Citat:
Ursprungligen postat av
TheHollyhockGod
Du är bara tramsig.
Ingen nu aktiv SD-politiker har någonsin varit nazist, rasist eller bögknackare. Du får gå på guilt-by-association i flera led för att få till något sådant.
De andra partierna samarbetade med Hitler och nazismen. Har du verkligen inga problem med det?
Jag tror visserligen det finns rasister i alla partier. Hursom - Åkesson gick med när partiet fortfarande var ett rasistiskt parti ("Skända inte din ras" skrevs t.ex. fortfarande i partipamfletter 1995). Han har ändrat allt till det bättre och de är snarare värdekonservativa nu, men jag tror inte att ett parti ändras så snabbt - och jag tror att utanför topptrojkan så finns det folk som är mer än värdekonservativa.
Och jag tror det finns fler än i andra partier, vilket mycket också handlar om att partiet vuxit snabbt. FI, PP och ND andra partier som växt, har också haft sina idioter i dem (andra typer bara). Rasister dras till populistiska invandrarkritiska partier. På samma sätt som manshatare dras till FI. Och när de växer snabbt hinner man inte filtrera bort skiten.
Som sagt - jag är nog inte den enda som tycker detta, oberoende av var du sätter gränsen. Och som jag skrev - hade Moderaterna eller något annat parti utan deras förflutna lyft SD's frågor så hade de haft egen majoritet.
Det tar nog en generation till innan SD är helt rumsrent.