2007-03-26, 19:44
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Intressant. Läs gärna och kommentera mitt tidigare inlägg: http://www.flashback.org/showpost.php?p=5654217&postcount=378

Efter att gått vidare med att läsa mer material kring incidenten håller jag det emellertid för relativt rimligt att anta att det ändå var Christer Petterson som var den skyldige.

Ok. hur kommer det sig?

Det enda som stör mig med 33-åringen är det s.k. mustachtricket som tas upp i boken. Detta gör det hela mycket mer överlagt än vad jag skulle kunna tro att det egentligen var... Annars tycker jag det är väldigt "hett"...
Citera
2007-03-26, 19:54
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ok. hur kommer det sig?

Det enda som stör mig med 33-åringen är det s.k. mustachtricket som tas upp i boken. Detta gör det hela mycket mer överlagt än vad jag skulle kunna tro att det egentligen var... Annars tycker jag det är väldigt "hett"...
Efter att ha noterat argumentationen och bevisen kring 33-åringen respektive Christer Pettersson tycker jag det blir mer rimligt att anta att det var CP. Om jag inte missminner så har ett vittne, en annan kriminell figur, pratat med CP på biografen under själva filmvisningen. Han var alltså på plats. Andra har noterat hur han i efterhand erkänt mordet och dessutom bränt de kläder han använde under den intressanta kvällen. Avslutningsvis blir det svårt att bortse från Lisbet Palmes vittnesmål. På grund av det är det nog omöjligt att binda någon annan som mördare samtidigt som det föreligger många frågetecken även med CP som mördare.

Men hursomhelst så instämmer jag med dig om att 33-åringen är ett intressant uppslag. Det i mina ögon det näst mest troliga scenariot.
Citera
2007-03-26, 19:54
Moderator
Tystnads avatar
Jag anser också att 33-åringen var en mytoman .
Att viktiga vittnen fick se bilder och fick annan information innan vittnes konfrontationenv förstörde ju för all framtid trovärdighet för dessa vittnen.

Jag tror mer på Crille ,anledningen är att han var en tidigare straffad ,och känd våldsman som inte skulle tveka det minst för att utföra ett mord ,speciellt inte under inflytande av droger som amfetamin och sprit.

Dock var det rätt att fria honom pga den dåliga vittnes konfrontationen och avsaknaden av fysiska bevis.
Citera
2007-03-26, 20:00
Medlem
Harry_Hallers avatar
Är det jag som missat det hela eller har man fortfarande inte gjort några framsteg vad gäller provskjutningen av den s.k. Mockfjärdsrevolvern? Befinner den sig fortfarande i Linköping i oljebad?
Citera
2007-03-26, 21:45
Moderator
Tystnads avatar
Dem har tydligen "tekniska problem" med undersökningen ,vad det nu kan innebära.
Dessutom går dem mycket försiktigt tillväga så dem inte förstör några värderfulla bevis
Citera
2007-03-26, 22:23
Medlem
portnoys avatar
OK.. Jag köper inte de argumenten helt dock.

LP´s utpekande är katastrofalt svagt, med tanke på hennes tidigare vittnesmål (kom ihåg, de första är de viktigaste och avgörande, och i början var hon totalt virrig, sedan "växte" minnena fram.) samt att hon på förhand visste att den misstänkte var alkoholist, som jag nämnde tidigare.

OK CP var kriminell, men hade aldrig dömts för våldshandling med handeldvapen inblandat. Det värsta han gjort var att sticka ihjäl en kille med bajonett (dråp). (ja vidrigt, men stor skillnad)

Ja, VG var en lögnare, men när jag läser hans slingriga snack under förhören får jag rysningar i kroppen. Om han nu var oskyldig hade han kunnat svara mycket enklare. Men inget är så klart givet.

I TV4´s befängda dokumentär, Satans Mördare, vars budskap är att CP sköt ihjäl OP av misstag, finns ett kort klipp med VC med som ger tittaren en förlöjligad bild av Börje Wingren o co.

Till er som inte tittat igenom det, läs det!

http://www.leopoldreport.com/skotOP.html
Citera
2007-03-26, 23:06
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
I TV4´s befängda dokumentär, Satans Mördare, vars budskap är att CP sköt ihjäl OP av misstag, finns ett kort klipp med VC med som ger tittaren en förlöjligad bild av Börje Wingren o co.

Det finns ingen som förlöjligar pajasen Börje Wingren så grundligt som han själv.

Boken han skrev "han sköt Olof Palme" är 272 sidor ren nonsens. Det är så uppenbart att han skrivit den med det enda syftet att försöka bli hjälte och rentvå sitt rykte som totalt inkompetent och mångårig mutkolv. Det finns väl ingen som kan läsa ett förhör den mannen höll utan att brista ut i ett generat skratt.

portnoy, vad tror du om de som gav Gunnarsson alibi? Ljuger dom? är dom inblandade? eller misstar dom sig?
Citera
2007-03-26, 23:08
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
portnoy, vad tror du om de som gav Gunnarsson alibi? Ljuger dom? är dom inblandade? eller misstar dom sig?
Vilka gjorde det?

Jag har istället hört motsatsen; där flera personer har pekat ut honom i anslutning till mordplatsen vid gällande tidpunkt.
Citera
2007-03-27, 00:24
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Boken han skrev "han sköt Olof Palme" är 272 sidor ren nonsens.

Exakt. Förutom en massa foliehattar så är det väl bara portnoy och Evert Bäckström som tror på 33-åringsteorin...
Citera
2007-03-27, 09:47
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Exakt. Förutom en massa foliehattar så är det väl bara portnoy och Evert Bäckström som tror på 33-åringsteorin...

Haha... Go!
Citera
2007-03-27, 09:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Det finns ingen som förlöjligar pajasen Börje Wingren så grundligt som han själv.

Boken han skrev "han sköt Olof Palme" är 272 sidor ren nonsens. Det är så uppenbart att han skrivit den med det enda syftet att försöka bli hjälte och rentvå sitt rykte som totalt inkompetent och mångårig mutkolv. Det finns väl ingen som kan läsa ett förhör den mannen höll utan att brista ut i ett generat skratt.

Nej.. De killarna, som han kom ihåg flera veckor senare, hade träffat honom en fredagkväll.. de kunde inte säkert säga vilken fredagkväll.. Enligt dem så visade VC dem en kamera, men enligt VS själv hade han ingen kamera med sig den 28/2 86´.. Så jag får väl säga att de misstog sig.

Ok vad bygger du ditt förakt för teorin på? Och Wingrens inkompetens?

Holmér! Där har vi en pajas!
Citera
2007-03-27, 09:51
Medlem
portnoys avatar
Så ni tycker Satans Mördare ger en seriös bild av mordet? LOL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem