2010-10-11, 10:17
Medlem
GW har ju i något program/intervju sagt att han är säker på att det inte är Pettersson och att han har ett namn på den han tror att det är och att denne skulle vara i livet, men han sa inte namnet...

Skulle vara väldigt intressant och höra GW´s kandidat till mordet för han brukar ju veta vad han snackar om.
Citera
2010-10-11, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
GW har ju i något program/intervju sagt att han är säker på att det inte är Pettersson och att han har ett namn på den han tror att det är och att denne skulle vara i livet, men han sa inte namnet...

Skulle vara väldigt intressant och höra GW´s kandidat till mordet för han brukar ju veta vad han snackar om.

För de som läst Walls nya bok framgår också att sedan Mockfjärdsrevolvern hittats så är både Pamlmegruppen, Tommy L och Åklagaren klara över att det inte är CP utan att lösningen är en annan.

Även många andra med stor kunskap och insikt är inne på liknande tankar.

GW har ju ganska tydligt sagt att han tror att det är en liten grupp personer men anknytning till polis och underrättelsetjänsten som fick en chans och tog den och att de ansåg sig ha skäl.

Det är inte så svårt att gissa att det kan ha anknytning till de sk Polisspåren. Det finns inte så jättemånga att välja på! GW har väl dock inte direkt pekat ut en person.

Man kan väl också gissa att de haft möjligheter att påverka och styra utredningen för att komma undan. Se den långa Palmetråden som lever! https://www.flashback.org/t133416
Citera
2010-10-19, 07:47
Medlem
Kan någon ge oss ett cv på denne Wall ? han med den nya boken.
Citera
2010-10-19, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Kan någon ge oss ett cv på denne Wall ? han med den nya boken.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Wall

http://www.gunnarwall.se/

Borde du kunnat ha hittas själv via google...

Grävande journalist sedan många år på vänstra flanken. Guldspade 1988 för Mörkläggning!

Jobbar annars för ett förlag som ger ut serieböker i populärkunskp som det framgår. Sedan jobbet med Mörkläggning har han goda kontakter och goda kunskaper om utredningens alla turer.

I denna bok var det meningen att fler nya uppgifter kring möjliga lösningar skulle komma men det blev istället av olika skäl begränsat till en sammanfattning av utredningen hittills.

Största nyheten är väl att det av hans intervjuer framgår att både åklagare och utredare är klara över att Christer Pettersson inte är ett troligt spår längre. Fyndet av Mockfjärdsrevolvern var som bland annat jag sa sista spiken i kistan på CP spåret. Det existerar helt enkelt ingen möjlighet att CP skulle kunna ha haft något Palmevapen. Detta stöds också av uttalanden från t ex Tommy Lindström och vice spaningsledare Krusell som var en av de mera inbitna fansen för CP-spåret.

Boken är alltså en sammafattning av läget där det fastslås att faktiskt inte CP är mördaren. Ett avstamp för att kunna gå vidare med ideer kring vem som egentlighen gjorde det nu när ingen längre tror på CP-spåret. Visst är det fantastiskt att kunna konstatera att utredningen lyckats att hålla sig till villospår i nästan 25 år fram tills dess att preskriptionen skulle inträffat. Då denna nu är upphävd finns hur mycket tid som helst att hitta den verkliga lösningen. Kanske motiverar det någon att tala eller att se över fallet med friska ögon. Någon av dem som inte tidigare låst sig vid villospåret CP.

För oss som varit insatta i många år finns inte så mycket nytt men för de som informerat sig via kvällspressen som t ex den gamle Lennart Håård är det nog en ögonöppnare och en bra introduktion till fallet och hur utredningen gick fel.

