Citat:
Ursprungligen postat av aristokraten
Är det här verkligen tillförlitliga uppgifter? Jag har läst något liknande, men tycker att de verkar väldigt spekulativa och fantasifulla. Men om det skulle förhålla sig på detta sätt är det ett märkligt beteende av polisen eller Lisbeth. Vi vet ju inte vem som såg till att hon i så fall bytte bil. Det skulle väl kunna ha varit ambulanspersonalen som ville ha lite utrymme att arbeta på i ambulansen också?
Jag ser inte det som en spekulation utan fakta. Jag har själv sett bilden när hon kommer till sjukhuset och kliver ur polisbilen, med en annan jacka. Det är heller inget som har dementerats av Lisbeth eller polisen, så jag ser inte det som någon osanning.
Om ambulanspersonalen tyckte hon var i vägen så hade de väl poängterat det redan från början när det fanns två ambulanser på plats. Dessutom tror jag inte de hade valt att stanna ambulansen även om hon hade varit ivägen eftersom det bara handlade om några få minuter innan de var vid sjukhuset.
Så jag kan inte se det som annat än att poliserna stannade ambulansen.
Jag vill egentligen inte dra för stora växlar av det här men det är extremt skumt och det som stör mig ännu mer är att media inte har tagit upp detta (det kanske finns en logisk förklaring, men eftersom ingen frågar så får man ju inget veta). Jag har t.ex. mailat Borgnäs och frågat varför media inte tar upp detta, men han har inte svarat.