2016-03-25, 00:03
Medlem
Nästan bara jag som skriver i tråden. Det är fan inte rätt. Särskilt inte eftersom jag skriver absolut mest på fyllan...

Jag vet att vi är mitt i landskamper, men Cagliari är Sardiniens landslag likt Malmö FF är Skånes landslag...

Men låt oss, eller åtminstone mig, glädjas av att del Direttore d'Orchestra är tillbaka. Di Gennaro verkar fit for match. Äntligen!
Citera
2016-03-25, 01:16
Medlem
setubals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Låt oss också konstatera att den spanska tröjan är som om en tysk spytt.
https://pbs.twimg.com/media/CeVz-qmW4AAi-pp.jpg:large
Haha sanslöst, fick en chock när jag slog på streamen.

Samtidigt kör italienarna självklart med ett stiligt och rent ställ - har de någonsin haft en ful dräkt?
För-VM 2009. Närmst? Ska vara bruna shorts. Tröjan vet jag inte riktigt, men de får det att fungera på nåt vänster..

Här har vi gått ifrån 80/90-talens vidunder, men nu börjar ett par vrak ploppa upp.
Citera
2016-03-25, 21:17
Medlem
Full omgång i Serie B imorgon lördag.

Crotone och Cagliari drar ifrån i toppen och har 66 respektive 65 poäng. De båda direktplatserna till Serie A är deras att förlora... Trean Novara har 52 poäng, men sedan är det jämnt som fan. Sex lag tar sig till Play Off om den sista platsen till Serie A. Just nu ligger Brescia utanför Play Off på en nionde plats i tabellen med 49 poäng. Brescia möter Novara imorgon...

I Serie B är det endast 10 lag av 22 som har kvar samma tränare som de startade säsongen med. Rastellis Cagliari ska imorgon möta Hernan Crespos Modena. Båda har varit med hela säsongen. Crespo är den enda tränaren av de 11 sämst placerade lagen som varit med sedan säsongsstarten.

Men Modena är inblandade i bottenstriden, ligger endast en poäng över Play Out, och fyra poäng ned till direktnedflyttning till Lega Pro.

Cagliaris startelva på la Braglia kommer att vara

Storari

Balzano Ceppitelli Pisacane Murru

Cinelli Di Gennaro Fossati

Joao Pedro
Farias Sau

Det viktigaste är såklart att Di Gennaro är tillbaka. Risken är såklart att han är lite ”rostig”. Tyvärr är Melchiorri avstängd. Sau måste komma igång och göra mål.

*

Eftersom jag tidigare tittade till Lega Pro och att Modena tränas av Crespo, så var jag tvungen att leta upp Parma nere i Serie D. Det går fortfarande bra för dem. Obesegrade (23 vinster och 9 oavgjorda) men trots det endast nio poäng ned till AltoVicentino. Endast ett lag är direktkvalificerade till Lega Pro. Tycker om att tränaren är Apolloni och kaptenen är Lucarelli. Två män som har hjärta för klubben.
Senast redigerad av Brille68 2016-03-25 kl. 21:19.
Citera
2016-03-26, 11:37
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Eftersom jag tidigare tittade till Lega Pro och att Modena tränas av Crespo, så var jag tvungen att leta upp Parma nere i Serie D. Det går fortfarande bra för dem. Obesegrade (23 vinster och 9 oavgjorda) men trots det endast nio poäng ned till AltoVicentino. Endast ett lag är direktkvalificerade till Lega Pro. Tycker om att tränaren är Apolloni och kaptenen är Lucarelli. Två män som har hjärta för klubben.

Även om det är Serie D, så är Parma det ända lag som inte har förlorat om kollar alla serierna från A till D 😀.
Alla lagen vill slå Parma i deras Serie. Det är lite extra att möta Parma. Laget drar in flest åskådare. Parma hade 5000 supportrar med sig vid en borta match för några veckor sen.
Citera
2016-03-26, 16:38
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Spekuleras i la Gazzetta om gli Azzurris förmodade startelva, och formation.

Italia (3-4-3): Buffon; Darmian, Bonucci, Acerbi; Florenzi, Thiago Motta, Parolo, Giaccherini; Candreva, Pellè, Eder.

Tämligen intetsägande...

En del skador helt klart. Marchisio hade gått rakt in på mittfältet. Chiellini och Barzagli i backlinjen om det nu är 3-backslinje vilket det alltid är för conte 3-5-2, barzagli fick lämna återbud p.g.a skada och chiellini och marchisio skadade sedan tidigare. Så det är tre st tunga pjäser som saknas. Veratti är ju också självskriven på mitten. De Rossi vet jag ej nuförtiden men borde vara med.

Släng in dessa herrar och Italien har nog EM's starkaste defensiv utan tvekan om man ser till målvakt, backlinje och innermittfält grymt starkt! Offensivt är det dessvärre tunt och enligt mig så är en stark offensiv bästa försvar, kolla bara Barca som har en högst medioker försvarslinje jämfört med Juventus men och andra sidan är anfallet en klass för sig och de vinner och vinner.

