Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Bagdad-Anders hela värld har brakat samman nu eftersom folket har röstat "fel". Han kommer nu att ägna all sin vakna tid till att varna alla för vad Sverigedemokraterna kan ta sig till när de får lite makt. Just nu varnar han för att Sverigedemokraterna kommer att utropa media och journalister till folkets fiende nummer ett. Bagdad-Anders varnar för att media kommer att utsättas för samma hatkampanjer som de gjorde i USA av Donald Trump och hans anhängare. I det blåbruna landet Sverige kommer SD att fördriva invandrare och censurera media.
https://www.aftonbladet.se/a/mQB3xp
Citat:
Häng inte upp er på detta, var budskapet. Värna journalistikens arbetsmetoder och etik.
Reuters, skrev Steve Adler, rapporterar från över 100 länder. I många av dem är media inte välkomna eller under attack. Journalisterna möter censur, byråkratiska hinder och till och med fysiska hot. Men de rapporterar ändå.
Korrekt, opartiskt och i läsarnas intresse.
"Om en dörr för information stängs, öppna en annan. Ge upp om det makthavarna själva vill dela med sig av. Det var aldrig särskilt värdefullt ändå. Vår rapportering från Iran har varit enastående, och vi har praktiskt taget inga officiella ingångar. Det vi har är källor."
Jag tror att vi behöver börja ungefär där inför Sveriges nya regering. Om deras taltrattar fortsätter med retorik om journalistrugby och nationens fiender, vilket jag tror, är svaret precis det Reuters skrev.
Sluta säga "men SD är inte här och kan försvara sig" – våga vägra självcensur.
Tycker de fetade meningara sammanfattar det bra första meningarna vad det är tänkt att ska ägna sig åt. Hur de nu väljer att göra och den sista, "skit i att de får bemöta kritik och falska påståenden"- självcensur vad är det. Jag ljuger och smutskastar dem hur mycket jag vill, för jag är
Anders Lindberg
Man kan med lätthet säga att Anders totalt tappat bort sin etik och arbetsmoral, men det kanske inte är så konstig med bakgrund som politisk tjänsteman och även kommunpolitiker vet han precis hur det smutsiga spelet funkar.