2022-09-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Vem är galnast Arnstad eller Lindberg.

Arnstad. De är båda suspekt feminina och Lindberg är också en sjuk människa, men Arnstads galenskap är oslagbar. Hans debatt i SVT 2015-09-17 mot en dansk där man diskuterade afghanströmmen (https://www.youtube.com/watch?v=xWW63bkIPzA) undrar jag om det inte är det mest tragikomiska jag sett i hela mitt liv.

Därtill hans lögner om sina akademiska såväl som militära meriter.
Citera
2022-09-23, 19:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Vem har mest autism. Lindberg eller Arnstad. Båda är utmärkta exempel på just autism.

Båda håller omvärlden och verkligheten ifrån sig så man slipper sovra bland intryck. Autister har i regel svårt att sovra bland alla intryck (ljud, ljus mm) och stänger därför av omvärlden. Istället skapar de system om hur omvälden fungerar som de orienterar sig efter.

Därför får du alla dessa reoetetioner av floskler som de byggt upp sina system med. De har ingen riktig kontakt med verkligheten.
Det jag undrar när jag hör Lindberg är inte vad karln får allt ifrån utan hur han är att leva med? Han måste ju med all säkerhet hålla samma distans till fru och barn som han gör med verkligheten? Autism är inget som man stänger av efter jobbet.

Men Arnstad är i sämre psykiskt skick. Arnstad har med all säkerhet haft kontakt med psykiatrin i en eller annan form när livet inte gick ihop.

Titta när Arnstad tittar upp i taket under debatten i dansk tv. Det är en liten pojkes sätt att hålla för öronen. Finns någon artikel om när 50-åriga Arnstad åker skejtboard i kläder från polaren och pyret. Få människor vet att autism hette "infantil psykopati" in på 70-talet, då man bytte namn till "barnpsykos" för att senare byta till asperger.
Observera att både Arnstad och Lindberg ser ut som små pojkar även fysiskt.
Citera
2022-09-25, 13:48
Medlem
henkesss avatar
Svårt att klå Lindberg i att vara efterbliven, snacka om skev verklighetsuppfattning. Även en fegis som såklart inte vill svara på fakta som folk skickar till han. Men det är sant, det är alltid lättast att bara blunda och leva i sin fantasi värld.
Citera
2022-09-25, 16:08
Medlem
Han skriver nu att omvärlden ser oss med andra ögon nu, "Sverigebilden" (som tidigare var en lögn av framförallt SD), två veckor efter valet och nya regeringen har inte ens tillträtt.
Nu går det att hänvisa till internationell media angående Sverigebilden eftersom SD gick starkt framåt
Senast redigerad av tjanska 2022-09-25 kl. 16:11.
Citera
2022-09-25, 18:31
Avslutad
Citat:

Dom två kan ju starta en podd ihop.
Citera
2022-09-25, 18:47
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Dom två kan ju starta en podd ihop.
Hehe, Ja tanken slog mig också. Jag skulle iaf lyssna på den, de är galna nog för att det skulle va underhållande även för oss som inte håller med dem.
Citera
2022-09-26, 16:44
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Kan Ander Lindberg vara Sveriges bittraste människa/sosse? I dage A-blad har han skrivit en ledare om "Kristerssons första svek är din elräkning, Räkna med en kavalkad av löftesbrott framöver"

Men allvarligt, vilken politiker står inte och ljuger i en valrörelse. Hade denna ledare skrivits om sossarna vunnit valet och svikit ett av sina valöften? Nej knappast

Hans ledare ger bara bitterheten ett ansikte och jag är förvånad att han har mage att publicera den.
Sen fortsätter han att rada upp valöften som han tror att Kristersson kommer att svika. Hur den här bittra människan kan ha ett jobb och få publicera sån dynga är för mig en gåta.
Citera
2022-09-26, 16:54
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Hur den här bittra människan kan ha ett jobb och få publicera sån dynga är för mig en gåta.
Han är utpekad och godkänd av LO för att leda Aftonbladets ledarredaktion. Hans jobb är att kämpa för sossarna.

Han var inte jättekass (men inte bra heller) när sossarna hade makten men nu är de i opposition och ingen hos sossarna, inkl Lindberg, vet hur man agerar i opposition. Så det tar nog ett bra tag innan de får ordning på sitt agerande och tills dess kommer Lindberg fortsätta skriva i affekt.
Citera
2022-09-26, 18:21
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Svårt att klå Lindberg i att vara efterbliven, snacka om skev verklighetsuppfattning. Även en fegis som såklart inte vill svara på fakta som folk skickar till han. Men det är sant, det är alltid lättast att bara blunda och leva i sin fantasi värld.

Jonna Sima är värre tycker jag. Hon är rabiat, Anders Lindberg är smygpsykopat och kan debattera. Men herre jävlar vilket skit vi kommer få läsa under kommande fyra åren. Vidare polarisering är att vänta.
Citera
2022-09-27, 06:24
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Han följer upp gårdagens text med ännu ett bitter skrivelse idag..
” I Kristerssons Sverige har clownerna makten”

Allvarligt alltså har bitterheten inga gränser?
Han pratar om clowner i riksdagen när han själv är den största clownen…
Citera
2022-09-27, 10:58
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Kan Ander Lindberg vara Sveriges bittraste människa/sosse? I dage A-blad har han skrivit en ledare om "Kristerssons första svek är din elräkning, Räkna med en kavalkad av löftesbrott framöver"

Men allvarligt, vilken politiker står inte och ljuger i en valrörelse. Hade denna ledare skrivits om sossarna vunnit valet och svikit ett av sina valöften? Nej knappast

Hans ledare ger bara bitterheten ett ansikte och jag är förvånad att han har mage att publicera den.
Sen fortsätter han att rada upp valöften som han tror att Kristersson kommer att svika. Hur den här bittra människan kan ha ett jobb och få publicera sån dynga är för mig en gåta.

Han "glömde" väl att Sverige skulle haft Europas lägsta arbetslöshet för flera år sedan och skjutningarna skulle ner. Måste vara jobbigt att vara så partiskt enfaldig att man missar balken i egna ögat..

På tal om clowner med makt...inte ens sossarna själva ville ju veta av Mogge och Strandhäll under valrörelsen då de båda lyckades göra kaoz med konstanta apkonster på twitter.
Citera
2022-09-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Han skriver nu att omvärlden ser oss med andra ögon nu, "Sverigebilden" (som tidigare var en lögn av framförallt SD), två veckor efter valet och nya regeringen har inte ens tillträtt.
Nu går det att hänvisa till internationell media angående Sverigebilden eftersom SD gick starkt framåt

Reagerade också på den delen. Som invandrare är jag benägen att slakta detta påstående på en gång. Mina vänner/släktingar runt om i världen kallade valet för en vinst för det svenska folket. Så det Lindberg skriver och påstår är en ren lögn. Knappt läst i någon utländsk media att det svenska valet är skrämmande.

Mytomanerna på Aftonbladet misslyckas ännu en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in