Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Eftersom jag arbetat på anstalt och häkte kan jag säga två saker
1) Beundrarbrev skickas till kända intagna -- inte okända. Ofta handlar det då om de som begått de mest spektakulära brotten.
2) Anstormningen av beundrarbrev i Sverige är dock inte så stor som somliga intagna själva velat påskina. När det handlar om spektakulära brott som får medial uppmärksamhet kan det däremot följa en period av stor ingång av brev till den intagne - fördelningen är dock att hot/hatsidan är större än beundrarsidan.
Ja, det är ju svårt att skicka beundrarbrev till någon man inte vet existerar, det räcker dock att en kvinna träffar en brottsling och får reda på att han är våldsam för att hon ska vilja ha honom, han behöver inte vara känd. Anledningen du som jobbat på anstalt inte sett brev till okända intagna är för att allmänheten inte interagerar med dem och således inte vet vilka dem är.
Citat:
3) I övrigt är ju ditt resonemang om att det finns kvinnor som dras till våldsamma män för att de själva vill bli utsatta för våldet enbart befängd -- och det vet du ju.
Ironiskt nog är du en av de få som förstått mitt resonemang. Det är inte befängt, det har postats massor av bevis för att (en del) kvinnor vill bli misshandlade och våldtagna. Jag förstår inte varför det rör dig så mycket. Jag vet t.ex. att det finns massor av män som vill bli sexuellt förödmjukade av kvinnor, jag förnekar inte detta, inte heller bryr jag mig om dessa män. Det verkar nästan som du ser kvinnor som en enhetlig massa och tänker att om du erkänner att vissa kvinnor vill bli misshandlade och våldtagna så kommer du bli anklagad för att gilla desamma.