2015-01-26, 13:26
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Om det är Chrille P som är mördaren är jag övertygad om att han är en del i polisspåret. Polisen kanske hade en hållhake på Christer, enligt Miekkalinna där så hade han begått fler mord än det där bajonett-dråpet. Snuten kanske visste om det och pressade honom att göra det med löfte om att dom inte utreder honom i de fallen, om han inte begår det får han livstids fängelse för det andra. Kan förklara varför han "föll" och slog ihjäl sig så kort efter han gått ut med att han ville ha ett möte med Palmefamiljen. Han hade gått med rädsla för polisen hela tiden och visste att han ändå skulle dö snart, så han ville helt enkelt lägga korten på bordet ang. den frågan som följt honom så många år. Har svårt att tro att Christer skulle döda statsministern för skojs skull och riskera livstid bakom galler.

Det där var då den knasigaste bortförklaring av Säpo jag sett. Det märks att myndigheten fått allt svårare att göra sig trovärdig. Redan Holme'r insåg att Säpo låg bakom de långt i förväg planterade villospåren även mot CP. Han kunde då istället fås att agera i maskopi med poliser som ju på olika sätt hade varnats men ändå trodde sig själva kunna avslöja Säpo.
CP var en hedersman som medgav att han lätt kunde vara en dråpare men absolut aldrig någon simpel mördare. Holme'r visste därmed att han var att lita på då han troligen fick tips om hur polisens övning skulle gå till då CP kanske kunde hjälpa till.
CP klubbades ihjäl bara några dagar efter att jag framfört mitt hopp om att han och Lisbet borde träffas. CP var vän med de flesta och definitivt inte rädd för någon polis. Så som både morden och karaktärsmorden gått till mot både mot CP och Palme är det typiskt Säpo som ligger bakom liksom i hela raden av falskspår och "olyckor" mot enskilda som kommit i vägen för kuppmakarna.
Citera
2015-01-26, 17:28
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det där var då den knasigaste bortförklaring av Säpo jag sett. Det märks att myndigheten fått allt svårare att göra sig trovärdig. Redan Holme'r insåg att Säpo låg bakom de långt i förväg planterade villospåren även mot CP. Han kunde då istället fås att agera i maskopi med poliser som ju på olika sätt hade varnats men ändå trodde sig själva kunna avslöja Säpo.
CP var en hedersman som medgav att han lätt kunde vara en dråpare men absolut aldrig någon simpel mördare. Holme'r visste därmed att han var att lita på då han troligen fick tips om hur polisens övning skulle gå till då CP kanske kunde hjälpa till.
CP klubbades ihjäl bara några dagar efter att jag framfört mitt hopp om att han och Lisbet borde träffas. CP var vän med de flesta och definitivt inte rädd för någon polis. Så som både morden och karaktärsmorden gått till mot både mot CP och Palme är det typiskt Säpo som ligger bakom liksom i hela raden av falskspår och "olyckor" mot enskilda som kommit i vägen för kuppmakarna.

Menar du att jag skulle skriva för Säpo? Detta är bara en teori jag har OM det skulle vara så att CP skulle vara mördaren, vilket så många tror.

Kan tilläggas att jag aldrig trott att Chrille är mördaren, jag tror helt klart att polisen ligger bakom och att eventuellt dåvarande polisen A.Avsan är gärningsmannen, speciellt med tanke på att hans karriär bara skjutit i höjden sedan morden.

Ja, jag vet inte vad mer jag ska skriva för ditt svar är lite luddigt..
Citera
2015-01-26, 19:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Ur Miekkalinnas blogg:
"Efter muck från Hall 1962 reporter på ETC. Skrev reportage i de flesta numren av tidningen under flera år: bl.a. från ett katolskt ghetto i Belfast - och om den s.k bombmannen, Lars Tingström. Efter ETC jobb en kortare tid på undergroundblaskan Kannibal."

Miekkalinna var alltså bekant och kanske också vän med Tingström. Hade Harri och CP ett gemensamt mål i att hämnas Tingström genom att mörda Palme? Intressant.

http://hahaharri.blogspot.se/2011_01_01_archive.html
Så Miekkalinna har alltså lämnat den här jämmerdalen nu.
Var ju en riktig skrivarbegåvning kan konstateras.
Hade inte aning om att han jobbat som reporter på Johan Ehrenbergs gamla ETC.
Där ser man - mannen kunde annat än att råna banker och knarka.
Och kände gode Chrille gjorde han.

Mannen som fixade bort Sveriges statsminister Olof Palme och därmed gjorde livet
lite lättare att leva ett tag för Lars Tingström innan cancergisslet satte sina obönhörliga
klor i honom.
Senast redigerad av Grandioso 2015-01-26 kl. 19:49.
Citera
2015-01-26, 19:52
Medlem
Citat:
Om du tar av dig foliehatten bara en liten stund så kan jag avslöja för dig att "hedersmannen" CP inte var enbart bajonettmördare och Palmemördare, han hade även ihjäl sin egen far. Så din hedersman var alltså trippelmördare...Och nej polisen/SÄPO skickade inte ut en jävla knarkare och alkoholist att likvidera Palme men det gjorde däremot Lars Tingström, sug på den du.
Citera
2015-01-26, 21:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Menar du att jag skulle skriva för Säpo? Detta är bara en teori jag har OM det skulle vara så att CP skulle vara mördaren, vilket så många tror.

Kan tilläggas att jag aldrig trott att Chrille är mördaren, jag tror helt klart att polisen ligger bakom och att eventuellt dåvarande polisen A.Avsan är gärningsmannen, speciellt med tanke på att hans karriär bara skjutit i höjden sedan morden.

Ja, jag vet inte vad mer jag ska skriva för ditt svar är lite luddigt..