När det gäller alternativa lösningar finns det mycket mer att gräva i och kanske kommer det i en kommande bok. Många andra har dock gett ut böcker med obevisade teorier kring detta.
Senast redigerad av uddis(s) 2010-10-19 kl. 09:20.
Citera
2010-10-19, 12:23
Medlem
uddis(s) text och länk

Tack en privatspanare till alltså.Jag förstår att folk på vänsterkanten vill att deras stora ledare dog av en stor sammanslutning med mycket makt och inflytande, med tanke på han blev mördad av en A lagare rättshaverist och pundare, för finare och bättre var det inte.
Senast redigerad av ascheberg 2010-10-19 kl. 12:28.
Citera
2010-10-19, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
uddis(s) text och länk

Tack en privatspanare till alltså.Jag förstår att folk på vänsterkanten vill att deras stora ledare dog av en stor sammanslutning med mycket makt och inflytande, med tanke på han blev mördad av en A lagare rättshaverist och pundare, för finare och bättre var det inte.

Tyvärr tror inte ens Palmeutredarna själva på det längre vilket du skulle notera om du läste Walls bok. Han har nämligen talat med dem.

Christer Pettersson är utesluten som mördare! Tyvärr för dig är det så! Skandalen är att det skulle ta 20 år för några att upptäcka det men det kanske fanns skäl att hålla kvar vid en omöjlig lösning.

Kanske var och är det som Holmer så kryptiskt sade. Sanningen kan skaka hela samhället i sina grundvalar? Känske är det banalt på ett annat sätt.

Pettersonspåret drog dock sin sista suck när journalisterna hämtade upp Mockfjärdspickan. Det var sista hamstrået det att hålla liv i den teorin.

För övrigt finns det många i Blå laget som är fullständigt övertygade om att det var en konspiration på högerkanten inom underrättelsetjänst, polis och militär som låg bakom mordet. Politisk färg betyder mindre om man granskar fakta. Utan fakta kan den bli viktig men annars inte.
Senast redigerad av uddis(s) 2010-10-19 kl. 16:55.
Citera
2010-10-22, 16:34
Medlem
jag har försökt att få kontakt med GW för över ett år sedan utan framgång. Även gått via dottern som medlare men inget svar. Informationen som kunde ha varit intressant kan vara av stort värde och även vända ut och in på många teorier. Vad jag kan delge honom är följande;personuppgifter, motivet är hat. Vapen=innehavare fortfarande och ej testat av SKL , flyktväg och gömställe= stort bokförlag som har persdonalingång Luntmakargatan.
kul va?
Citera
2010-10-22, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av label
jag har försökt att få kontakt med GW för över ett år sedan utan framgång. Även gått via dottern som medlare men inget svar. Informationen som kunde ha varit intressant kan vara av stort värde och även vända ut och in på många teorier. Vad jag kan delge honom är följande;personuppgifter, motivet är hat. Vapen=innehavare fortfarande och ej testat av SKL , flyktväg och gömställe= stort bokförlag som har persdonalingång Luntmakargatan.
kul va?

GW svarar ej av princip på sådant verkar det. Han får nog mycket skumma förfrågningar mm eller så kanske han är lite dryg av sig?
Citera
2010-10-22, 17:25
Medlem
Citat:
kul va?

Skicka in det till Veckans Brott, då lär ju han få höra om det på ett sätt eller annat.
Citera
2010-10-25, 11:25
Medlem
Jag tror ju att GW läser på FB också nyfiken som han är...
Citera
2010-10-25, 19:26
Bannlyst
Citat:
Jag tror ju att GW läser på FB också nyfiken som han är...

Jag är rätt säker på att så inte är fallet!
Citera
2010-10-25, 23:59
Medlem
amilofss avatar
Det som talar emot konspirationer på högerkanten eller andra organisationer som låg bakom, är att om det är fler än EN inblandad så läcker information förr eller senare.

Vad hade hänt om man inte hade haft Anna Lindh mördare på bild och han aldrig hade blivit upptäckt.
Då hade det nu funnits tusen och åter tusen olika konsprationsteorier om olika grupperingar som gjort det, de flesta teorierna hade förstås berättat mer om den som lagt fram teorierna än om mordet. De flesta människorna står sällan objektiva i sina teorier och alla tolkar händelser så det ska passa sin egen teori eller sin agenda. Utgår man från ren fakta och håller sig neutral så löser man de flesta brott.

Öppet sinne.
Senast redigerad av amilofs 2010-10-26 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in