Krävs att Italiens yttrar i ett 3-5-2 har en bra dag likaså anfallarna har en bra dag om det ska gå vägen mot bättre motstånd. Sämsta positionerna helt klart i ett 3-5-2 är givet anfallet för Italien.

Kanterna är väl precis godkända i form av Darmian och vem som nu spelar på andra kanten.

Skulle säga såhär:

Målvakt: 5/5
Backlinje: 5/5
Mittfält: 3/5
Anfall: 2/5

Angående att mittfältet bara får en 3a är för att kanterna inte håller lika hög klass som innermittfältet om man nu tar det bästa innermittrarna som går för Italien: Marchisio, Veratti och De rossi. Annars hade Mittfält fått en 4a om det såg lite bättre ut.

Anfallet alldeles för intetsägande och ingen världsklass.
Citera
2016-03-26, 17:50
Medlem

Tittade på Modena mot Cagliari. Cagliari kontrollerade matchen och Modena var tämligen uddlösa. Såg hyfsat ut spelmässigt även om Melchiorri saknades i offensiven. I pausen så dog min stream och jag valde istället Diretta Gol under andra halvlek.

Diretta Gol är fantastisk underhållning men man får inget riktigt grepp om matcherna.

Angående Modena mot Cagliari, så blev Modenas Giorico utvisad relativt tidigt i andra halvlek. Giorico är född på den vackra ön och spelade i Cagliaris Primavera... Han var bra i första halvlek, och utvisning var olycklig. Men mot alla odds så tog Modena ledningen med ca 15 minuter kvar. Ett fint anfall och iskall avslutning.

Sedan följde ett par missade målchanser av Sau. I övrigt ingenting som var värt att visas på Diretta Gol.

Tills de andra matcherna var slut och man var inne på tredje övertidsminuten. Bollen desperat in i straffområdet och Farias dunkade upp den i nättaket! Det fina var att man inte var nöjd med oavgjort utan direkt anföll. Farias dribblade och assisterade Sau, fri framför mål, som denna gång inte missade. 1-2 i femte övertidsminuten! Vansinne!

Efter matchen satt jag och följde live sändning från Modenas omklädningsrum, dit ultras hade lyckats ta sig in. Hoppas och tror att det inte slutade i våldsamheter. Och jag hoppas att Crespo får vara kvar som tränare, även om det blir allt svårare.

Cagliari är nu serieledare.
Citera
2016-03-26, 19:08
Medlem
Citat:
...
Efter matchen satt jag och följde live sändning från Modenas omklädningsrum, dit ultras hade lyckats ta sig in. Hoppas och tror att det inte slutade i våldsamheter. Och jag hoppas att Crespo får vara kvar som tränare, även om det blir allt svårare.
...
Och direkt efter att jag skrev mitt inlägg så meddelade direttore sportivo Massimo Taibi att även Crespo fått sparken. Inget lag på den undre halvan har därmed kvar den tränare som de startade säsongen med. Vansinne. 13 av 22 lag har sparkat sin tränare...
Citera
2016-03-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
En del skador helt klart. Marchisio hade gått rakt in på mittfältet. Chiellini och Barzagli i backlinjen om det nu är 3-backslinje vilket det alltid är för conte 3-5-2, barzagli fick lämna återbud p.g.a skada och chiellini och marchisio skadade sedan tidigare. Så det är tre st tunga pjäser som saknas. Veratti är ju också självskriven på mitten. De Rossi vet jag ej nuförtiden men borde vara med.

Släng in dessa herrar och Italien har nog EM's starkaste defensiv utan tvekan om man ser till målvakt, backlinje och innermittfält grymt starkt! Offensivt är det dessvärre tunt och enligt mig så är en stark offensiv bästa försvar, kolla bara Barca som har en högst medioker försvarslinje jämfört med Juventus men och andra sidan är anfallet en klass för sig och de vinner och vinner.

Krävs att Italiens yttrar i ett 3-5-2 har en bra dag likaså anfallarna har en bra dag om det ska gå vägen mot bättre motstånd. Sämsta positionerna helt klart i ett 3-5-2 är givet anfallet för Italien.

Kanterna är väl precis godkända i form av Darmian och vem som nu spelar på andra kanten.

Skulle säga såhär:

Målvakt: 5/5
Backlinje: 5/5
Mittfält: 3/5
Anfall: 2/5

Angående att mittfältet bara får en 3a är för att kanterna inte håller lika hög klass som innermittfältet om man nu tar det bästa innermittrarna som går för Italien: Marchisio, Veratti och De rossi. Annars hade Mittfält fått en 4a om det såg lite bättre ut.

Anfallet alldeles för intetsägande och ingen världsklass.

Jag håller med i stort.

