Citat:
För 15 år sedan hade Mancini precis slutat, men man hade fortfarande tior som Baggio, Zola, Del Piero och Totti... Och man hade målskyttar som Vieri, Pippo, Montella, Luca Toni och talangen Gilardino som väntade på sin chans...
Alla ovanstående och många fler... Och idag är gli Azzurri som bäst Insigne och El Shaarawy. Om nu Conte vågat spela dem tillsammans. Ingen stjärnglans precis...
Samtidigt är det såklart mindre smart att spela Motta och Montolivo tillsammans utan någon riktig spelfördelare. Smarta spelare men inte de snabbaste, och framförallt behövs en Verratti i sammanhanget.
Oavsett så tror jag att det kan bli bra. Men gli Azzurri har inte råd med skador på nyckelspelare. Backlinjen ska vara intakt och bygga på Juventus. Verratti ska spela, och det bör även Insigne göra. Men anfallet är svagt.
Men Italien vet vad Ibra kan göra, och har stor respekt för Belgien. Många är inställda på att åka ut i gruppspelet, och några tror att man kan ta sig vidare men inte särskilt långt. Det är ett lag som definitivt slår underifrån...
Alla ovanstående och många fler... Och idag är gli Azzurri som bäst Insigne och El Shaarawy. Om nu Conte vågat spela dem tillsammans. Ingen stjärnglans precis...
Samtidigt är det såklart mindre smart att spela Motta och Montolivo tillsammans utan någon riktig spelfördelare. Smarta spelare men inte de snabbaste, och framförallt behövs en Verratti i sammanhanget.
Oavsett så tror jag att det kan bli bra. Men gli Azzurri har inte råd med skador på nyckelspelare. Backlinjen ska vara intakt och bygga på Juventus. Verratti ska spela, och det bör även Insigne göra. Men anfallet är svagt.
Men Italien vet vad Ibra kan göra, och har stor respekt för Belgien. Många är inställda på att åka ut i gruppspelet, och några tror att man kan ta sig vidare men inte särskilt långt. Det är ett lag som definitivt slår underifrån...
Jag var också inne på det i ett inlägg tidigare som du även kommentera angående Italien och deras akilleshäl, anfallet. Tycker att det är skandal att inte kunna vaska fram nya stjärnor i anfallet för Italiens räkning. Det känns lite som det blir formen som avgör vilka det blir i anfallet. Målvakt + backlinje är given. Innermittfält i princip givet också, frågan är vilka som får bänkplats bara. Yttrar har jag ingen bra koll på förutom Darmian , lite tunt på yttrar i 3-5-2 med kvalité enligt mig och det är vad vi får gå eftersom det är conte som tränar laget.
Angående skador, Chiellini är skadad konstant nuförtiden. Spelar en halvlek utgår skadad, borta x antal dagar/veckor och åter samma visa han måste repa sig. Han måste med till EM. Enligt mig kört på förhand om någon av de tre musköterna i juve blir skadade och inte kan följa med till EM, så viktig är den 3-manna samspelta backlinjen från juventus för italiens räkning.
Skulle Marchisio - Pirlo - Veratti funka på mitten i 3-5-2?
Ska jag vara ärlig har jag dålig koll på Veratti men vet att han är en Pirlo-typ dock inte lika fina smörpassningar som Pirlo (vem har det) men Veratti är istället en mycket snabbare spelare. Så frågan är om man kan ha Veratti och Pirlo på plan samtidig eller om det blir för obalanserat.
Jag menar är De Rossi i Roma bänkad eller vad är det frågan om, för han spelar ju aldrig? Håller han inte ens för Serie A spel i Roma så undrar jag vad han ska göra i EM för Italien, bänkplats?
Veratti och Marchisio är givna på mittfältet åtminstone, vem som än som ska spela med dem tre på innermittfältet så får det bli en spelare som balanserat ihop det bra med dem två.
Förövrigt så har Italien tre spelare som kan spela regista: Marchisio, Pirlo, Veratti.
även om Marchisio inte lär spela som det då de två ovan nämnda gör det bättre så han kommer ju spela bredvid. Men är det något Italiens landslag är bortskämda med är det en bra målvakt, backlinje och tre grymma regista.
Just det, vad för position har montolivo i Milan? Säg inte regista vilket jag tror för då är han ju överflödig.
Angående motta glömde jag av i skrivhetens hetta. Motta, Pirlo/Veratti - Marchisio där har vi det!
Eller De rossi istället för Motta. Men vet ju ej om de rossi är död eller inte.
Förövrigt så tycker jag De Rossi ALLTID ser bakfull ut. Ser ju ut som han supit dagen innan varje jävla match haha
Senast redigerad av Klopek 2016-04-06 kl. 02:43.
Senast redigerad av Klopek 2016-04-06 kl. 02:43.

Men nu har du motiverat varför lagen från Milano går före Napoli. Napoli må ha en tunn trupp men högstanivån är oerhört hög, så just nu tycker jag nog att de ska gå före. Kan mycket väl vara så att det ändras inom en snar framtid.