Citat:
Ja, det är en minst sagt imponerande tränarlista det där. Och jag har argumenterar tidigare för att Chelsea gjorde fel som sparkade Ranieri efter en säsong där han med ett i princip helt nytt lag tog Chelsea till en andraplats i ligan, endast slagna av ett Arsenal som gick obesegrade genom hela säsongen samt en semifinalplats i Champions League vilket såklart är ett grymt bra facit. Nu blev det ändå väldigt mycket med Mourinho för The Blues del, men jag såg många matcher med Chelsea den där säsongen och jag är tämligen säker på att den fantastiske Claudio Ranieri hade tagit hem åtminstone en ligatitel med laget om han fått fortsatt förtroende. Men skrattar bäst som skrattar sist, för nu är det Mourinho som fått sparken efter år av skitsnack riktat mot en av fotbollsvärldens mest sympatiska människor. Portugisens antagonist då? Ja, han ser ut att ta ett historisk PL-guld med blygsamma Leicester. Så jävla rätt! Det höjdes lite röster om att man borde göra sig av med honom och slänga in en ny över EM. Men den stormen verkar inte riktigt ha tagit fart. Vilket inte hade hjälpt situationen... Men visst är det upplagt för ännu ett blekt mästerskap där fixstjärnor saknas och tränaren har tankarna på en regnig ö.
Italien borde få en ordentlig skandal som livar upp lite och skapar en känsla av viktighet.
Conte blir den femte italienaren som tränar Chelsea de senaste 20 åren. Vialli, Ranieri, Ancelotti, Di Matteo och nu Conte. Vansinnigt framgångsrika tränare som vunnit allt* med Chelsea... Ja förutom Ranieri som är den som varit där längst (fyra säsonger) men inte vann ett skit.
*Allt = League Cup, Charity Shield, Community Shield, FA Cupx3, Premier League, UEFA Cup Winners' Cup, UEFA Super Cup, UEFA Champions League…
Italien borde få en ordentlig skandal som livar upp lite och skapar en känsla av viktighet.

Conte blir den femte italienaren som tränar Chelsea de senaste 20 åren. Vialli, Ranieri, Ancelotti, Di Matteo och nu Conte. Vansinnigt framgångsrika tränare som vunnit allt* med Chelsea... Ja förutom Ranieri som är den som varit där längst (fyra säsonger) men inte vann ett skit.
*Allt = League Cup, Charity Shield, Community Shield, FA Cupx3, Premier League, UEFA Cup Winners' Cup, UEFA Super Cup, UEFA Champions League…