Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Nej.. De killarna, som han kom ihåg flera veckor senare, hade träffat honom en fredagkväll.. de kunde inte säkert säga vilken fredagkväll.. Enligt dem så visade VC dem en kamera, men enligt VS själv hade han ingen kamera med sig den 28/2 86´.. Så jag får väl säga att de misstog sig.
Ok vad bygger du ditt förakt för teorin på? Och Wingrens inkompetens?
Holmér! Där har vi en pajas!
Jag föraktar alls inte teorin. Däremot tror jag inte ett dugg på den. Du får förlåta mig om jag inte har detaljerna alldeles klara efter alla år men jag minns inte att minsta misstanke fanns hos åklagarna efter att dom fått tag på de där grabbarna. Vad jag minns gav dom VG ett solklart alibi för tidpunkten för mordet. Efter att killarna äntligen efterlysts och lätt hittats i mitten av maj(?) var alla av uppfattningen att VG var en som Holmér häktat utan tilllstymmelse tillbevis mest för at ha någon i finkan under tiden för begravningen. Det såg bättre ut så. Samt att han kunde göra sina egna löjeväckande kopplingar till Kennedy-mordet med att VG skulle ha sprungit in på en bigraf och annat nonsens. Men, portnoy, visa mig gärna var det står att de där killarna tar fel på dag så kanske jag går ner i källaren och river lite i dom kartongerna igen.
Jag får inte ihop att du menar att Holmér är en pajas men att du tror på Wingren. När det begav sig hade Wingren bara en vän i polishuset och det var just lille Hans. Så gott som alla andra visste vilken lögnare och nolla Börje var. Om jag minns rätt hade han fått sparken från Malmöpolisen efter medvetet grova fel både i anslutning till ett mord och i ett narkotikaärende. Angående hans kompetens - läs förhören och turerna kring Beno. Man pendlar mellan skratt och gråt.