2015-06-19, 10:38
Medlem
Dom kommer inte att göra något alls..
Skrika rasist ett par gånger, för att sedan tystna eller byta ämne.

Det krävs en ordentlig kollaps innan det oundvikliga systemskiftet införs.

I princip så har ju SD haft rätt i alla stora frågor gällande invandring, muslimer och tiggarna.

Skulle resten av politikerna byta åsikt så skulle dom tvingas erkänna att dom haft noll koll eller ännu värre.. Att dom ljugit sig blåa.

Det sista ligger nog närmast sanningen.
Då tappar dom röster/väljare och sina välbetalda jobb.

Det som nu kommer att hända framöver är att dom övriga nordiska länderna som har normala politiker kommer införa restriktioner eller ökad gränskontroll från Sverige.
Citera
2015-06-19, 10:47
Medlem
vasaduellers avatar
Jag tror att övriga partier kommer att bli förvånade när SD tar makten.

De kommer främst att förvånas över att SD inte kommer att sanktionera rasism i någon form, utan endast styra upp så gott det går efter de senaste decenniernas migrationskatastrof och diverse andra tokerier.

De kommer även att förvånas över att de inte kommer att bli något "blodbad" bland de landsförrädande kulturmarxisterna, utan att dessa endast kommer att behandlas med medlidande och förpassas till lugnet i periferin.
Citera
2015-06-19, 10:57
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Den här Decemberöverenskommelsen, hur är det tänkt att fungera? Säg att smpv och alliansen får 30% var medan folkrörelsen SD får 40%.

Enligt DÖ-logiken ska då SD styra, men det lär väl knappast hända. Utan då kommer det största av de minsta blocken bilda regering.

Vem kan kalla det demokrati?

Decemberöverenskommelsen är ett samarbete mellan de sju andra partierna, Sverigedemokraterna är exkluderat. Så ja, även om SD blir det största blocket så kommer inte de andra partierna att lägga ned sina röster.

Dock finns det ett annat scenario. Blir Sverigedemokraterna det största blocket så räcker det inte med att Alliansen eller rödgröna lägger ned sina röster utan man måste aktivt rösta på motståndarens budget för att den ska gå igenom.
Det är tillräckligt illa att inte rösta på sin politik och låta en annan politik gå igenom utan motstånd men det skulle vara katastrofalt att aktivt rösta på ett annat partis politik.
Citera
2015-06-19, 10:58
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag tror att övriga partier kommer att bli förvånade när SD tar makten.

De kommer främst att förvånas över att SD inte kommer att sanktionera rasism i någon form, utan endast styra upp så gott det går efter de senaste decenniernas migrationskatastrof och diverse andra tokerier.

De kommer även att förvånas över att de inte kommer att bli något "blodbad" bland de landsförrädande kulturmarxisterna, utan att dessa endast kommer att behandlas med medlidande och förpassas till lugnet i periferin.

Politikerna vet redan om detta. De som kommer bli förvånade är alla som blint tror vad aftonblaskan skriver.
Citera
2015-06-19, 11:02
Medlem
Decemberöverenskommelsen är som en Nitro boost för SD.

"All makt skall utgå från folket". Inte från vad ett par enskilda politiker kommer överens om.

Man har med DÖ trampat på något av det heligaste i Sverige. Demokrati.

Därför tror jag att SD kommer fortsätta öka. Senaste undersökningarna var i huvudsak från veckorna innan vårbudgetomröstningen i riksdagen. Därefter har man pratat mycket om sveket kring DÖ.

Jag tror nästa runda opinionsundersökningar i juli så kommer SD har växt ytterligare.
Citera
2015-06-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Jävla snack om judar. Du låter som en SVPare och alla ser hur bra det gick för de. Judehatare är det sista SD behöver nu.

Om du kan markera vart i min text jag uttryckte hat mot judar vore det lämpligt eftersom att du påstår att jag gör det. Att inte lita på är inte samma sak som att hata. Du / ni andra kanske inte känner att det är märkligt hur alla partier fortsätter bekämpa SD med samma medel även fast dom ser att SD växer mer än något annat parti gjort i Sveriges politiska historia. Samt att alla andra partier + media sitter i samma båt och motar SD med samma medel allihopa, jättemärkligt.