Och laget som Conte ställer upp med i vänskapsmatcherna kan vara bra i vänskapsmatcher, trots att det är mot bästa möjliga motstånd. Bygger på gli Azzurris styrkor, dvs inställning, taktiskt kunnande och spela som ett lag.

Men i stora matcher krävs stora spelare. Briljans och utstrålning.

Verratti och Insigne är viktiga. Spelare som kan skapa något ur ingenting. Som kan bryta mönstret och briljera (Pirlo & Giovinco borde dock vara med i truppen, åtminstone som back up). Gli Azzurri har tidigare visat (VM 2006!) att man kan göra mål utan att förlita sig på en fantastisk målskytt, men det hade onekligen varit bättre med minst en pålitlig målskytt av världsklass längst fram.
Citera
2016-03-27, 12:00
Medlem
gato12s avatar
Vem tar över Gli Azzuri om Conte går till Chelsea?
Citera
2016-03-27, 19:18
Medlem
Igår kväll spelade Salernitana mot Bari. Slutade 3-4 i en galen match.

Riktigt skön inramningen. Båda grupperna står i samma kurva och hyllar sin gemelleggio:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1690384_988423517908394_601091159345918895_n.jpg?o h=c57319abfa333a1edd25d2d79f013fc0&oe=5781C0FB

https://www.youtube.com/watch?v=ehZAulc_e5A

Matchen:
https://www.youtube.com/watch?v=o_SMobBxPK4

Bari flyger därmed upp till delad tredjeplats medan Salernitana ligger näst sist.

Och Salerno verkar ha det svårt. Igår greps en muslim som var inblandad i attentatet i Bryssel. Vilket inte alls är säskilt konstigt. Eller rättare sagt så har det växt upp ett samhälle ”salestan” med muslimer utanför Salerno, med sharia-lag där man går till attack mot kristna.

http://www.ilgiornale.it/news/cronache/sharia-e-raid-contro-i-cattolici-enclave-islamica-nel-salern-1239599.html

http://www.piovegovernoladro.info/2016/03/26/salerno-nelle-mani-5mila-immigrati-unarea-10-chilometri-quadrati-vige-la-sharia-stai-sereno-va-bene/

http://www.imolaoggi.it/2016/03/26/dita-amputate-e-raid-contro-i-cristiani-enclave-della-sharia-nel-salernitano/
Citera
2016-03-27, 20:30
Medlem
Bara för att sätta in matchen i ett sammanhang. Både Bari och Salerno är hamnstäder. Men till olika hav... Adriatiska respektive Tyrrenska havet. Var sin sida av stövelskaftet.

Salerno är en klassisk stad med historia och kultur.

http://www.sandrofiero.it/Sandro/free_down/Salerno%20notturna%20gigapixel2.jpg

http://www.charmingitaly.com/sites/charmingitaly.com/files/u1473/campania-salerno-duomo-crypt.jpg

Och omgivningarna är fantastiska. Jag inbillar mig dock att den gode Stivali kan måla det i betydligt bättre färger.

Tror inte att det ingår i Lotitos planer att Salernitana ska åka ned till Lega Pro. Jag inbillar mig att han vill ha dem kvar i Serie B, dvs inte gå upp till Serie A och inte gå ned till Serie B. Men här kan säkert någon som följer Lazio förklara bättre? viwil002?
Citera
2016-03-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vem tar över Gli Azzuri om Conte går till Chelsea?
Inte helt lätt...

Man vill helst slippa gamlingar som Lippi, Capello och Trapattoni... samtidigt så är Lippi väldigt intresserad av att träna ett klubblag, medan Trapattoni alldeles nyligen undvek ett muslimskt attentat i Afrika med en hårsmån då han diskuterade att ta över Elfenbenskusten. Gubbjäveln har fyllt 77 år, fast jag måste erkänna att jag gärna hade sett honom få en chans, men tror att jag är tämligen ensam om det...

Men samtidigt är såklart Ranieri önskvärd, men nu vill inte han. Och han pekar ödmjukt på att han direkt före Leicester fick sparken som tränare för Grekland...

Min favorit hade såklart varit Ancelotti. Men det får förhoppningsvis bli nästa gång. Allegri är för bra, och jag kan inte tänka mig att han är intresserad i dagsläget. Dessa två är de i dagsläget bästa italienska tränarna.

Ser inte heller att Spalletti eller Mancini tycker att tiden är rätt. Men kanske?

Om vi går ner en nivå skulle jag absolut kunna tänka mig Donadoni, förutom att han redan har tränat gli Azzurri och att han såklart likt Ranieri trivs utmärkt i sin nuvarande klubb. Man snackar om mästare som Tardelli och Cabrini... Även Guidolin, Gasperini, Ventura, De Biasi osv har nämnts

Men jag tror på Gigi Di Biagio. Som tränat U20 och sedan U21 sedan 2011. Ett billigt alternativ, som samtidigt visar att man satsar på framtiden. Ett relativt lätt och riskfritt val för Tavecchio. Mellanmjölk...
Senast redigerad av Brille68 2016-03-27 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in