2015-07-25, 16:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Min mamma blev slagen och gick tillbaka flera gånger.

Dessutom undrar jag hur mycket sympati du egentligen känner för din syster.

Jag undrar hur man är funtad ja om man medvetet utsätter sig för ett sådant destruktivt levande?

Min sympati försvinner när dessa kvinnor går tillbaka till dessa idioter som slår dem, då vill de ju inte ändra på sig.

Har du mycket sympati för knarkare och alkoholister som får hjälp på hjälp men ändå fortsätter att leva sitt liv destruktivt?

Tycker du vi ska prioritera alkoholister till att få nya organ när det förstört sina egna?
Citera
2015-07-25, 16:37
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Min mamma blev slagen och gick tillbaka flera gånger.

Dessutom undrar jag hur mycket sympati du egentligen känner för din syster.

Enligt hemsnickrade ideologiska teorier kommer du nu bli hustrumisshandlare eftersom det "går i arv" (detta är ironi om det nu inte framgick).
Citera
2015-07-25, 16:47
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Enligt hemsnickrade ideologiska teorier kommer du nu bli hustrumisshandlare eftersom det "går i arv" (detta är ironi om det nu inte framgick).

Missade du mina inlägg eller hade du inget att komma med?
Citera
2015-07-25, 17:31
Medlem
goran744s avatar
Den dagen män slutar våldta och slåss så kommer resurserna att kunna läggas på annat än galna män.
Citera
2015-07-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja visst det är säkert jättevanligt hörru du att han får 10olika kvinnor! fortfarande billigare än att betala för 200gånger på en och samma person, och om kvinnor så gärna vill ha stryk springer det ju inte gärna till massa kvinnojourer och kostar pengar eller hur?

Som sagt... är det ett upprepande mönster, för inte fan träffar man på 10 olika män som alla är benägna till våld, det är ovanligt att man träffar på 3st om man inte verkligen letar upp dessa.

Ska du hålla på o fortsätta att fjanta? det var inte det jag efterfrågade och det vet du, SKA VI BETALA FÖR ATT DE FORTFARANDE SKA LEVA SITT DESTRUKTIVA LIV? vet inte hur man kan missförstå denna fråga om man inte lider utav syrebrist.

Förtydligande menade knarkare och alkisar
Om det nu bara finns en enda kvinna han kan slå, och hon dessutom har svårt att hitta nån annan man som hon kan bli slagen av så förstår jag inte vilken kostnad det egentligen tjatas om - hon springer ju ändå inte till kvinnojouren och kostar en massa pengar.

Jag fattar inte vilka kostnader för pundare du pratar om, vad jag vet så skjuter vi inte såna av besparingsskäl och inte får de betala extra hög avgift på sjukhuset heller. Snarare tvärtom eftersom många inte har några pengar alls att betala med.
Citera
2015-07-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
För eller senare kommer du vakna upp och inse att även din kvinnliga släkting medvetet såg till att bli misshandlad. Det är ganska logiskt, man märker väldigt lätt på en person om denne är aggressiv och kan därefter lämna honom direkt. Det går aldrig från ingen misshandel alls (varken fysisk eller psykisk), direkt till "strupgrepp" som orsakar medvetslöshet. Det finns kvinnor som aldrig blir misshandlade och sedan finns det kvinnor som alltid blir misshandlade. Den avgörande faktorn är alltid kvinnan och tanken att en kvinna som absolut har noll intresse av att bli misshandlad ändå blir det är absurd. Detta är dock, som tidigare i tråden påpekats, något man hymlar med och som är en stor elefant i rummet som ingen vill prata om.
Det är ju ungefär som med misshandlade män. Det är ganska logiskt, man märker direkt när människor i närheten är alkoholpåverkade och kan undvika alla såna ställen till förmån för att sitta kvar hemma i köket. Tanken att en man som har absolut noll intresse av att bli misshandlad ändå blir det är absurd.

Men när män ser till att få stryk så tycker du det är ok att betala tydligen.

Och om nu samhället inte ska lägga några resurser på misshandlade kvinnor så finns är det ju ändå ingen idé att polisanmäla eller försöka göra nåt utan då får man väl gå där och få stryk utan att nån hjälper en.
Citera
2015-07-25, 18:00
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Missade du mina inlägg eller hade du inget att komma med?

Jag har inget mer att säga dig. Du har gjort dina val, vilken jag anser vara att visa att du ville bli misshandlad, vilket innebär att jag inte tycker samhället borde lägga resurser på dig. Du kan försöka ta dina val i försvar med vilka argument du vill, men allt jag ser är en kvinna som ville bli misshandlad.

Ingen man hade låtit bli att anmäla misshandel med motivationen att "han går ju hos psykolog och försöker ändra sina tankebanor". Istället hade man anmält och sedan sagt att en del av hans process att ändra sig är att ta sitt straff.

Du sysslar för övrigt med samma tvetydighet som i princip alla misshandlade kvinnor sysslar med. Här är ett enkelt diagram på hur dina tankegångar borde vara:

Du blir misshandlad -> du gillar det -> anmäl inte det
Du blir misshandlad -> du gillar inte det -> anmäl det

Istället börjar du svamla en massa strunt. Var ärligt mot dig själv.
Citera
2015-07-25, 18:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Om det nu bara finns en enda kvinna han kan slå, och hon dessutom har svårt att hitta nån annan man som hon kan bli slagen av så förstår jag inte vilken kostnad det egentligen tjatas om - hon springer ju ändå inte till kvinnojouren och kostar en massa pengar.

