2015-06-19, 09:30
Medlem
Wretch32s avatar
Lite Off-Topic:
Men vad säger andra länder om den Svenska Politiken?
Tänker då främst på DÖ, invandringspolitiken osv.

Känns som att Sverige borde vara den där feta killen på idrotten som alla andra länder bara pekar och skrattar åt och pratar illa bakom ens rygg.

För att inte tala om alla grodor Löfvens nya osammansvetsande (Ha-Ha) regering.

Viva los SD!

Mvh
Citera
2015-06-19, 09:40
Medlem
Det är såklart meningen att ge SD så mycket makt som möjligt på så kort tid som möjligt. Därför fortsätter dom med samma medel som tidigare visat sig vara otroligt kontraproduktiva. SD är judarnas trojanska häst rakt in i makten.

Inget jättekomplicerat upplägg heller. Vi har 7 partier som älskar invandrare, terrorister, bögeri, feminsm, veganmat osv osv osv, sen så har vi ett parti i detta fallet SD som enbart innehar en gnutta bondförnuft och därför ses som en ledstjärna i det politiska mörkret. Men leds ej som en skock av får, Ni är bättre än så.

Vad tror ni SD kommer göra ni som säger att det är Sveriges räddning? Jag tror att folk föreställer sig massa konstigheter utan att egentligen veta och man känner sig fram i mörkret efter en politisk ståndpunkt att greppa. Man behöver inte rösta på DÖ eller SD, man kan vara en helt vanlig svensk som är trött på detta korrupta maktspel som medborgaren aldrig kommer få inflytande över.

Jag litar inte en sekund på judarna i SD, just för att alla andra partier arbetar aktivt med att försöka boosta SD på alla fronter. Även media jobbar febrilt för att ösa röster över SD, och media litar jag verkligen inte på.

Man kan tro att media är anti-SD. Men alla vet att den metodiken som använder sig av enbart genererar mer röster.
Citera
2015-06-19, 09:59
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
För oss i moderaterna är jag ganska säker på att det kommer att handla om att markera ännu hårdare mot sd och deras människosyn. Sd är ett nyfascistiskt parti och de är så långt ifrån moderaterna man kan komma.

Alltså bör vi profilera oss ännu mer i mångfaldsfrågor, öppenhet, HBT och försvara vår positiva syn på migration. I sådana frågor åtnjuter också moderaterna redan ett väldigt stort förtroende från allmänheten. Ytterst handlar det om alla människors lika värde. Vi bör visa att vi är nyfikna och tar ansvar för Sverige.

Vi får inte glömma att även moderaterna gör succé i opinionen just nu, till inte så liten del på grund av Annas insatser.

Ni tappar väljare till sd, spyr galla över sdväljarna och ska sedan locka tillbaka dom med mer mångfald öppenhet med mera?

Ja för tusan jag gör också så. Ringer gamla exflickvänner kallar dom för horor och sedan väntar i soffan att dom ska komma tillbaka. Det funkar varenda gång.

Inte konstigt att sd har dom trognaste väljarna för övriga partier jobbar på bra för att se till att dom aldrig kommer tillbaka.
Citera
2015-06-19, 10:08
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Man kommer att gå för fri invandring, tills landet kollapsar.
Citera
2015-06-19, 10:19
Medlem
the_mack_attacks avatar
De måste ju ändra sig någon gång kan man tycka, men jag väntar fortfarande.

Jag tillhör dem som hela tiden har sagt att jag aldrig kommer rösta på SD, inte för att jag inte håller med dem i invandringsfrågan, för det gör jag delvis. Men för SD's förflutna. Jag vägrar att rösta på ett parti som har ett såpass modernt förflutet i nazismen, rasismen och bögknackade. Samt så är det för konservativa för mig i vissa andra frågor (aborträtten, kulturfrågor).

Ovan är nog orsaken till att SD inte ligger över 50% än i mätningar. Skulle t.ex. Danskt Folkeparti eller Fremskrittspartiet finnas i Sverige, som inte har samma bakgrund, så är jag säker på att de hade haft egen majoritet, eftersom de flesta svenskar faktiskt är emot den invandring vi har idag.