Varje ord som kommer från DÖ partiets polikers munhålor är en röst mer till SD. Batras uppdrag t.ex är att få över så många som möjligt från M till SD. Det är hennes jobb. Ingen kan väl på allvar rösta M när M frivilligt bedriver S politik för att mota SD. Det är så uppenbart att jag blir gråtfärdig över hur vilseledda fårskocken är.

För att skydda mig mot kommande påhopp var det alltså Sebbe.Straxx som tillskrev mig åsikter jag inte har. Jag skrev ingenstans att jag hatade judar eller det judiska folket jag skrev däremot att jag inte litade på judarna i SD då det är uppenbart att dom använder etablerad media och andra partier och lobbyorganisationer till att boosta SD rakt upp till toppen i rekordfart - tänk "järnrörsskandalen" -. Att inte har förtroende är inte synonymt med att hata, tack.

Hade SD varit ett genuint hot mot makthavarna så hade dom behandlats på ett helt annat sätt. Inte på det sätt som ger dom mest stöd snabbast. Mobbingtaktiken fungerar inte, det blir martyrskap av det hela och folk blir nyfikna på om den lilla mobbade har rätt kanske. Utstuderat.

Varför är SD så Israelvänliga? Vad har Sverige att vinna på judiskt inflytande i politiken?

Kommer dom andra partierna att ta tillbaka sina "palestina är en stat" kommentarer eller står det fast? Kommer andra partier börja fjäska för Israel för att media i sin tur ska stryka dom medhårs?
Senast redigerad av Istidraj 2015-06-19 kl. 11:28.
Citera
2015-06-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Precis, man kommer inför nästa val kalla sig för decemberpartiet (7klövern)
Allt för att stänga ute rasismen.
Nu är ju inte SD rasister.. när ska folk få in de i sin tröga skalle?
Citera
2015-06-19, 11:19
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Politikerna vet redan om detta. De som kommer bli förvånade är alla som blint tror vad aftonblaskan skriver.

Korrekt. Tack för rättelsen.
Citera
2015-06-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezlo
Nu är ju inte SD rasister.. när ska folk få in de i sin tröga skalle?

Samma tröga människor som säger att det bara finns en ras påstår att SD är rasister. Det blir syntax error, låt dom vara bara annars blir du snart infekterad.
Senast redigerad av Istidraj 2015-06-19 kl. 11:22.
Citera
2015-06-19, 11:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Decemberöverenskommelsen är som en Nitro boost för SD.

"All makt skall utgå från folket". Inte från vad ett par enskilda politiker kommer överens om.

Man har med DÖ trampat på något av det heligaste i Sverige. Demokrati.

Därför tror jag att SD kommer fortsätta öka. Senaste undersökningarna var i huvudsak från veckorna innan vårbudgetomröstningen i riksdagen. Därefter har man pratat mycket om sveket kring DÖ.

Jag tror nästa runda opinionsundersökningar i juli så kommer SD har växt ytterligare.

Tror som du. I Sverige tycks det omvända förhållandet gälla numera. All makt går ut över folket..

Folk tolererar inte det längre. DÖ har främst gynnat SD, trots att syftet var att stänga SD ute...

Det är så uppenbart att ett barn borde klarat att räkna ut det, men det räcker ändå inte för sjuklövern. Det är nästan så man blir lite misstänksam. Det känns för enkelt.
Citera
2015-06-19, 11:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Samma tröga människor som säger att det bara finns en ras påstår att SD är rasister. Det blir syntax error, låt dom vara bara annars blir du snart infekterad.

Ja, det där är rätt roligt

Det kan ju omöjligen förekomma rasism om det enbart finns en ras. Det är ju en logisk omöjlighet.
Citera
2015-06-19, 11:32
Medlem
Facebacks avatar
Dom kommer skramla extra högt med deras nyckelknippor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in