Jag fattar inte vilka kostnader för pundare du pratar om, vad jag vet så skjuter vi inte såna av besparingsskäl och inte får de betala extra hög avgift på sjukhuset heller. Snarare tvärtom eftersom många inte har några pengar alls att betala med.

Nej därför staten betalar ut miljard belopp till dessa kvinnojourer för dessa kvinnor inte springer dit?

Nehä varför slutar man hjälpa pundare och alkoholister då som fortsätter sitt liv destruktivt du har inte lyckats svarat på den frågan ännu jag förväntar mig dock inte att du ska kunna klara av att svara på den heller då du inte klarat av att svara på något hittills.
Citera
2015-07-25, 18:03
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Det är ju ungefär som med misshandlade män. Det är ganska logiskt, man märker direkt när människor i närheten är alkoholpåverkade och kan undvika alla såna ställen till förmån för att sitta kvar hemma i köket. Tanken att en man som har absolut noll intresse av att bli misshandlad ändå blir det är absurd.

Men när män ser till att få stryk så tycker du det är ok att betala tydligen.

Och om nu samhället inte ska lägga några resurser på misshandlade kvinnor så finns är det ju ändå ingen idé att polisanmäla eller försöka göra nåt utan då får man väl gå där och få stryk utan att nån hjälper en.

Nej, män vill inte bli misshandlade när de är ute. Det är därför män stödjer polisen i deras arbete att göra gatorna tryggare. Det finns ingen man som blir slagen av en annan man när han är ute och sedan när polisen kommer så blir han sur på polisen för att de avbryter misshandeln. Detta händer dock hela tiden vid kvinnomisshandel, alltså att polisen tillkallas, sedan blir kvinnan sur på polisen för de kommer och avbryter det hela.
Citera
2015-07-25, 18:11
Medlem
Citat:
Nej därför staten betalar ut miljard belopp till dessa kvinnojourer för dessa kvinnor inte springer dit?

Nehä varför slutar man hjälpa pundare och alkoholister då som fortsätter sitt liv destruktivt du har inte lyckats svarat på den frågan ännu jag förväntar mig dock inte att du ska kunna klara av att svara på den heller då du inte klarat av att svara på något hittills.

Fattar du inte själv vad du skriver. Det var du själv som skrev att om en kvinna vill bli misshandlad springer hon inte till kvinnojouren och kostar en massa pengar.
Citat:
Ja visst det är säkert jättevanligt hörru du att han får 10olika kvinnor! fortfarande billigare än att betala för 200gånger på en och samma person, och om kvinnor så gärna vill ha stryk springer det ju inte gärna till massa kvinnojourer och kostar pengar eller hur?
[/i]

Pundare och alkoholister får precis samma hjälp som andra hjälpsökande så jag fattar inte vad du menar.

Eller tror du att man redan har infört att en man som fått stryk i samband med krogrundan nekas hjälp? Det var du ju emot.
Citera
2015-07-25, 18:12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Jag känner mycket väl till det svenska rättsystemet. I Sverige har vi inte retributiva straff dvs straff som hämndaktion eller vedergällning utan vi har relativa straff. De relativa straffen existerar av praktiska skäl, för att rehabilitera de som begått brott och se till så att de inte begår brott igen och för att avskräcka folk från brottslighet.

Det finna även en anledning till att man inte har en skyldighet att anmäla brott. Det är upp till "offret" själv att bestämma. Det finns ett få antal brott som du bör anmäla. Dessa nämns i BrB 23:6 om underlåtenhet att avslöja brott. Där nämns inte kvinnofridskränkning eller grov kvinnofridskränkning.

Jag har gjort ett personligt val att inte anmäla. Det finns negativa konsekvenser för mig om jag anmäler och jag skulle även anse att det skulle förstöra för min före detta sambo. Han går hos en psykolog och han har ändrat sina tankebanor och verkar även han återhämta sig från det som hänt. Det hade varit destruktivt för honom också att göra en anmälan. Det gynnar alltså varken mig, honom eller samhället att polisanmäla de händelser som skett.

Och vad är det med den här tråden? Misshandlade kvinnor kränks och förtalas för att de anmäler och i och med det kostar staten pengar, men anmäler de inte så är de själviska och skall skuldbeläggas ändå?
Anmäler man inte en misshandel är det ju i princip som att säga "det är okej att du slåss" till gm även om det förstås inte är riktigt så enkelt. Jag tycker man har ett ansvar att faktiskt anmäla för att brott SKA straffa sig. Tyvärr kan rädslan för vidare konsekvenser leda till just det du vittnar om här "jag vill inte förstöra för honom". För mig är det ett sätt att nedvärdera sig själv som offer "jag är inte ens värd att få hälp av rättsväsendet". Mishandlande as SKA anmälas och straffas.
Citera
2015-07-25, 18:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är nyttigt för kvinnor att få stryk.

2) Du kör bara mangina game.

1) Om de inte gjorde sina män missnöjda skulle de inte få stryk.

2) Om de inte vill ha stryk kan de skaffa relationer med män som inte slår dem?
Idiot. Ta ditt jävla mangina och dra åt helvete. Du vet inte vad du pratar om. Det är inte nyttigt för någon att få stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in