Polisspåren är lika falska som någonsin kurdhistorierna eller varje ensam galning-teori.
Allt styrs fortfarande från Säpo och mediemakten.
CP likaväl som Avsan eller CGÖ var på sin höjd vittnen som Säpo på alla sätt måste tysta.
Vi andra med tydligen alltför obekväma frågor kan av alla trakasserier att döma inte undgå att dra vidare slutsatser.
Citera
2015-01-26, 21:23
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Om du tar av dig foliehatten bara en liten stund så kan jag avslöja för dig att "hedersmannen" CP inte var enbart bajonettmördare och Palmemördare, han hade även ihjäl sin egen far. Så din hedersman var alltså trippelmördare...Och nej polisen/SÄPO skickade inte ut en jävla knarkare och alkoholist att likvidera Palme men det gjorde däremot Lars Tingström, sug på den du.
Och som debunkerproffs skall du givetvis ha alla bevis för dessa mord! Ni saknar begrepp om heder. Den saken är då helt klar.
Citera
2015-01-27, 18:31
Medlem
Citat:
Och som debunkerproffs skall du givetvis ha alla bevis för dessa mord! Ni saknar begrepp om heder. Den saken är då helt klar.
Bajonettmordet och Palmemordet är CP överbevisad om, oavsett vad ni foliehattar fantiserar om. Han erkände båda dessa mord. CP´s mord på sin egen far är lite mer osäkert kan jag väl erkänna, men det finns ganska mycket som tyder på att "hedersmannen" faktiskt slog ihjäl sin far, det är i alla fall inte osannolikt.
Citera
2015-01-28, 10:16
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Bajonettmordet och Palmemordet är CP överbevisad om, oavsett vad ni foliehattar fantiserar om. Han erkände båda dessa mord. CP´s mord på sin egen far är lite mer osäkert kan jag väl erkänna, men det finns ganska mycket som tyder på att "hedersmannen" faktiskt slog ihjäl sin far, det är i alla fall inte osannolikt.
Palmemordet är CP definitivt oskyldig till men troligen ett farligt vittne tillsammans med Holme'r som heller inte fick lov att säga något med hänsyn till ännu levande hedersmän bland polisen.
Om det var så att CP hade ihjäl sin far så hade han i vilket fall sin farmors fulla förståelse. Något fegt överlagt mord skulle han inte under några omständigheter ha nedlåtit sig till.
Citera
2015-02-08, 07:19
Medlem
Citat:
Palmemordet är CP definitivt oskyldig till men troligen ett farligt vittne tillsammans med Holme'r som heller inte fick lov att säga något med hänsyn till ännu levande hedersmän bland polisen.
Om det var så att CP hade ihjäl sin far så hade han i vilket fall sin farmors fulla förståelse. Något fegt överlagt mord skulle han inte under några omständigheter ha nedlåtit sig till.
Tror du att Anki också ljuger eller? Och varför skulle hon ljuga och smutskasta sitt livs kärlek?

Citat:
– Christer ville att du skulle få veta vad han sa.
De hade varit ute på promenad, stannade till och satte sig på en parkbänk. Christer, som var nykter, sa:
– Jag vill tala om något för dig.
– Du vet att jag använder inte skjutvapen, har aldrig gjort det...det var jag som sköt Olof Palme.
Hon berättar att han sedan sa något om det andra skottet och minns att han sa något om att något blev fel.
– Jaha, svarade jag honom. Varför berättar du det här för mig?
– Det är dig jag älskar och du ska veta det.
– Om jag dör vill jag att du ska berätta det för Lennart Håård på Aftonbladet.
Hon har nu burit på detta sedan Christer Pettersson avled.
– Det har varit väldigt jobbigt.
Sa han någonting om varför han sköt Palme?
– Jag gjorde det för bombmannen, sa han.
– Vilken bombman? sa jag.
– Han blev helt fel dömd till livstid. Jag gjorde det för hans skull.
Så mycket mer blev inte sagt, men hon berättar att i breven fanns ibland anspelningar på Palmemordet.
När jag lämnar lägenheten säger hon:
– Det känns skönt att jag har berättat det här nu. Nu har jag gjort det Christer bad mig om.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11049218.ab
Citera
2015-02-09, 11:46
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Tror du att Anki också ljuger eller? Och varför skulle hon ljuga och smutskasta sitt livs kärlek?

För att få fram den här typen av historier räcker en reporters privata kassa mycket väl till. Sedan har han sin framtid säkrad hos mörkercentralen.
Citera
2015-02-09, 23:30
Medlem
CP kan omöjligt ha gjort det. På Sveavägen flanerade hundratals med människor och ingen INGEN har sett någon missbrukare. Inte heller utanför Grand, inte heller längs med flyktvägen och inte heller på mordplatsen.

CP kunde helt enkelt inte smälta in. Kunde inte stå still. Kunde inte tygla nerver.

Om CP hade gjort det måste han ha haft en osynlig rock och huva på sig vilket isåfall motsägs av vittnen på Sveavägen och Tunnelgatan.

Så nästa gång ni kommer hem efter en promenad. Hur många missbrukare mins ni? Förmodligen 100%.

Jag tror dock att CP inte kom ihåg hela kvällen utantill utan måste dra slutsatser om vad han gjorde. När man ser honom tala om ämnet på youtube så skymtar det fram mellan raderna.

Rätt ska fan va rätt.
Citera
2015-02-12, 10:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Att denna historia är uppdiktad och tillrättalagd för mörkläggarnas ändamål avslöjas i den orimligt detaljerade förklaringen kring varningsskottet mot Lisbet. Detta var det första skottet tvärs över gatan som inte alls var avsett att döda utan bara ge klarsignal åt Baresic på avsatsen bakom paret Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in