2016-01-23, 11:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Hade varit intressant med en sammanfattning av all skadetid och hur många muskelskador som spelarna ådragit sig under Pep. Bara 5 månader kvar nu. Peppar peppar, eller?

Ja det har onekligen varit jävligt mycket skador under Pep.
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fortfarande ingen som har hört av motvall?

Hans inbox är full och det går inte att få kontakt med honom via det sättet.
2016-01-23, 11:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hans inbox är full och det går inte att få kontakt med honom via det sättet.
Vanligt förekommande när moderatorer återgår till att bli vanliga medlemmar och får begränsat utrymme i PM-lådan.

Om någon av er har haft kontakt med motvall utanför forumet får ni gärna skicka ett PM.
2016-01-23, 19:21
Medlem
Germanofils avatar
Tung dag för oss som håller på Hannover. Första 20 min såg det riktigt bra ut och jag tänkte "wow, Schaaf har verkligen lyckats förändra laget". Sedan föll laget in i gamla synder och spelade precis lika dåligt som man gjort under hela hösten. Ser ingen ljusning. Kan man inte slå Darmstadt hemma så har man inget i BL att göra.
2016-01-23, 19:42
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tung dag för oss som håller på Hannover. Första 20 min såg det riktigt bra ut och jag tänkte "wow, Schaaf har verkligen lyckats förändra laget". Sedan föll laget in i gamla synder och spelade precis lika dåligt som man gjort under hela hösten. Ser ingen ljusning. Kan man inte slå Darmstadt hemma så har man inget i BL att göra.
Inte bara Bremen som förlorar pga världens sämsta anfallare, Wagner. Almeida gjorde ju iaf mål om jag läste rätt. Hoppas egentligen Hannover klarar sig, men eftersom det mycket väl kan stå mellan Hannover och Bremen i slutet så kan man inte va allt för ledsen att Schaaf inte lyckades direkt.

Idealiskt vore om Darmstadt och Inglostadt föll igenom helt under våren, inga roliga lag att ha i Bundesliga. De kan gärna dra med Hoffenheim också. Men är tyvärr rädd att Bremen fortsätter sin dåliga höst.
2016-01-23, 20:26
Medlem
cyberkalles avatar
Det bästa med denna omgång var att Lewandowski tog in två mål och ligger bara ett efter Auba trots en match mindre spelad

kan bli två bra matcher imorgon och jag tippar på två hemmasegrar
2016-01-23, 21:30
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Det bästa med denna omgång var att Lewandowski tog in två mål och ligger bara ett efter Auba trots en match mindre spelad

kan bli två bra matcher imorgon och jag tippar på två hemmasegrar

Eintracht Frankfurt-VfL och S04-Werder och du tippar två hemmasegrar?!? Det mest optimistiska tipset är en klar bortaseger (VfL) och en oavgjord match, normalt borde VfL och S04 vinna.

Jag tror på VfL och S04 och hoppas på oavgjort samt Werder, men förhoppningar är något annat.
2016-01-23, 21:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Eintracht Frankfurt-VfL och S04-Werder och du tippar två hemmasegrar?!? Det mest optimistiska tipset är en klar bortaseger (VfL) och en oavgjord match, normalt borde VfL och S04 vinna.

Jag tror på VfL och S04 och hoppas på oavgjort samt Werder, men förhoppningar är något annat.
Wolfsburg har inte imponerat mycket på mig denna säsong det har ju inte Frankfurt gjort heller i och för sig men jag tror på hemmafavören.
2016-01-24, 17:15
Medlem
cyberkalles avatar
Förjävligt med dessa jävla skador och nu när Boateng blir borta minst tre månader så ser det riktigt tungt ut på backsidan.
Finns det någon backup att inhandla innan transferfönstret stänger?
2016-01-24, 17:33
Medlem
csts avatar
Citat:
Förjävligt med dessa jävla skador och nu när Boateng blir borta minst tre månader så ser det riktigt tungt ut på backsidan.
Finns det någon backup att inhandla innan transferfönstret stänger?
Är ju brist på mittbackar av god kvalité i många klubbar så det är ju en förhållandevis dyr position att värva till för tillfället. Det finns nog inga prisvärda alternativ men om man måste bredda truppen vore väl Naldo ett bra alternativ. Han kan ligan och har gjort en bra säsong, vågar dock inte spekulera i termer av pris. Vill man ha ett yngre framtidsalternativ (och inte är rädda för en HÖG prislapp) kan Aymeric Laporte från Bilbao vara ett intressant alternativ. Dock oprövad på absolut högsta nivå. Mustafi i Valencia är väl också ett realistiskt alternativ men känns inte heller speciellt billig (läs för dyr).

Tror ärligt talat att det är enklare och mer prisvärt att försöka lösa det med nuvarande trupp. Finns ändå en hel del spelare som kan kliva ner och spela i backlinjen.
2016-01-24, 18:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är ju brist på mittbackar av god kvalité i många klubbar så det är ju en förhållandevis dyr position att värva till för tillfället. Det finns nog inga prisvärda alternativ men om man måste bredda truppen vore väl Naldo ett bra alternativ. Han kan ligan och har gjort en bra säsong, vågar dock inte spekulera i termer av pris. Vill man ha ett yngre framtidsalternativ (och inte är rädda för en HÖG prislapp) kan Aymeric Laporte från Bilbao vara ett intressant alternativ. Dock oprövad på absolut högsta nivå. Mustafi i Valencia är väl också ett realistiskt alternativ men känns inte heller speciellt billig (läs för dyr).

Tror ärligt talat att det är enklare och mer prisvärt att försöka lösa det med nuvarande trupp. Finns ändå en hel del spelare som kan kliva ner och spela i backlinjen.
Natürlich så har du rätt i att vi ska använda spelare från den nuvarande truppen men som det sett ut under Pep så har vi varit grymt skadedrabbade under vårsäsongen.
2016-01-25, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Natürlich så har du rätt i att vi ska använda spelare från den nuvarande truppen men som det sett ut under Pep så har vi varit grymt skadedrabbade under vårsäsongen.
Nu skriver Bild om detta: http://www.bild.de/sport/fussball/bayern-muenchen/die-seltsame-verletzungsserie-44273220.bild.html

Det är till och med fara för Boatengs EM-deltagande.

Nu måste det bli Martinez och Badstuber som bildar mittbackspar.
2016-01-27, 19:31
Medlem
Germanofils avatar
Att det ser mörkt ut för Hannover 96 är ju ingen nyhet. Nu har sportchefen Bader gjort klart med det första spelarkontraktet giltigt för Zweite Liga. Det är försvararen Felipe som skrivit under. I dagsläget är han tredje val men jag antar att Marcelo kommer att lämna om det blir nedflyttning och Schulz har ju minst sagt sett sina bästa dagar så det är nog förnuftigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in