2011-02-24, 07:39
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Troian tror inte att det skulle vara han i tråden om Efterlyst:

Östling har vad jag vet alltid fått heta "Ö" när han refererats till. Skall vi gissa att "C" är begynnelsebokstaven i efternamnet kanske, är det praxis att benämna människor så i privatspanarskrået månne?
Citera
2011-02-24, 08:47
Medlem
L Palme krävde särbehandling och så blev det också, det har skadat utredningen.
Det bör hon själv inse.
Citera
2011-02-24, 09:19
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Vad tror ni om snubben som Tommy Lindström pratade om i Efterlyst ikväll, kallad "C"?
Någon som vet något om honom? Enligt Efterlyst begick han självmord 2008.
  • Bodde nära mordplatsen
  • Ägde en Smith & Wesson .357 Magnum
  • Var känd Palmehatare och hade bl a skjutit sönder sin egen tv när Palme var i rutan
  • Aggresiv enstöring
  • Ignorerade kallelser till provskjutning av vapnet och hävdade att han sålt det till en okänd kille i Kungsträdgården
Det är samma kille som SvD skrev om idag:
Svd: Teorikrig om Palmemordet

Kan det vara denna man som TL pratar om, "53-åringen":
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/09/palmemordet.html

Om han begick självmord 2008 borde han ha varit 62 år vid dödstillfället.
Citera
2011-02-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är i princip samma GM som både GW och Lindström pratar om. Han stämmer in på GW:s antaganden, det skulle alltså innebära att han har rätt.
Det som är konstigt i sammanhanget är att om "flera tunga mordutredare" skulle var säkra på att det är han, varför har inte polisen visat ett större intresse för honom?
Men det är väl iofs ganska typiskt för svensk polis, hellre tar man in en nerdekad pundare som man kan skylla på än att anstränga sig med riktigt polisarbete.
"I princip" ?? Hur menar du då?
Den som Lindström pratar om är ju död. Den som GW pratar om lever ju tydligen.
Citera
2011-02-24, 12:25
Medlem
2cool4schools avatar
Förutsatt att han begravdes i Stockholm så borde man kunna hitta hans namn på hittagraven.stockholm.se. Söker man på födelseår 1946 och dödsår 2008 får man upp en enda man med ett C som begynnelsebokstav i ett av namnen. Ironiskt nog Christer.
Senast redigerad av 2cool4school 2011-02-24 kl. 12:26. Anledning: jävla stavfel
Citera
2011-02-24, 12:58
Medlem
Troians avatar
Jag tror att detta beskriver C.: http://www.leopoldreport.com/dubbelg.html
Citera
2011-02-24, 13:12
Medlem
Ja ju mer man läser om 53-åringen eller om vi ska kalla honom "C" så verkar han ju väldigt intressant. Att polisen inte lyckades utreda denna man är ju illa. Om man nu efter hans död kan bevisa att han var mördaren kommer detta då bara bli polisiärt uppklarat eller kommer man gå ut med gärningsmannen som mördaren?
Citera
2011-02-24, 13:20
Medlem
Sparvinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Aro dissade allt och alla som hade konspiratoriska teorier med bakgrund av att ingen kunde veta att Palme skulle gå ut denna kväll.

Någon som tycker det verkar rimligt, med tanke på Aros uttalande, att det kan vara något annat än ett slumpartat vansinnesdåd utfört av en person utan egentliga motiv, förutom då ett eventuellt hat mot Palme?

Han visste ju uppenbarligen vilken väg Palme skulle ta efter bion eftersom han stod och väntade.
Citera
2011-02-24, 13:28
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Förutsatt att han begravdes i Stockholm så borde man kunna hitta hans namn på hittagraven.stockholm.se. Söker man på födelseår 1946 och dödsår 2008 får man upp en enda man med ett C som begynnelsebokstav i ett av namnen. Ironiskt nog Christer.

Någon med "Sveriges befolkning 1980 - CD'n" kan kanske kolla om adressen verkar stämma?

Edit: Katarina församling enligt dödsnotis i "Mitt i Södermalm" från 5 aug 2008. Har för dålig koll på geografin i Stockholm för att kunna uttala mig.
Senast redigerad av dodeesos 2011-02-24 kl. 13:34.
Citera
2011-02-24, 13:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja ju mer man läser om 53-åringen eller om vi ska kalla honom "C" så verkar han ju väldigt intressant. Att polisen inte lyckades utreda denna man är ju illa. Om man nu efter hans död kan bevisa att han var mördaren kommer detta då bara bli polisiärt uppklarat eller kommer man gå ut med gärningsmannen som mördaren?

Jag vet inte om jag tycker C. är så intressant. Det är på jävligt lösa grunder som Efterlyst tar upp det, sannolikt för att de känner att de vill komma med något "nytt", och helst ge en annan bild än svikaren Leif GW Persson.

Hörde att det finns en bok skriven om C., kom i höstas. Vet inte titel eller författare eller liknande.
Citera
2011-02-24, 14:11
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte om jag tycker C. är så intressant. Det är på jävligt lösa grunder som Efterlyst tar upp det, sannolikt för att de känner att de vill komma med något "nytt", och helst ge en annan bild än svikaren Leif GW Persson.

Hörde att det finns en bok skriven om C., kom i höstas. Vet inte titel eller författare eller liknande.

C verkar ha ägt revolver som passar, som han dessutom vägrade låtas provskjutas och som sedan såldes under oklara förhållanden..

Utan att var superinsatt så tycker jag C känns misstänkt. T o m utan att blanda in aktieaffärer, palmehat och sönderskjutna tv-apparater.

Man får väl bara hoppas att Palmegruppen vet något vi andra inte vet som avför C?
Citera
2011-02-24, 14:35
Medlem
Erik1974s avatar
Några frågor från en amatör och dåligt insatt person (jag själv)

1. Kan man någonstans ta del av var Christer Pettersson befann sig timmen innan bio började och under tiden bion pågick? Vad har han själv sagt och var har vittnen sagt han befunnit sig.

2. Vittnet som gömdes sig mellan barackerna som säger sig vara säker på att han inte såg Christer P. Går det att läsa hans tidiga vittnesmål någonstans.

Nu tror jag inte heller på C.P som gärningsman, jag tror heller inte på GWs teorier om gamla poliser och militärer. Jag tror helt enkelt att GM sett paret innan bion och under tiden antingen skaffat vapen, eller (om han redan hade vapen på sig) väntat i närheten tills filmen var slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in