Citat:
Ursprungligen postat av
Scull
Fattar du inte själv vad du skriver. Det var du själv som skrev att om en kvinna vill bli misshandlad springer hon inte till kvinnojouren och kostar en massa pengar.
Nej varför skulle hon göra det? Eller ja det finns ju människor som vill en sak och sedan går och gör en annan.
Citat:
Pundare och alkoholister får precis samma hjälp som andra hjälpsökande så jag fattar inte vad du menar.
Nej det får dem inte

de får inte obegränsat med hjälp och chanser. "vill man inte bli hjälpt kan man inte bli hjälpt" brukar vara det vanligaste argumentet för att slippa hjälpa dessa individer.
Citat:
Eller tror du att man redan har infört att en man som fått stryk i samband med krogrundan nekas hjälp? Det var du ju emot.
Vad fan yrar du på i? Jag har aldrig varit emot att någon som åker på stryk på krogen skall få hjälp, det är du som fantiserat ihop det i din skalle.
Jag har vänt mig emot att man
slösar med pengar på människor
som lever ett destruktivt liv, men du har fortfarande inte fått in det i din trånga jävla hjärna.
Alltså människor som lever destruktiva liv får stå för fiolerna själva, när det fått allt för många chanser. Spelar ingen roll om du är man eller kvinna förstår du?
Men du kan ju gärna få betala skatt för dessa idioter i samhället som väljer detta destruktiva liv, jag står gärna över och betalar för dessa som får chans på chans på chans osv, finns säkert många kvinnojourer du kan börja donera pengar till

bara börja betala om du tycker det är så viktigt att slösa skattepengar på detta.