2007-03-30, 23:24
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Utan tvekan bland de bästa inläggen i denna tråd!
Dumheter.

CP var bödeln. Allt annat är bortförklaringar hämtade ur det blå.
Troligen ur perspektivet att en statsminister inte kan tagas av
daga av en A-lagare.

Man skall inte förringa en hjälte.
Citera
2007-03-30, 23:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Men du Joe.. Vad är det som är skrattretande i BW´s material. Om vi nu bortser från att du anser att han är en usel polis. Kan du ge något konkret exempel?

Om vi t.ex. tar "Vic Gunnison" som pratat hatiskt mot Palme och kastat ur sig att "man kan bli skjuten i ryggen" o.s.v. endast någon timme före mordet.. Hans "fullproppade" axelremsväska som stämmer in på den som vissa såg mördaren bära/rota i. Är inte detta väldigt hett? Eller är dessa damers (på café Mon Cheri) vittnessmål helt påhittade? De sa även att han stank vitlök. Detta sade också "afrikanen" om mannen med en handske som krävde lift uppe på döbelnsgatan strax efter mordet. Detta "avgörande" vittnessmål blev ju avskrivet eftersom det uppstod missuppfattning mellan tolken och afrikanen angående VG´s mustach. Och bara det att de hade "öga mot öga" konfrontation mellan misstänkt och vittne är helt galet.

Och sedan allt annat? Palmehatet. Krutstänk på hans jacka. En ensam handske i hans bostad. Den tecknade gravstenen med "O.P." på. Hans allmänt "virriga" uppträdande under förhör. Och sist men inte minst. Hans utseende.

Som jag redan skrivit, kolla i bröderna Poutiainens bok. Dom sammanfattar väl vilket villospår VG var och Wingrens möjligen välmenande bedrifter.

Tycker du själv att det är sannolikt att en blivande mördare eller medkonspiratör skulle sitta och prata om sitt uppdrag någon timme innan han skall till att utföra det? Vem har pratat om en axelremsväska? Nieminen har pratat om en typ av vapenväska men ingen fullproppad axelremsväska. Beno-konfrontationen och hans dresserade svammel är ur vittnessynpunkt helt ointressant. Han sa ingenting som han inte fick reda på att det var bra om han sa. Osv. osv.

Wingrens bok är från början till slut en psykologisk kamp i Börjes förvirrade inre. Han förvränger och undertrycker sina grava fel och var arg på åklagare och kollegor som inte ville lyssna på hans pinsamma ursäkter och allmänt inkoherenta trams. Det enda intressanta han lyfter fram, men inte verkar begripa, är vilken mytoman VG var och hur kul VG tyckte det var att skoja med Wingren. Hela boken är en tragokomisk soppa utan relevans till mordet på Olof Palme.
Citera
2007-03-30, 23:53
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Dumheter.

daga av en A-lagare.

Utan tvekan bland de sämsta inläggen i denna tråd!
Citera
2007-03-31, 00:11
Medlem
Sälklubbarns avatar
Jag skulle gärna vilja att det var Victor m. fl. och inte Chrille, men jag har nog accepterat att det var Chrille ändå. Vilket känns tungt för en foliehatt som mig.

Gillar Magnus Betnérs citat: "Det har varit så mycket snack om det där Palme-mordet att man nästan önskar att han inte hade blivit mördad". Nja, riktigt så illa är det väl kanske inte.
Citera
2007-03-31, 00:29
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jag skulle gärna vilja att det var Victor m. fl. och inte Chrille, men jag har nog accepterat att det var Chrille ändå.

Vilken bevisning har övertygat dig?
Jag hoppas att det inte är kvällspressens långa kampanj som brutit ner dig.
Citera
2007-03-31, 11:07
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Dumheter.

daga av en A-lagare.

Oj, ja med det inlägget så ändrar jag verkligen uppfattning! Tack för att du klarade upp den här sörjan. Du verkar verkligen påläst! seg haj!
Citera
2007-03-31, 11:08
Medlem
portnoys avatar
Ok Joe! Jag börjar gilla dig nu. Vad är din teori? Och baserat på vad?
Citera
2007-03-31, 22:36
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn

Gillar Magnus Betnérs citat: "Det har varit så mycket snack om det där Palme-mordet att man nästan önskar att han inte hade blivit mördad". Nja, riktigt så illa är det väl kanske inte.

Citera
2007-04-01, 01:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Dumheter.

daga av en A-lagare.

Alla indicier tyder på det, såna dom nu är, sen kan man undra varför en gammal tjackpundare skulle rycka upp en mega-picka som han aldrig använt förut och knalla ner landets statsminister på öppen gata mitt i natten, en pickadoll som dessutom verkar stört omöjlig att hitta.

Sen vet jag inte vad du menar med "hjälte" är du en av knasbollarna som tycker det är ok att mörda landets regeringschef?
Citera
2007-04-01, 02:05
Medlem
suetoniuss avatar
Jag tycker att det mesta talar för att Christer Petterson sköt Palme. Däremot så tror jag inte på teorin att han gjorde det av misstag och att han egentligen var ute efter Sigge Cedergren. Det känns som ett sätt för många vänsteranhängare att frisera verkligheten. Antingen var det en impulshandling av en beväpnad och påtänd pundare vilket inte alls känns otroligt eller så var det ett beställningsmord av någon simpel typ i den svenska undre världen i stil med Tingström.
Citera
2007-04-01, 02:08
Bannlyst
Jag kan direkt erkänna att jag inte är så insnöad på Palmemordet som vissa här, men jag finner det ändå intressant
Var det inte nån tjomme som påstod att det var Palmes ena son som gick fram och knäppte honom, och vem var det isf? Skulle vara kul att läsa de analyserna
Citera
2007-04-01, 11:00
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
Var det inte nån tjomme som påstod att det var Palmes ena son som gick fram och knäppte honom, och vem var det isf? Skulle vara kul att läsa de analyserna

http://www.nationalmordet.nu/

Jag vet att många tycker att Lars Krantz är en tok som sedan länge har spårat ur men det finns inte många i landet som har bättre koll på ärendet och turerna kring palmemordet än vad han har. Just därför tycker jag att man inte skall skratta bort det han tycker sig ha kommit fram till. Jag menar inte med det att jag tror att han är rätt ute men att fler borde hålla dörrarna öppna för alla möjligheter. Han är definitivt intressantare att läsa än alla de duktiga idioter som utan minsta bevisning ständigt torgför sina påstådda slutsatser att vi nog får acceptera att det "trots allt" var CP. Då duger tydligen Aftonbladets lösnummerjournalistik som källa även för de allra flesta även på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in