Med det sagt - så är det helt absurt att de andra partierna inte tar tag i invandringsfrågan. Alla partier, utom FP, MP och V, har i praktiken en historisk- och värdemoralisk syn som skulle kunna appliceras på minskad invandring. Och i FP's fall så handlar det om liberal invandring, d.v.s. i ett samhälle där alla skall vara självegna - ungefär - "kom gärna hit, men räkna inte med en krona i bidrag".

Och nu har det gått så långt att det blivit delvis pinsamt, delvis tvetydigt och framförallt inte trovärdigt. Kommer de med något så har de två val:

Det ena är att de kör störthårt på att reglera stora delar av invandringen - då kommer de riskera att förlora väljarna de redan har, för att de framstår som populistiska. Speciellt på vänsterkanten.

Det andra är att de reglerar mindre - men då riskerar de att hamna i "för lite, för sent"-fällan, där folk bara har förtroende för SD i den här frågan. Typ som KD har gjort på sistone.

Partierna har gjort fel från första början - att kritisera SD's förflutna och inte vilja ta med dem i tång - visst, inget fel med det. Att däremot ställa sig som ett storlipande barn på tvären och skrika "vi skall INTE minska invandringen", har satt dem i en situation där allt de nu säger, är icke trovärdigt.

Så jag har ärligt talat inte en aning vad de skall göra. Det enda jag vet är att hela Sverige förlorar på situationen som har uppstått.
Citera
2015-06-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
För oss i moderaterna är jag ganska säker på att det kommer att handla om att markera ännu hårdare mot sd och deras människosyn. Sd är ett nyfascistiskt parti och de är så långt ifrån moderaterna man kan komma.

Alltså bör vi profilera oss ännu mer i mångfaldsfrågor, öppenhet, HBT och försvara vår positiva syn på migration. I sådana frågor åtnjuter också moderaterna redan ett väldigt stort förtroende från allmänheten. Ytterst handlar det om alla människors lika värde. Vi bör visa att vi är nyfikna och tar ansvar för Sverige.

Vi får inte glömma att även moderaterna gör succé i opinionen just nu, till inte så liten del på grund av Annas insatser.

Ojoj. .Man undrar ju var kompetensen i moderaterna sitter? .. När man röstar fram en person som inte ens vet var fjällen i Sverige ligger...
Sen att man tror på fullaste allvar att Stockholmare är smartare än lantisar.... Haha.. Skyll er själva...Blir ju bara komiskt...
Citera
2015-06-19, 10:20
Medlem
Stakeholders avatar
Den här Decemberöverenskommelsen, hur är det tänkt att fungera? Säg att smpv och alliansen får 30% var medan folkrörelsen SD får 40%.

Enligt DÖ-logiken ska då SD styra, men det lär väl knappast hända. Utan då kommer det största av de minsta blocken bilda regering.

Vem kan kalla det demokrati?
Citera
2015-06-19, 10:21
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Det är såklart meningen att ge SD så mycket makt som möjligt på så kort tid som möjligt. Därför fortsätter dom med samma medel som tidigare visat sig vara otroligt kontraproduktiva. SD är judarnas trojanska häst rakt in i makten.

Inget jättekomplicerat upplägg heller. Vi har 7 partier som älskar invandrare, terrorister, bögeri, feminsm, veganmat osv osv osv, sen så har vi ett parti i detta fallet SD som enbart innehar en gnutta bondförnuft och därför ses som en ledstjärna i det politiska mörkret. Men leds ej som en skock av får, Ni är bättre än så.

Vad tror ni SD kommer göra ni som säger att det är Sveriges räddning? Jag tror att folk föreställer sig massa konstigheter utan att egentligen veta och man känner sig fram i mörkret efter en politisk ståndpunkt att greppa. Man behöver inte rösta på DÖ eller SD, man kan vara en helt vanlig svensk som är trött på detta korrupta maktspel som medborgaren aldrig kommer få inflytande över.

Jag litar inte en sekund på judarna i SD, just för att alla andra partier arbetar aktivt med att försöka boosta SD på alla fronter. Även media jobbar febrilt för att ösa röster över SD, och media litar jag verkligen inte på.

