser som motsvarar misshandeln"

Sätter man denna dynamik ur spel (vilket du gör genom att inte anmäla) så sätts civilisationen ur spel. Vill du ha en värld där det går att komma undan med vad som helst utan konsekvenser?

Sedan är det intressant att du så hundraprocentigt tänker på hur saker och ting påverkar dig personligen, hur t.ex. att du inte vill se honom i en rättegång väger väldigt tungt, medan du inte ens verkar ha tänkt på ifall han nu misshandlar andra kvinnor.

Jag känner mycket väl till det svenska rättsystemet. I Sverige har vi inte retributiva straff dvs straff som hämndaktion eller vedergällning utan vi har relativa straff. De relativa straffen existerar av praktiska skäl, för att rehabilitera de som begått brott och se till så att de inte begår brott igen och för att avskräcka folk från brottslighet.

Det finna även en anledning till att man inte har en skyldighet att anmäla brott. Det är upp till "offret" själv att bestämma. Det finns ett få antal brott som du bör anmäla. Dessa nämns i BrB 23:6 om underlåtenhet att avslöja brott. Där nämns inte kvinnofridskränkning eller grov kvinnofridskränkning.

Jag har gjort ett personligt val att inte anmäla. Det finns negativa konsekvenser för mig om jag anmäler och jag skulle även anse att det skulle förstöra för min före detta sambo. Han går hos en psykolog och han har ändrat sina tankebanor och verkar även han återhämta sig från det som hänt. Det hade varit destruktivt för honom också att göra en anmälan. Det gynnar alltså varken mig, honom eller samhället att polisanmäla de händelser som skett.

Och vad är det med den här tråden? Misshandlade kvinnor kränks och förtalas för att de anmäler och i och med det kostar staten pengar, men anmäler de inte så är de själviska och skall skuldbeläggas ändå?
Citera
2015-07-25, 13:20
Medlem
Mooons avatar
Mycket bra fråga. En tråd bland många som hackar på kvinnor och just denna tråd hackar på de mest svaga och utsatta kvinnorna. Varför? Tja, en egen utsatthet och vrede hos ts och hans vänner som det inte vet vart de ska rikta. Då är det enklast att rikta det mot dem som bildligt inte kan slå tillbaka.

Fegt, dumt och elakt kan man sammanfatta tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
... Och vad är det med den här tråden? Misshandlade kvinnor kränks och förtalas för att de anmäler och i och med det kostar staten pengar, men anmäler de inte så är de själviska och skall skuldbeläggas ändå?
Citera
2015-07-25, 14:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du vet inte vad du pratar om. Det är oerhört provocerande att en pajas som du sitter och skriver att förnedring och relationsmisshandel inte är skadligt för offret. Du vet fan ingenting.

Majoriteten av våra värsta kriminella har vuxit upp under förhållanden där våld och förnedring varit vardagsmat. Precis all forskning på området säger tvärtemot vad du säger. Barn som blir slagna blir otrygga, kvinnor (eller män) som misshandlas av sin partner knäcks också och du har verkligen ingenting för att sitta här och sprida lögner. Förbannade respektlösa jävla missfoster. Du hånar och trampar på våldtäktsoffer och misshandelsoffer och spottar oss alla i ansiktet. Kan du inte bara ta livet av dig och sluta utarma genpoolen en gång för alla ditt jävla as?

1) Det är nyttigt för kvinnor att få stryk.

2) Du kör bara mangina game.

Citat:
Säg det till den unga tjejen i Indien som blev gruppvåldtagen och misshandlad så grovt att hon till slut avled. Säg det till Elin Krantz, Engla eller någon annan av miljontals kvinnor och barn som misshandlats genom historiens lopp. Säg det till min kvinnliga släkting vars expojkvän tog strupgrepp på henne och misshandlade henne medvetslös därför att han var sjukligt svartsjuk och hade svårt att kontrollera sig när han drack sprit. Säg det till de kvinnor jag mött i jobbet, både patienter och kollegor, som misshandlats och plågats av sjuka män som inte kan hålla nävarna i styr. Säg det till alla poliser som möter mängder med misshandelsoffer vartenda jävla helg.

Dumjävel.

1) Om de inte gjorde sina män missnöjda skulle de inte få stryk.

2) Om de inte vill ha stryk kan de skaffa relationer med män som inte slår dem?
Citera
2015-07-25, 15:52
Medlem
Nandus avatar
Citat:

Dumjävel.

För eller senare kommer du vakna upp och inse att även din kvinnliga släkting medvetet såg till att bli misshandlad. Det är ganska logiskt, man märker väldigt lätt på en person om denne är aggressiv och kan därefter lämna honom direkt. Det går aldrig från ingen misshandel alls (varken fysisk eller psykisk), direkt till "strupgrepp" som orsakar medvetslöshet. Det finns kvinnor som aldrig blir misshandlade och sedan finns det kvinnor som alltid blir misshandlade. Den avgörande faktorn är alltid kvinnan och tanken att en kvinna som absolut har noll intresse av att bli misshandlad ändå blir det är absurd. Detta är dock, som tidigare i tråden påpekats, något man hymlar med och som är en stor elefant i rummet som ingen vill prata om.
Citera
2015-07-25, 16:24
Medlem
Citat:
Du påstår saker du inte vet ett skit om

Eftersom jag har en syster som gick tillbaka till en man som slog henne...

Eftersom det var det vi diskuterade... att män umgås med män som misshandlar dem så det kostar samhället pengar

Återigen... det är inte samma sak att sätta sig i en bil och åka och du har oturen att krocka, med att helt frivilligt umgås med en människa som du vet kommer att slå dig.

Min mamma blev slagen och gick tillbaka flera gånger.

Dessutom undrar jag hur mycket sympati du egentligen känner för din syster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in