Man kan tro att media är anti-SD. Men alla vet att den metodiken som använder sig av enbart genererar mer röster.

Jävla snack om judar. Du låter som en SVPare och alla ser hur bra det gick för de. Judehatare är det sista SD behöver nu.
Citera
2015-06-19, 10:22
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Men för SD's förflutna. Jag vägrar att rösta på ett parti som har ett såpass modernt förflutet i nazismen, rasismen och bögknackade.
Du är bara tramsig.

Ingen nu aktiv SD-politiker har någonsin varit nazist, rasist eller bögknackare. Du får gå på guilt-by-association i flera led för att få till något sådant.

De andra partierna samarbetade med Hitler och nazismen. Har du verkligen inga problem med det?
Citera
2015-06-19, 10:26
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Man kommer att gå för fri invandring, tills landet kollapsar.

Ja en centerpartist har till och med anmält migrationsverket för sin flathet. I år kommer 10.000 ensamkommande män. En ensamkommande man kostar ca en miljon per år. Veken politiker eller media verkar bry sig vilket är otroligt. Speciellt med tanke på att om en medicin kostar 4 miljoner per år så låter man den svenska medborgaren att dö??
Citera
2015-06-19, 10:32
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Du är bara tramsig.

Ingen nu aktiv SD-politiker har någonsin varit nazist, rasist eller bögknackare. Du får gå på guilt-by-association i flera led för att få till något sådant.

De andra partierna samarbetade med Hitler och nazismen. Har du verkligen inga problem med det?

Jag tror visserligen det finns rasister i alla partier. Hursom - Åkesson gick med när partiet fortfarande var ett rasistiskt parti ("Skända inte din ras" skrevs t.ex. fortfarande i partipamfletter 1995). Han har ändrat allt till det bättre och de är snarare värdekonservativa nu, men jag tror inte att ett parti ändras så snabbt - och jag tror att utanför topptrojkan så finns det folk som är mer än värdekonservativa.

Och jag tror det finns fler än i andra partier, vilket mycket också handlar om att partiet vuxit snabbt. FI, PP och ND andra partier som växt, har också haft sina idioter i dem (andra typer bara). Rasister dras till populistiska invandrarkritiska partier. På samma sätt som manshatare dras till FI. Och när de växer snabbt hinner man inte filtrera bort skiten.

Som sagt - jag är nog inte den enda som tycker detta, oberoende av var du sätter gränsen. Och som jag skrev - hade Moderaterna eller något annat parti utan deras förflutna lyft SD's frågor så hade de haft egen majoritet.

Det tar nog en generation till innan SD är helt rumsrent.
Citera
2015-06-19, 10:36
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Jag tror visserligen det finns rasister i alla partier. Hursom - Åkesson gick med när partiet fortfarande var ett rasistiskt parti ("Skända inte din ras" skrevs t.ex. fortfarande i partipamfletter 1995). Han har ändrat allt till det bättre och de är snarare värdekonservativa nu, men jag tror inte att ett parti ändras så snabbt - och jag tror att utanför topptrojkan så finns det folk som är mer än värdekonservativa.

Och jag tror det finns fler än i andra partier, vilket mycket också handlar om att partiet vuxit snabbt. FI, PP och ND andra partier som växt, har också haft sina idioter i dem (andra typer bara). Rasister dras till populistiska invandrarkritiska partier. På samma sätt som manshatare dras till FI. Och när de växer snabbt hinner man inte filtrera bort skiten.

Som sagt - jag är nog inte den enda som tycker detta, oberoende av var du sätter gränsen. Och som jag skrev - hade Moderaterna eller något annat parti utan deras förflutna lyft SD's frågor så hade de haft egen majoritet.

Det tar nog en generation till innan SD är helt rumsrent.

Det kommer alltid finnnas folk som hatar SD. Man kan inte bry sig om dessa. SD har sanningen på sin sida och det gör att de vinner alla debatter med lätthet och med tiden ser folk också att SD har rätt som vi kan se i opinionsmätningar där SD ständigt växer och 2018 kommer den katastrofala flyktingpolitiken vara ännu mer katastrofal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in